Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Felger

Startet av ElSoul, torsdag 09. oktober 2014, klokken 22:13

« forrige - neste »

Oreo

Haha, jeg lader f.eks. Med 5A på campingplassen.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

JohanH

Her er vel sannsynligvis saken den at en Tesla kan bli stående og lade i bortimot et døgn hvilket jo ikke kanskje er tanken med offentlige ladstolper?

rene

Da er det jo bare å sette begrensning på hvor lenge man får lov til å lade? Da jeg dro til Grimstad i august stod det maks 10 timer på ladestolpen utenfor hotellet. Helt greit det.

emil

Sitat fra: JohanH på søndag 28. september 2014, klokken 21:46
Her er vel sannsynligvis saken den at en Tesla kan bli stående og lade i bortimot et døgn hvilket jo ikke kanskje er tanken med offentlige ladstolper?

Maks 10t parkering på ladeplassene. Men har selv sett enkelte som "trikser" med parkeringsuret så tiden utløper midt på natta når ingen sjekker og så er det to timer til man står lovlig igjen. Men det gjelder eiere av flere forskjellige typer elbiler, ikke bare Tesla.

emil

Sitat fra: Griffel på fredag 26. september 2014, klokken 19:22
Ja-ja så var det ingen spøkefugl alikevel men en gjøk i kommunen som ikke helt har forstått dette med at en (1)Tesla ampere er det samme som en (1) Leaf ampere:

http://www.nrk.no/sorlandet/ba-tesla-eiere-lade-et-annet-sted-1.11953516

Jeg er veldig enig i det siste avsnittet idenne oppfølgingssaken:

http://www.nrk.no/sorlandet/_-er-tesla-virkelig-problemet_-1.11953704

Sitat
Flere fremhever at den såkalte «ladekladden», boksen som henger i ledningen på støpselet, medfører tynge på støpselet. Det hevdes at dette kan ha sammenheng med problematikken. Tesla-eierne påpeker at denne boksen på deres biler er mindre og lettere enn «ladekladden» på andre typer elbiler.

På disse stolpene er det ingen steder å henge opp kladden. Har selv gjort det til en vane å kjenne på støpselet når jeg avbryter en lading for å kjenne etter om det er unormalt varmt.

Muffinman

Kan vel være at han er kraftig feilsitert. Ingen kan være så blottet for kunnskap om kjernevirksomheten hos egen arbeidsgiver.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA