Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvor langt har din Model S rullet?

Startet av Pit, torsdag 09. oktober 2014, klokken 21:40

« forrige - neste »

Flips

Sitat fra: LMOR på søndag 28. september 2014, klokken 19:41
Sitat fra: EinarV på søndag 28. september 2014, klokken 14:28
Jepp, funket fint den på Stord ja, fikk ikke klippekortet før jeg dro, men så var laderen gratis foreløpig. Men jeg tror det er lite med en halv time lading når jeg skal nedover til Stavanger igjen, litt dumt når et klipp er 30minutter. En annen ting som er litt dumt med den laderen er at man ikke kan bruke AC og DC lading samtidig, sto en Zoe å ladet når jeg kom og da kom det melding om at det ikke var nok strøm tilgjengelig for lading. Har ikke prøvd så mange hurtigladere, men den på Randaberg så kan man bruke både chademo, ccs og combo samtidig.
Det blir jo ganske håpløst hvis en skal få lov å blokkere hurtigladeren med AC lader...
Blir kanskje bedre når en må betale.
AC-laderen i Stord er på 22 kW, da blir en Zoe fullladet på 35-50 minutter. :)

LMOR

Sitat fra: Flips på lørdag 04. oktober 2014, klokken 10:20
AC-laderen i Stord er på 22 kW, da blir en Zoe fullladet på 35-50 minutter. :)
Nå er vel dette en avsporing i denne delen av forumet, men det ville være en sensasjon, hvis du klarer å lade ca 19,8kWh på 35-50 minutt...
Det er vel relativt opplagt at det tar ca 2,5 x så lang tid som en i3 for samme kjørelengde. (da har jeg også tatt med at i3 bruke mindre per km og lader med 50kW.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA