Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Felger

Startet av Slexs, torsdag 09. oktober 2014, klokken 20:33

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Jeg har aldri opplevd at noen har fått kjeft for normale subjektive meninger (med ett eller to unntak, men det er 7-8 år siden), men jeg har opplevd at subjektive meninger man kan skyte ned med objektive fakta får seg en omgang eller to.

Hvilken diskusjon fikk du kjeft i, emil?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Powerflux

Sitat fra: emil på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 08:17
Sitat fra: Powerflux på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 08:11
Sitat fra: emil på mandag 27. oktober 2014, klokken 13:31

Ellers var det alt for mye med den bilen jeg ikke likte etter prøvekjøring, men sånt fikk jeg jo ikke snakke høyt om her på forumet.



Har det blitt slik at meninger moderers her inne nå ???

Ikke av moderatorer, men man får kjeft av menigheten hvis man snakker stygt om mirakelet (Zoe).
Sånt kan man ikke bry seg om ;)
Snarere tvert imot....her må man skyte fra hofta ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

emil

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 08:46
Jeg har aldri opplevd at noen har fått kjeft for normale subjektive meninger (med ett eller to unntak, men det er 7-8 år siden), men jeg har opplevd at subjektive meninger man kan skyte ned med objektive fakta får seg en omgang eller to.

Hvilken diskusjon fikk du kjeft i, emil?

Thomas

Var i en tråd på Zoe-forumet der jeg postet mitt inntrykk etter prøvekjøring, og tråden endret seg fort til kritikk av meg i stedenfor diskusjon rundt bilen. Mye av kritikken kom bl.a fra folk som både åpent og i det da sjulte enten jobbet for Renault eller tjente penger på salg av importerte elbiler.

emil

Sitat fra: Powerflux på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 08:47
Sitat fra: emil på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 08:17
Sitat fra: Powerflux på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 08:11
Sitat fra: emil på mandag 27. oktober 2014, klokken 13:31

Ellers var det alt for mye med den bilen jeg ikke likte etter prøvekjøring, men sånt fikk jeg jo ikke snakke høyt om her på forumet.



Har det blitt slik at meninger moderers her inne nå ???

Ikke av moderatorer, men man får kjeft av menigheten hvis man snakker stygt om mirakelet (Zoe).
Sånt kan man ikke bry seg om ;)
Snarere tvert imot....her må man skyte fra hofta ;D

Det var vel egentlig de reaksjonene som gjorde at jeg fortsatte å være aktiv på Zoe-forumet og flere tråder har endret seg til kritikk av meg selv om jeg kun poster faktaopplysninger enkelte ikke liker. Har ufordret dem i å finne faktafeil i postingene mine, men har ennå tilgode å få noen tilbakemeldinger på det.

Favoritten min er kanskje dette innlegget som riktignok ble redigert/slettet av poster etterpå:

Sitat fra: edakcots på torsdag 25. september 2014, klokken 19:10
Emil, du er en svært krevende kar med alt for mye tid til overs. Ikke mange med 1.500 innlegg her inne, du kan jo ikke ha en jobb, da ville du aldri fått tid til å svare døgnet rundt? Innleggene dine er heller ikke særs korte, så med mindre du er verdensmester i å taste, eller har Voice2tekst på maskinen din, så ikke bare er du uten arbeid, du sover lite også?

Burde jo egentlig ta det som et kompiment.

(Noen tar røykepauser eller kaffepauser, andre en liten kabalpause for å nullstille seg. Jeg tar en forumpause i ny og ne...)

edakcots

Emil: det er flere som er enige i at du er noe over middels negativ til ZOE.
Jada, det har du din menneskelige rett til, men det er også lov av andre å kritisere din negative holdning? Inne på ZOE forumet er de fleste opptatt av et objektivt syn da de velger gjerne bil etter hva andre finner av plus/minus på en bil.
I en vanlig verden er ikke dette så normalt kanskje, men i elbilverden er de fleste nykommere og er helt avhengige av "hjelp" til valg av bil da den normale bilselgeren ikke akkurat har så mye peiling enda...
Selv importerer jeg alle merker og er således uavhengig. Men jeg har også holdt på med elbil siden 2007 og er en av de med mest erfaring her til lands, selvom jeg fortsatt lærer nye ting hver dag. Forståelsen av hva en kjøper egentlig trenger er derfor viktig.
Turen din til Oslo og tilbake vitner bare om at du er fornøyd med det du eier og det er vel og bra, men det finnes biler som ville spart deg 2 timer i hver retning. Den ene heter Tesla og den andre er ZOE.
Jeg kjenner til en kar som har kjørt til Spania 2 ganger med en trilling. Går sikkert fint det også, men igjen finnes det bedre alternativer i dag...
Ang dine meninger så er det helt greit å mene hva du vil, akkurat som de fleste nå kjøper golf fordi de "hater" utseende på Leaf. Der må jeg si at min mening er at Leaf er en bedre elbil enn golf, basert på tester osv, men det er igjen bare min mening...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

emil

Sitat fra: edakcots på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 13:02
Emil: det er flere som er enige i at du er noe over middels negativ til ZOE.
Jada, det har du din menneskelige rett til, men det er også lov av andre å kritisere din negative holdning? Inne på ZOE forumet er de fleste opptatt av et objektivt syn da de velger gjerne bil etter hva andre finner av plus/minus på en bil.

Vi har hatt denne diskusjonen en del ganger, og bortsett fra mine subjektive meninger etter prøvekjøring er det i all hovedsak kun fakta om ladeutfordringer ved Zoe jeg har påpekt. Som du selv sier bør de som vurderer kjøp få alle fakta på bordet og siden du og et par andre omtaler bilen som verdens mirakel passer jeg på å være en motvekt for å litt balanse i regnskapet.

Sitat
Selv importerer jeg alle merker og er således uavhengig. Men jeg har også holdt på med elbil siden 2007 og er en av de med mest erfaring her til lands, selvom jeg fortsatt lærer nye ting hver dag.

Det gikk lang tid og mye masing fra flere brukere, inkludert moderator/admin før du "kom ut av skapet" som elbilimportør/selger. Sånt gjør at man kan tro at du har egeninteresser av å skryte enkelte produkter opp i skyene (se f.eks på forsikringssaken som nylig ble flyttet til humor-forumet).

Sitat
Turen din til Oslo og tilbake vitner bare om at du er fornøyd med det du eier og det er vel og bra, men det finnes biler som ville spart deg 2 timer i hver retning. Den ene heter Tesla og den andre er ZOE.

Turen min til Oslo viser at Leafen duger på langtur selv når det er få hurtigladere tilgjengelig. Du har derimot helt rett i at hadde jeg hatt Zoe og ikke Leaf hadde jeg spart over to timer på Oslo turen min siden jeg da hadde måttet ta fossilbilen. Tesla er i en egen klasse og i praksis uaktuell av flere grunner.

Powerflux

Sitat fra: emil på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 13:23

Det gikk lang tid og mye masing fra flere brukere, inkludert moderator/admin før du "kom ut av skapet" som elbilimportør/selger. Sånt gjør at man kan tro at du har egeninteresser av å skryte enkelte produkter opp i skyene (se f.eks på forsikringssaken som nylig ble flyttet til humor-forumet).

Det vil jeg nok si er å bli tatt med buksene relativt godt ned ;)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA