Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: About time to unveil the D and something else

Startet av Titanium, torsdag 09. oktober 2014, klokken 13:23

« forrige - neste »

Titanium

Noen som vet om det er mulighet for å sette på hengerfeste?

Igloo

Den er neppe godkjent for det...
Men hadde vært supert om det er mulig å feste en sykkel eller to bakpå...
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

Titanium


emil

Det vil nok garantert komme hengerfester man kan feste på en Sou EV, men det kan ikke brukes til å trekke henger uansett hvor lett den er. Men sykkelstativ eller lignende skal gå helt fint.


vepsen2000

Skulle det noen gang dukke opp et hengerfeste til Soul EV kan jeg anbefale Thule Easybase. Har en slik med myk bag. Den er en genial erstatning for takboks med omtrent lik kapasitet i volum og vekt. Det finnes i tillegg en rekke forskjellige tilbehør som sykkelstativ, boks i glassfiber og lasterampe.

arnejorg1

Blir nok sikkert ikke på denne heller. Bare tull etter min mening. Henger på 400 kg bør kunne aksepteres
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

kringon

Noen som har forhørt seg med forhandler ang. tilhengerfeste?

Jeg trenger å kunne frakte sykler / thule easybase til vinteren.
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

K S

Takstativ/takbøyler fra Thule kommer....

JR

Jeg har takstativ inkludert i kontrakten. Fikk bilen 1.oktober, men venter stadig på takstativet. Får vite fra forhandler at det jobbes med å ferdigstille dette fra Thule, men ingen dato er kjent for når det vil være tilgjengelig. Er det noen som har hørt noe om når det vil være tilgjengelig?  (Kupéen er litt for kort for ski...)

kringon

Fordelen med tilhengerfeste er at jeg kan bruke Thule - EasyBase  949 til å frakte "smågjenstander" til dynga m.m.

MÅ jo være mulig å hekte fast et vanlig hengerfeste uten å bryte garantien :)
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

bear4x4

Er det noen som har sett under bilen bak og sammenlignet den med fossil versjonen som det kan leveres tilhengerfeste til?  :-\
Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver motatt 22 Desember 2014

kringon

Fikk beskjed av Kia Norge at hengerfeste til fossilversjonen passer, og kan monteres for bruk av sykler, men de anbefaler ikke å koble til ledningsnett på bilen, da dette ikke er dekket av garanti

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Igloo

Hmm.. Synd man ikke kan koble til lys. For det må/bør man vel ha dersom man har sykkel eller lignende bak?
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

bear4x4

Sitat fra: kringon på lørdag 25. oktober 2014, klokken 22:22
Fikk beskjed av Kia Norge at hengerfeste til fossilversjonen passer, og kan monteres for bruk av sykler, men de anbefaler ikke å koble til ledningsnett på bilen, da dette ikke er dekket av garanti
Ser det finnes "plug and play" ledningsnett for kia soul som har led lys bak. rart hvis det er et eget system for lysene bak på ev modellen, Rart at garanti innvirker på dette. ville forstått at garanti ikke dekket motor/drivverk hvis en brukte feste til henger.
Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver motatt 22 Desember 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA