Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av siver, onsdag 08. oktober 2014, klokken 15:31

« forrige - neste »

siver

Hei, ny i forumet og ny eier av E-NV200 Evalia 5 seter. Kjøpt i Bergen via Bil1 den 22.09.2014.
Stor overgang for min del da jeg har kjørt Range Rover Sport i alle år.
Storfornøyd så langt. God plass, komfortabel å kjøre til å være en større el bil.
Nissan E-NV200 Evalia

tomrh

Gratulerer med elbil! Blir spennende å høre erfaringer. Spesielt på praktisk rekkevidde og hvordan oppvarming av stor kupé fungerer om vinteren, hvor mye av rekkevidden det spiser etc. Hvilke dekk ble den levert med forresten?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

siver

Takk for det. Jeg skal oppdatere litt mer detaljert neste uke. Da har jeg hatt bilen i en uke og fått litt mer erfaring:)
Nissan E-NV200 Evalia

siver

Hei, tok sin tid. Bilen er nå kjørt 3000 km.
Kapasitetsmessig skuffer den litt men for mitt bruk fungerer det etter forholdene bra. Full ladet klarer jeg ca. 116 km. 100 til 0% med forsiktig kjøring og nøktern forbruk inne i bilen. ( Lys, varme og lyd)
Kjøre egenskapene er helt ok. Alt er relativt da overgangen fra Range Rover Sport til denne bilen er en stor overgang uansett. Det er god plass og stort sett er jeg veldig fornøyd.
Det kommer ulyder fra rattet når jeg svinger og etter en sjekk med forhandler så er dette en vanlig feil på disse bilene. Går på garanti og et kjent fenomen for brukere.

Dekkene som kom med var noen forferdelige 15". Helt ok dekk men sånn størrelsesmessig (15") bør disse bilene ha noe større.

Ikke nøl med å ta kontakt om det er noe enn lurer på. 
Nissan E-NV200 Evalia

Bekkenes

100 på vinter er nok alt du får.  Samme med Leaf
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

ProwlerOne

Hentet min i dag, blir spennende å få fler erfaringer her på detaljer om rekkevidde og effektiv kjøring/bruk - må vel etterhvert bli noen med Evalia her på forumet :-)

Jan Henrik

Hvordan er erfaringene her nå? Sitter og vurderer en 5-seter E-NV200 Evalia sjøl her nå...
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

Jan Henrik

Har nå en slik en på prøve, en 2015mod 5-seter. Det var 4 store minuser, før jeg engang hadde kjørt én meter.
Skulle sette fast isofix-stolen til guttungen (forovervendt kombi-stol (9-36kg)), men sikkerhetsbeltelåsen til bilen havner under barnestolen!! Bruker jo bilen sitt belte, på den stolen. Så der måtte jeg skyve inn isofix'n, og bruke den uten.
Det andre var at man ikke kunne justére beltehøyden på verken fører eller passasjer.
Og det tredje var at radioen ikke har DAB. Dette kan nok ettermonteres, men syntes det var snodig på en 2015mod bil.
Fjerde var mangel på armlene.

På den positive siden, for å utligne litt...
Barnestolen til ho minste (11mnd), passet fint i isofix'n. Og isofix-bøylene slipper man å lete etter, langt inn i setene. De går i kant med seteryggen.
Koppholdere på "rett" plassering, ikke sånn plundrete plass som i midtkonsollen.
Stooort bagasjerom. Trenger ikke å slå sammen barnevogna, for å si det sånn.
Annet fint, for oss småbarnsforeldre, er at man slipper og stå bøyd inn i bilen - for å betjene barna inn og ut av bilen.
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA