Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stadsbudsjettet legges fram nå

Startet av Mippen, onsdag 08. oktober 2014, klokken 10:29

« forrige - neste »

Øggen

Da var min tredje tesla bestillt. Håper jeg får dette utstyret levert da jeg nå gambler på at det følger med :-)

KaiRK

Noen som vet hva sensoren bak speilet er?
Ser jeg har en slik sensor, men usikker på om den brukes til noe nå.
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Trustno1

Sitat fra: KaiRK på søndag 12. oktober 2014, klokken 09:46

Regnsensor og lyssensor

mj

Har lurt på det samme ang den bak speilet, men kamera er det ikke. Tenk på alle forskjellige folk som sitter og stiller speilet i forskjellige retninger. Prøvde å kikke inn på den. Ser ut som en liten brikke/chips. Har prøvd å dekke den til men lite skjedde...
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

KaiRK

Lyssensor virker jo fornuftig! Var den plassert på samme plass på de første bilene?

Jeg får trøste meg med "ionizer", fikk i hvertfall med noe av det "nye"...  8)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

F_P

Det er en lyssensor. Du finner samme sensor på de fleste andre biler også. Noen biler har den pekende bakover og bruker den i forbindelse med dimming av ryggespeilet. Slik er det ikke her som alle ser så hva den er til når den peker fremover er noe usikkert. En liten mistanke om at det er den som justerer skjermene siden disse ikke går i "nattmodus" samtidig som bilen skrur på xenonlysene.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

petersv

Alle pilene har feil beskrivelse, de to som er påstått kamera er ikke det (lysensorer som påpekt) men der det ikke står kamera, det er der faktisk kameraet er.

mariowing

Sitat fra: petersv på søndag 12. oktober 2014, klokken 14:08

Alle pilene har feil beskrivelse, de to som er påstått kamera er ikke det (lysensorer som påpekt) men der det ikke står kamera, det er der faktisk kameraet er.

One Camera = regnsensor vil jeg tro, alle andre biler jeg har hatt så sitter den inntil vinduet fordi viskeren må gå over den og fjerne vannet. Men vet ikke om viskeren går så langt opp, har ikke TMS enda...
Sensor = kamera
Second camera = lysensor kanskje (som foreslått i tråden her). Eventuelt kanskje noe med air condition å gjøre? Har hatt andre biler som regulerer AC når det kommer direkte sollys inn i bilen.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Philippo10

Kanskje Kamera nr 2 er autonedblending av forbikjørende.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

mariowing

Sitat fra: Philippo10 på søndag 12. oktober 2014, klokken 16:52
Kanskje Kamera nr 2 er autonedblending av forbikjørende.

På Passat gjøres automatisk fjernlys ved hjelp av "det vanlige kameraet". Der blendes de ikke bare ned, de svinger til siden samt "blokkeres ut" slik at fjernlyset for eksempel lyser på begge sidene av bilen foran men ikke direkte på bilen. Ganske tøft å sitte å se på når systemet jobber :-) Det trengs med andre ord et kamera som kan forstå omgivelsene slik at det kan skille mellom lyskilder, frontlys som kommer i mot og baklys du tar igjen osv. Hvordan eventuelle automatiske fjernlys vil bli implementert hos Tesla er jo ikke godt å si, det er vel ikke engang annonsert at det vil komme?

Kjapp video:

Nå er vel dessverre lysene på TMS noe av det minst avanserte på hele bilen så tror det må nye lykter til før noe slikt blir aktuelt. Kommer trolig plutselig en dag og 19 stykker på dette forumet vil igjen føle seg snytt fordi de ikke lenger har siste modell TMS ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA