Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stadsbudsjettet legges fram nå

Startet av Mippen, onsdag 08. oktober 2014, klokken 10:29

« forrige - neste »

JohanH

Nå kommer altså Lane deparature og Speed Assist på nyleverte biler i USA. Jeg har forespørt om kostnad for retrofit av dette men ikke svar ennå. Hvis noen vet så speak up!

Source:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35894-Speed-Assist-and-Lane-Departure-Warning/page4?p=765523&viewfull=1#post765523

http://www.teslamotors.com/forum/forums/got-surprise-when-i-picked-my-car

janmb

For alle andre formål enn gjensalgsverdi er jeg sjeleglad jeg ikke har dette på bilen min.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

hoffa

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

sisc1337

Dette blir spennendes. Kommer ikke til å betale for disse funksjonene som retrofit, da jeg ikke ønsker dem. Men hvis adaptive CC blir det neste, så kan jo dette begynne å bli bra!:)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

HKS

Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 23. september 2014, klokken 15:48
Dette blir spennendes. Kommer ikke til å betale for disse funksjonene som retrofit, da jeg ikke ønsker dem. Men hvis adaptive CC blir det neste, så kan jo dette begynne å bli bra!:)
Det ble sagt ganske klart fra Tesla på TOCN årsmøte at adaptiv CC ikke kommer til å bli tilgjenglig som retrofit på eksisterende Model S.
Tesla Model S 90D

ctr46


Sitat fra: HKS på tirsdag 23. september 2014, klokken 15:56
Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 23. september 2014, klokken 15:48
Dette blir spennendes. Kommer ikke til å betale for disse funksjonene som retrofit, da jeg ikke ønsker dem. Men hvis adaptive CC blir det neste, så kan jo dette begynne å bli bra!:)
Det ble sagt ganske klart fra Tesla på TOCN årsmøte at adaptiv CC ikke kommer til å bli tilgjenglig som retrofit på eksisterende Model S.

Sier du det?? Hmm det var skikkelig dårlige nyheter! Hadde seriøst forventet at det ville komme ettersom den funksjonen er en selvfølge for biler i samme segment..
85D

Øggen

Nettopp fordi de vil du skal kjøpe en NY bil.

F_P

#7
Alt går, men ikke sikkert Tesla vil levere ACC selv. På Audi A6/A7er det for eksempel mulig via andre kanaler, men så koster det da også den nette sum av 4800€ + 8t montering  :o

Fra spøk til revolver. Ikke at dette er svært viktig for meg, men vi som nå får bilene før utgangen av 3. kvartal regner jeg med bare kan glemme at Drive Assist er en del av pakken. REgner vel egentlig med at jeg til og med får CC-hendelen på gammel plass   :'(
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

OddB

Da blir det vel europeisk krasjtest snart...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Espen Hugaas Andersen

Ikke uten autobrems. Det kan ikke være langt unna før autobrems og ACC kommer. Tydeligvis har de valgt å introdusere kameraet først og deretter radaren.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

MyMuffin

En vedkommende på tesla forumet fikk også med parkeringssenorer uten å ha bestilt det (samtidig som han fikk lane assist).

Håper jeg får dette på min bil også, da den ennå ikke er produsert.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

HåkonE

Speed assist er fint. Mange ganger jeg har lurt på fartsgrensen. Lane departure tenker man vel kanskje ikke over før man kanskje en gang man plutselig trenger det. Mennesker er ikke perfekte, slik er det bare. DU vil selvsagt aldri gjøre feil, men en viss prosent av de som skriver her vil gjøre det før eller siden.  ;)

Begge funksjoner har solid forskning bak seg, og reduserer ulykker.

Hva ettermontasje angår, må produsenten på et eller annet tidspunkt si stopp. Sier Tesla 50k (eksempel), reagerer kunder bare med irritasjon over "overpris" - og ingen oppgraderer. Da er det bedre å si til kundene at det dessverre ikke er mulig.

Realiteten er sannsynligvis at frontrute må skiftes, ratt med airbag må skiftes, ny kabling til kamera og ratt og kanskje CPU/IO moduler som må skiftes. Det er en stor jobb, og koster mye. Samme gjelder nok adaptiv cruise-controll når det endelig kommer.

AndreS

Hmm, betyr dette prisendring rett rundt hjørnet? Jeg tenkte å bestille snart...

Eller er det mer sannsynlig at det kommer i nov. Sammen med sete upgrade og diverse annet?
I3 i bestilling

Muffinman


Pompel

Dersom det stemmer at dette blir inkludert på alle biler som blir produsert for tiden så er det plutselig helt greit at bilen ble en drøy måned forsinket :)

Selv ser jeg nytten av begge funksjonene og håper også at det da er tilrettelagt for ACC.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA