Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stadsbudsjettet legges fram nå

Startet av Mippen, onsdag 08. oktober 2014, klokken 10:29

« forrige - neste »

snappy

2014 e-UP
2015 85D

JohanH


Sitat fra: snappy på lørdag 27. september 2014, klokken 07:41
Ser ut som ACC er/kommer på plass :
http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=60099&d=1411768993

... Eller i hvert fall, i beste fall, kun er en softwareoppdaterimg unna. På nylig produserte biler.


B_Tesla

Sitat fra: staleand på fredag 26. september 2014, klokken 23:32
En liten digresjon; ser enkelte vet når bilen går i produksjon. Hvordan vet dere NÅR den går i produksjon? Når jeg ventet på min stod det bare på my tesla "In production" plutselig. Det stod IKKE noe slikt som "Expected to go into production by xx.xx.xxxx" (dato).

Jeg ringte å spurte om de viste noe mer. Da sa de til meg en dato for når den er forventet ferdig. Kan jo skje ting - men da har jeg noe ca å forholde meg til.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

RonnyØ

Sitat fra: JohanH på lørdag 27. september 2014, klokken 09:39

Sitat fra: snappy på lørdag 27. september 2014, klokken 07:41
Ser ut som ACC er/kommer på plass :
http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=60099&d=1411768993

... Eller i hvert fall, i beste fall, kun er en softwareoppdaterimg unna. På nylig produserte biler.


Hvor nylig da?
Prøver de litt forskjellig på produksjonslinja der eller? Merkelig praksis..
Husqvarna Automower 320

Pompel

Det der er nok hendelen etter sensoroppdateringen som har kommet nå og er klargjort for ACC. Knappen har visstnok ingen funksjon enda, derav klargjort for ACC via software.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

snappy

Noen som har sett rapporter om at de nye bilene nå har  "Autonomous Emergency Braking" som Euro NCAP kaller det i tillegg til Lane dep og Speed Assist ?
2014 e-UP
2015 85D

Tuxedo

En smule OT: Til dere som har forøkt ACC i andre biler, blir også bremsene automatisk tatt i bruk for å redusere hastigheten om nødvendig?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

snappy

2014 e-UP
2015 85D

Pompel

Er vel ikke autobrems enda, men sensoren i grillen under nosecone er nok for dette (+ACC). Alt som trengs for 5 stjerner i NCAP legges til nå, og sensorene er på plass. Foreløpig er derimot bare lane assist og speed assist på plass, men resten kommer nok etter hvert med softwareoppdateringer
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

mariowing


Sitat fra: Tuxedo på lørdag 27. september 2014, klokken 18:39
En smule OT: Til dere som har forøkt ACC i andre biler, blir også bremsene automatisk tatt i bruk for å redusere hastigheten om nødvendig?

Volkswagen Passat: Ja. I hastigheter under 30 km står det at bilen skal klare å stoppe FØR den kræsjer. Over dette rekker ikke bilen å stoppe men hastigheten reduseres så mye som mulig. Har heldigvis ikke testet dette i praksis ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

bull

Etter å ha lest gjennom tråden ser jeg det er ymse meninger om sikkerhetsutstyr i forskjellige biler. Selv har jeg en ganske ny Volvo og forguder sikkerhetssystemene som er i den.

- Speed Assist er kamera-basert og er dønn nøyaktig, jeg har prøvd å "ta bilen" i å gjøre feil, men det har enda ikke skjedd.
- Lane Assist piper kun idet jeg krysser linja (men ikke hvis det gjøres en brå bevegelse som i en forbikjøring). Jeg synes systemet fungerer veldig bra på motorvei, men jeg har en tendens til å kutte svinger på f.eks. fylkesveier. Da er det veldig hendig at knappen for å skru det av er lett tilgjengelig.
- ACC må være det jeg er mest fornøyd med på hele bilen etter setene. Ønsket avstand til bilen foran kan enkelt justeres og Volvoen bremser veldig rolig og kontrollert. I begynnelsen hold jeg foten klar på bremsepedalen i tilfelle Volvoen ikke skulle klare nedbremsingen, men den imponerer stadig. For en ukes tid siden lå jeg i 110kmt på ACC når en Tesla la seg bak meg, den lå bak meg en stund og tok innpå meg sakte. Tilslutt la den seg ut i venstre feltet for å kjøre forbi, noe som var den tregeste forbikjøringen jeg har sett på lenge. Det var tydelig at Teslaen lå på CC, men den klarte ikke helt å matche min fart, noe som bare forsterket min opplevelse av at ACC er et suverent system.

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

elbas

Kan det være at acc + lane assist blir lagt til nå i samme slengen som de første model x blir produsert?-Som "skal"  ha dette? Etter omstillingen i starten av august.
Nissan leaf 2014

krl

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 27. september 2014, klokken 18:39
En smule OT: Til dere som har forøkt ACC i andre biler, blir også bremsene automatisk tatt i bruk for å redusere hastigheten om nødvendig?
På vår Mercedes E-klasse 2003-modell, så brukes bremsene og nedgiring for dette ja.. Men det er sjelden den bremser når man nærmer seg en bil, radaren fanger dem opp langt nok unna til at dette justeres med pådraget.

AndersinOslo

Har kjørt dyre Mærcer med Distronic + etc. Fikser det meste, men ikke alt. Husker bilen jeg "hang på" kjørte forbi en traktor vi tok igjen i god fart. Og Mærca valgte selvsagt å følge traktoren, og bråbremset. Har også opplevd at trafikken er så tett at den fulgte bilen i høyre felt i stedet for den foran meg i mitt felt. Konklusjon, kjører bilen selv og venter på Googles autonome kjøretøy.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA