Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stadsbudsjettet legges fram nå

Startet av Mippen, onsdag 08. oktober 2014, klokken 10:29

« forrige - neste »

Bushy

B__tesla   nei. Vin nr. Går vel på løpende bånd etter når man bestiller. Men derfor vin helt opp til 57 isj er levert. Er for di pushet ut så mange biler dem klarte for å få best mulig resultat i Q3. Å da er vel veien mye kortere å lage bilene. Å kjøre dem utenfor å levere dem. Derfor vi som hadde oktober ble forsinket. Prioritet...

F_P kos deg heller med bilen du får 2 mnd før di som bestillte noen dager etter deg...;på
Ser frustrasjonen. Har gått å ventet på disse funksjonene. Men ga opp og bestillte til slutt. Nå ser det ut som jeg får allikevel. Men vis jeg ikke får det. Blir det litt som. Ja jeg fikk alt det jeg bestillte for avtalt pris... Men faen...:)
Litt som å bli irritert over å ikke vinne i lotto. Blir irritert. Men kan ikke skylde på noen
S75D sept. 17

F_P

Sitat fra: Bushy på fredag 26. september 2014, klokken 12:04
F_P kos deg heller med bilen du får 2 mnd før di som bestillte noen dager etter deg...;på
Ser frustrasjonen. Har gått å ventet på disse funksjonene. Men ga opp og bestillte til slutt. Nå ser det ut som jeg får allikevel. Men vis jeg ikke får det. Blir det litt som. Ja jeg fikk alt det jeg bestillte for avtalt pris... Men faen...:)
Litt som å bli irritert over å ikke vinne i lotto. Blir irritert. Men kan ikke skylde på noen

Det skal jeg definitivt. Irritasjonen stikker ikke dypt, og som deg ventet jeg, om bare i 1,5 mnd, på informasjon om dette før jeg bestilte. Til slutt ble fristelsen til å trykke bestill for stor  :P
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Amoss

Sitat fra: Bushy på fredag 26. september 2014, klokken 12:04
B__tesla   nei. Vin nr. Går vel på løpende bånd etter når man bestiller.

Var det ikke noe med at de bevist ikke produserer i "VIN" rekkefølge for å gjøre det vanskeligere å regne ut nøyaktige produksjonstall?  Mener at det ble noe slikt etter at folk begynte å komme med svært nøyaktige produksjonstall for Tesla etter å ha sjekket div. "VIN tråder" på forum. Tesla vil nok at det er kun de som har oversikt over produksjonstempoet frem til kvartalstall blir lagt frem.

Så vil ikke henge meg for mye opp i spriket i VIN.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

HåkonE

Når man har det i bakhodet at Model S blir kontinuerlig utviklet er det nok en sunt å se på kjøpet som at man har fått en fantastisk unik bil til "halv pris" under de forutsetningene og rammene som står i kontrakten. Det som eventuelt kommer som man ikke har bestilt må bli en hyggelig bonus. Bilen ellers blir jo ikke noe dårligere om det kommer enda en klump med elektronikk eller de frisker opp et deksel.

Det eneste jeg kan se som kan være litt irriterende er at Tesla ikke har noen god fremdriftsplan for når det de har lovt blir innført. Det åpner for mye usikkerhet når man skal bestille. Selv ville jeg ha de nye setene, men jeg aner ikke når de kommer. De kan komme på neste VIN-nr. etter min bil.

Til slutt måtte jeg bare gå en runde med meg selv og spørre: hadde jeg bestilt bilen om oppgraderte seter ikke var annonsert? Ja, definitivt. 

Blir jo også et vanvittig "first world-problem" slike diskusjoner. Det er ingen land på kloden som har så store muligheter til å få en slik luksusbil (kjøpekraft vs. pris), så det er lett å glemme hvor privilegerte vi er mens vi klager over detaljer.

erikwg

Nå er det slik at amerikanske og europeiske modeller produserer på forskjellige samlebånd. Lane Assist er bare sett på biler som er produsert for det amerianske markedet. Tror ikke man skal håpe på å se dette på europeisk side før om en stund desverre.

aness

Sitat fra: erikwg på fredag 26. september 2014, klokken 13:58
Nå er det slik at amerikanske og europeiske modeller produserer på forskjellige samlebånd. Lane Assist er bare sett på biler som er produsert for det amerianske markedet. Tror ikke man skal håpe på å se dette på europeisk side før om en stund desverre.

Det har vel litt med at de sannsynligvis kun har produsert for det amerikanske markedet nå rett før kvartalsslutt, pluss at det tar litt tid å shippe til andre markeder.

mariowing

Det er faktisk motsatt; dette er "påkrevd utstyr i Europa" men Tesla velger å levere det på alle bilene de produserer: http://jalopnik.com/updated-tesla-model-s-with-cameras-revealed-by-software-1639119860

De amerikanske bilene leveres jo ut først, her er det snakk om folk som henter dem på fabrikken selv. Tar litt tid å få dem sendt til Drammen :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Bjørn Tore Vibeto

Dette er klippet ut i fra http://jalopnik.com/updated-tesla-model-s-with-cameras-revealed-by-software-1639119860

UPDATE: Here's the official statement from Tesla on the update. We're still trying to figure out what the cost of the new camera system and whether it will be offered as an upgrade on the existing Model S:

Starting recently, some Model S being delivered in North America come equipped with two new features. The features are lane drift detection, which will deliver a warning via vibration in the steering wheel if the driver starts to drift from the lane without signaling, and speed limit display, which will inform the driver of the speed limit and alert them when it is exceeded. These features are necessary to meet the latest standards in the European market, but we have decided to integrate them into Model S delivered worldwide.

UPDATE DEUX: The new feature is being installed on all cars being built, but according to Tesla, "due to the extensive changes involved in this instance, however, a retrofit is not feasible." Så slik det ser ut, så er dette installert for europa.

Dette er helt klart, for å kunne kjøre en Euro NCAP kræsjtest, i løpet av de neste månedene.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

mariowing

Men da må auto brems også komme (før Euro NCAP test)....

http://www.autoblog.com/2012/06/15/euro-ncap-will-soon-require-auto-braking-for-five-star-safety-ra/
http://www.dinside.no/897425/naa-skal-de-bremse-selv

Og har de auto brems så har de nesten helt sikkert adaptiv cruise control, det er samme systemet. Det sies at radaren er på plass på de bilene som har fått kamera så det er lov og håpe :-) Men dette er ikke offisielt kommentert av Tesla noe sted som jeg har funnet i alle fall.

Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

B_Tesla

Tesla har hatt en strategi på å teste ut nye ting lokalt i Calefornia, før det slippes på globale markedet. Håper de monterer dette på alle biler, for min går i produksjon type imorgen! Ferdig 4. oktober.

Dette er utstyr jeg er villig til å betale betydelig grunker for. Det ville gjort sikkerhetspakke f.eks mye mer attraktiv.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Bjørn Tore Vibeto

Radaren er installert i fronten, kamera i fronruten, så den er definitivt klar for autobrems og ACC. Det er kun software til dette, som mangler. Så det kommer nok, en eller annen gang. Lane assistant og speed assistant, benytter kun kamera i frontruten. Så radar i front, er til kommende funksjoner som ACC og autobrems.
"Wattson"
Levert 24/2-15

Hyperstress

Autobrems trenger ikke radar. Har ikke radar på e-up! Den har autobrems via kamera i frontruten.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Bjørn Tore Vibeto

Sitat i fra VG.no artikel:
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/flere-bilmodeller-har-laser-som-kan-lure-up-maaling/a/10071215/

Volkswagens laserbaserte sikkerhetssystem kalles City nødbrems og er standrad på lille Up. På de større Volkswagen-modellene der dette er tilgjengelig, er autobrems radarbasert, opplyser Volkswagen.
"Wattson"
Levert 24/2-15

staleand

En liten digresjon; ser enkelte vet når bilen går i produksjon. Hvordan vet dere NÅR den går i produksjon? Når jeg ventet på min stod det bare på my tesla "In production" plutselig. Det stod IKKE noe slikt som "Expected to go into production by xx.xx.xxxx" (dato).
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Philippo10

Hvilke biler kan man forvente å få dette? Bilen etter/før November? Etter nyttår? Har allerede hørt at det vil komme nye ting på min bil, som ikke er satt i produksjon enda.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA