Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stadsbudsjettet legges fram nå

Startet av Mippen, onsdag 08. oktober 2014, klokken 10:29

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: sigurdi på torsdag 25. september 2014, klokken 11:33
Autoparkering i garasjen hadde vært gull.
Gå ut av bilen, trykke på kontrollen og bilen kjører inn selv. :-)

Men at ikke alle biler som blir levert nå, ikke har dette utstyret, kan være pga utstyrs nivå valgt, tuning av produksjons linje, kun del av linjen som er oppgradert, bruke opp resten av "gamle" typen deler, real time test av utstyr, tilfeldig utvalg får, som bonus og Tesla henter inn tilbakemeldinger fra kundene etterpå.
Blir litt mer storskala testing, med tilfeldig utvalg, en ved bruk av fast test personell.

Men satser det kommer på alle biler etter hvert.

At de ikke kommer med full info, før løsningen er klar til 100% utrullingen er på mange måter smart og sikkert planlagt.

Media snappet det opp gjennom rykter, og gir media og rykte reklame, ingen kan klage på at deres bil ikke får dette, ikke storm av kunder som skal rekonfigurere bilen som er klar til produksjon, før løsningen er testet ut i stor nok skala, de som får er som oftes super happy for å få noe de ikke har betalt for. osv.

Jeg hadde blitt ganske forbannet hvis jeg i disse dagene fikk bil uten ovennevnte features mens noen annen fikk det og bilen var produsert samtidig. ..

Forskjellen med og uten gir dessverre nok så kraftig utslag på bruktbilprisen....  Dette er som å kjøpe en bil uten antispinn,ESP eller ABS .... hvor mange hadde gjort det idag ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Guybrush

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 25. september 2014, klokken 12:33
Jeg hadde blitt ganske forbannet hvis jeg i disse dagene fikk bil uten ovennevnte features mens noen annen fikk det og bilen var produsert samtidig. ..

Forskjellen med og uten gir dessverre nok så kraftig utslag på bruktbilprisen....  Dette er som å kjøpe en bil uten antispinn,ESP eller ABS .... hvor mange hadde gjort det idag ?

Er forsåvidt enig, men du får det du betaler for og har bestilt :-)

sigurdi

Så du har ingen grunn til å bli sur, siden du ikke har betalt for noe, som du heller ikke har fått og verdistigning for en vare som ikke er betalt og ikke er levert er vel heller ikke å forvente.

Blir du sinna hver uke pga du ikke vinner i Lotto også, her betaler du for en vare, men bare noen få som faktisk får den he he he.

Må vel heller bli glad dersom det er noe ekstra, er kjent at mer utstyr vil komme i høst og en kjøper når en kjøper med utstyr som er tilgjengelig da.
Bli sur pga at andre får noe en ikke selv får, er slik mine barn holder på med.
Nabogutten fikk sykkel med lys, min er uten osv osv.

Men effekten av at noen får mer en de har betalt for, gir positiv effekt i markedet, alle har litt barn i seg og blir glade om en får litt ekstra.
Mens de som klager pga de ikke fikk noe "gratis" så går det som oftes inn det ene øret og ut det andre med ettertanke - går det ann for voksne mennesker å oppføre seg slik.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Teslanewbie

Sitat fra: sigurdi på torsdag 25. september 2014, klokken 13:14
Så du har ingen grunn til å bli sur, siden du ikke har betalt for noe, som du heller ikke har fått og verdistigning for en vare som ikke er betalt og ikke er levert er vel heller ikke å forvente.

Blir du sinna hver uke pga du ikke vinner i Lotto også, her betaler du for en vare, men bare noen få som faktisk får den he he he.

Må vel heller bli glad dersom det er noe ekstra, er kjent at mer utstyr vil komme i høst og en kjøper når en kjøper med utstyr som er tilgjengelig da.
Bli sur pga at andre får noe en ikke selv får, er slik mine barn holder på med.
Nabogutten fikk sykkel med lys, min er uten osv osv.

Men effekten av at noen får mer en de har betalt for, gir positiv effekt i markedet, alle har litt barn i seg og blir glade om en får litt ekstra.
Mens de som klager pga de ikke fikk noe "gratis" så går det som oftes inn det ene øret og ut det andre med ettertanke - går det ann for voksne mennesker å oppføre seg slik.

Ingen som har sagt noe om å få noe gratis men det å få et valg å velge det bør man få... Skjønner ?

I tillegg bør Tesla også  holde seg til det som er sagt i tidligere uttalelser fra ledende personer i selskapet der det bastant hevdes at alle nye features skal væremulige å ettermontere .... Hvis dette ikke er mulig så er dette å føre kunder bak lyset da mange som kjøpte bilen kan ha gjort dette på falske premisser... Jeg snakket med forselgere innen jeg kjøpte og de sa at når ACC og laneassist etc kommer så skall denne være mulig å ettermontere .. Dette lå til grunn for mitt kjøp, ellers hadde jeg ventet med å ta over bilen... Jeg hadde mulighet å utsette overtakelse 1 år men betale gammelt pris, er usikker på om dette er mulig idag men det var mulig høsten 2013.

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sigurdi

Valget kommer helt sikkert når løsningen er ferdig testet ut og klar for masse utrulling.

At alt kan ettermonteres er som oftes riktig, bare en betaler nok.
Men ACC ble for dyrt for ettermontering har vært sakt svært tidlig, før møtet i Oslo også.
Tror det var høsten 2013 jeg spurte og fikk beskjed at dette nok ble for dyrt.

Etter det jeg har tolket har vel Elon sakt at det meste av oppdateringer skal kunne ettermonteres, men ACC ble for dyrt og for mye endringer til at det kunne forsvares.
Mens software oppdateringer skal alle biler få, garanti ble og utvidet på allerede solgte biler.

Men at ACC skulle komme som oppdateringer til produserte biler har jeg ikke sett eller hørt utalelser om.
Men at det skulle komme nå i høst har blitt nevnt noen ganger, er vel ikke lenge før vi ser NCAP krasjtest av model S også.
Horten

Teslanewbie

Bekreftet nå at alle biler som tilvirkes nå har de ovennevnte forandringene men ennå ikke et offisielt ord fra Tesla ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

MyMuffin

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 25. september 2014, klokken 21:00
Bekreftet nå at alle biler som tilvirkes nå har de ovennevnte forandringene men ennå ikke et offisielt ord fra Tesla ...

proof? =)
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

sigurdi

Bekreftelse fra Tesla Motors forum kanskje. ;-)

Sitat fra: Tesla Motor ClubUPDATE 2 - 9/24/14

TMC member with screen name offset has received confirmation from his/her DS that the vehicle WILL have these additional sensors...

"Just got off the phone with my DS. I'm happy to say that I will have it on my car. It's a new feature that was introduced with a couple of sensors that have been added to the front of the car as most of you have pointed out."

Confirmation is finally starting to roll in... and it looks like possibly the biggest technological update to the car since 2012 is being rolled out silently and without much fanfare from Tesla.

Mens andre TMC har tatt bilder og skriver:
SitatI drove past the Scottsdale SC today and scoped out the inventory of cars that had just been dropped off but not yet prepped for delivery. Out of about six cars I could see, only two had the driver assist features described here. Their VINs were 51xxx and 56xxx. None of the others (with VINs between the former) showed evidence of the driver assist features.

Den første har samlet info fra tråden i Tesla Motors Club og satt det sammen, men at alle produserte biler har det nå, kan vel bare betegnes som rykter, slik som elektrisk innfelbare speil var i sin tid.

Dette er sikkerhets utstyr og blir nok standard på alle Model S, (ivertfall Europa).
NCAP setter krav til at sikkerthets utstyr skal være være standard utstyr om det skal være med på NCAP vurderingen, eks har ikke bilen autobrems som standard er det kun mulig å oppnå 4 stjerner. 

SitatNCAP tests cars with those safety features which are fitted as standard in the great majority of sales.
By 2012, Euro NCAP will only be testing cars with equipment which is fitted as standard in all European sales. Whether or not a particular item is fitted to a test vehicle depends on the extent to which the manufacturer has made it standard equipment in the model range across Europe.

Manufacturers may fund additional tests to demonstrate the effectiveness of items of safety equipment which do not fulfil our requirements. However, Euro NCAP's star rating is based on the 'base' vehicle and no rating is given to the better equipped car.

Dagbladet tok opp dette i mars i år

sigurdi
Horten

Øyvind.h

Confirmation is finally starting to roll in... and it looks like possibly the biggest technological update to the car since 2012 is being rolled out silently and without much fanfare from Tesla.

Kanskje vi nå kan legge diskusjonen rundt årsmodell vs løpende forbedring hos Tesla død en gang for alle  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

B_Tesla

har de ulike VIN i USA og for EU/Norge? For min er 51xxx, og er ferdig produsert 4. Oktober etter planen. Virker rart at VIN 56xxx er produsert.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

B_Tesla

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 25. september 2014, klokken 23:00
Kanskje vi nå kan legge diskusjonen rundt årsmodell vs løpende forbedring hos Tesla død en gang for alle  ;D

Både ja og nei. Øvrige merker slipper jo sine 2015 modeller ca nå. Så er jo litt i samme gaten.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Øyvind.h

Sitat fra: B_Tesla på torsdag 25. september 2014, klokken 23:03

Både ja og nei. Øvrige merker slipper jo sine 2015 modeller ca nå. Så er jo litt i samme gaten.
Varierer vel når såkalte "neste års modell" lanseres. Noen er sågar et helt år på forskudd (2016 modell i 2014....). Tidenes scam for å få ting til å fremstå som noe fra fremtiden   ;D Men Tesla har historisk sett ikke holdt på med årsmodeller, og innfasing av nye funksjoner fortløpende (som nå) er helt i tråd med hva de har gjort tidligere.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

F_P

Kjenner jeg blir litt grinete om de som bestilte bil 6-7 dager etter meg får dette. Alt ved det normale i forhold til "flaks" altså :P
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

sisc1337

Den diskusjonen har vel vært død for lenge siden!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

AndreS

fikk følgende fra selger på Grorud:

Disse to funksjonene vil bli levert på NOEN biler fremover, ikke oversikt over hvilke, det var litt på samme måte som med innfellbare speil. Det ville komme med ordenlig informasjon om ikke for lenge.

Når det gjaldt mitt spørsmål om at hardwaren lå klar for adaptiv cruise og blindsonevarsler var svaret at det vet vi ingenting om.
I3 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA