Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stadsbudsjettet legges fram nå

Startet av Mippen, onsdag 08. oktober 2014, klokken 10:29

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: AndersinOslo på søndag 28. september 2014, klokken 21:31
Har kjørt dyre Mærcer med Distronic + etc. Fikser det meste, men ikke alt. Husker bilen jeg "hang på" kjørte forbi en traktor vi tok igjen i god fart. Og Mærca valgte selvsagt å følge traktoren, og bråbremset. Har også opplevd at trafikken er så tett at den fulgte bilen i høyre felt i stedet for den foran meg i mitt felt. Konklusjon, kjører bilen selv og venter på Googles autonome kjøretøy.

Det siste skal ikke være mulig med radar med mindre du er i en ekstrem sving, men da er det vel sjelden to felts vei. Kanskje noe feil på systemet? Hlres uansett ikke ut som en hyggelig opplevelse.

Atore

Komma alle nye model s med dette utstyret nå? Norske biler også?

Amoss

Sitat fra: Atore på onsdag 01. oktober 2014, klokken 00:21
Komma alle nye model s med dette utstyret nå? Norske biler også?

Det som sies er at alle biler produsert etter 19/9 vil ha dette utstyret. Ingen grunn til å tro at vi ikke vil få dette også i Norge/EU. Snarere spekuleres det i at det kommer nå for å kunne skåre fullt på den europeiske kollisjonstesten.  Men det tar vel enda noen uker/en måneds tid før biler med dette tillegget vil komme hit til lands.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

boppus

Jeg leser at nybakte eiere i USA nå får bilene sine forberedt for adaptive cruise control samt autobrems, og dermed kommer bilene med nye hendler. Legg også merke til radaren i nederste bilde.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35894-Speed-Assist-and-Lane-Departure-Warning/page38
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Atore

Amos: min bil bør gå i produktion nå snart så kanskje den blir levert med dette utstyret. [emoji1]

F_P

Kan bekrefte at biler utlevert p.t. i Norge kommer med «gamle» hendler, og ikke noe kamera/radar som jeg kan se på min som ble hentet i Drammen i går. De som går i produksjon i disse dager kan kanskje håpe på biler med ACC, eller i det minste klargjort for det.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Atore

tonl

Etter å leste usa forumet så virker det som om biler produsert de siste dagene har disse xtra utstyrene.

Bilen til denne karen har fått utstyret:
techiesjc:
Just FYI - the specific date it started was 9/18. So far MS started before that date do not seem to have the HW and MS after that date DO. I will let you all know as I pick up mine tonight from the factory (9/29) and it was produced starting on 9/24 and completed yesterday on 9/28.
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35894-Speed-Assist-and-Lane-Departure-Warning?p=771164&viewfull=1#post771164

Her skriver han at bilen har fått utstyret og postet bilder lengre ned på siden.
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35894-Speed-Assist-and-Lane-Departure-Warning?p=771398&viewfull=1#post771398

Ser ut som den magiske datoen for biler som har disse utstyrene er produsert etter 2x.09.2014.
Det samme var vel med el.innfeltbar speil og hattehylle. Der satte Tesla en viss dato. Biler som ble produsert etter denne datoen fikk utstyret inkludert.

F_P

snurrehue

Når jeg ser dette så kjenner jeg at jeg angrer litt på at vi ikke ventet noen få måneder ekstra på bilen. Skulle VELDIG gjerne hatt ACC på min...

B_Tesla

Sitat fra: F_P på onsdag 01. oktober 2014, klokken 13:17
26. august

Siden dette akkurat har kommet i USA er det jo ingen bombe at det ikke har kommet på biler her i Norge, da det tar sin tid å frakte de. I USA snakker man noen få dager fra ferdig produsert bil, til man har den. Dersom dette også kommer på biler i Norge nå, er det vel først de som får dem tidlig i November/sent November som vil få det.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

eKul

Min bil ble produsert i midten av august, og utlevert i går.

Den hadde ikke noe av dette (ACC, kamera etc). Spaker for blink, viskere og CC er som på tidligere modeller.

Det den derimot hadde, som jeg ikke har sett før, er høyderegulering av kjørelys (nærlys).

F_P

Sitat fra: eKul på onsdag 01. oktober 2014, klokken 14:44
Min bil ble produsert i midten av august, og utlevert i går.

Den hadde ikke noe av dette (ACC, kamera etc). Spaker for blink, viskere og CC er som på tidligere modeller.

Det den derimot hadde, som jeg ikke har sett før, er høyderegulering av kjørelys (nærlys).

Hvor fant du denne funksjonen?  ???

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

eKul

Har ikke luft nei.

Så alle bilene uten luft har dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA