Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 3G problemet er tydeligvis (ikke) fikset?

Startet av Baard, onsdag 08. oktober 2014, klokken 08:46

« forrige - neste »

Øyvind I

Stor bedring. Nå er det som en normal bil. Før oppgradering var tanken litt at"når jeg kjører elbil om vinteren må jeg nok regne med at det er litt kaldt.
Veldig bra. Oppgradere R-link også så nå virker også fjernstyring av klima med app på telefon
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

alexkl

Fikk oppdatert software idag, var visst bare det som skulle gjøres  :)

stefka

Oppgraderingen hadde flere flotte effekter: varmen kommer jevnere enn før, forbruket gikk ned med ca. 1-2 kWh per 100 km, rekkevidden økte fra under 100 km til 120. Resultatene under omtrent lignende forhold og kjørerute (Drammen-Oslo, snø, regn, slaps, rundt 0 grader).

torjen6

Fantastisk oppdatering no kan eg kjøre med ECO på heiletida og det er like varmt under heile turen og duggfrie vindauga, Har hatt no tre turer med 2 x 22 mil tur/retur og ligger fast på 16,7 kw/t og med 23 grader i bilen..
Har ei sterk stigning på enden av turen, der deter veldig brat det går frå 4 høydemeter til 870 høydemeter, og på toppen har eg 40 km igjen på batteriet og turen heim er 64 km, men det er berre nedover bake heilt heim, så gesometer står på 55 km når eg parkerer i garasjen. FANTASTISK bil !
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

TM

Sitat fra: torjen6 på søndag 01. februar 2015, klokken 03:48
Fantastisk oppdatering no kan eg kjøre med ECO på heiletida og det er like varmt under heile turen og duggfrie vindauga, Har hatt no tre turer med 2 x 22 mil tur/retur og ligger fast på 16,7 kw/t og med 23 grader i bilen..
Har ei sterk stigning på enden av turen, der deter veldig brat det går frå 4 høydemeter til 870 høydemeter, og på toppen har eg 40 km igjen på batteriet og turen heim er 64 km, men det er berre nedover bake heilt heim, så gesometer står på 55 km når eg parkerer i garasjen. FANTASTISK bil !
Det er fint å høre at du er fornøyd med rekkevidden, men jeg klarer ikke helt å tolke hvor lang rekkevidde du får på et fulladet batteri på disse turene. Du skriver at forbuket er 16,7 kw/t. Er det 16.7 kwh/100 km du mener ?. I så fall er rekkevidden ca 130 km. Det må sies å være bra med full varme, forutsatt at utetemperaturen var + 10 grader eller lavere og du ikke kjørte 50 km/t :-)

kos

Hei - første dagene med minusgrader -7, i Bergen - 22 pluss i bilen og 13 mil rekkevidde. Ikke verst for en liten elbil. ( mini tesla)

Zoe64

Har fått oppgradert varmeapparatet (software), og det ble iallefall slutt på kaldlufta i Auto-modus. Men det virker egentlig også dessverre som om det ikke er så mye annen luft heller... Vifta går så det griner, men det er såvidt jeg kan kjenne en liten trekk fra luft-dysene. Hvis jeg så trykker på luftfordelingsknappene så virker det som om ting åpnes opp. Kan slå ned vifta til 2 og likevel kommer det mer luft enn i Auto. Andre som opplever dette?
Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

kos


kos

Kom til Flesland bilen hadde stått parkert i noen døgn - fryseboks. Nedrimet og kald. Forvarmet uten ladepluggen inn og kjørte hjem. Før jeg forlot parkeringsplassen godt og varmt og 22 pluss og dobbe rekkevidde for å nå hjem. Jeg kjører konsekvent med 22 pluss og tar lite hensyn til ECO knappen. Normal rekkevidde nå er 13 mil - 6 c, og når det kryper opp mot +10 så ser jeg 16 +.

PS nullstill kjøre / rekkevidde knappen  vær gang jeg bruker bilen, nå når det er kalt. Virker fantastisk på rekkevidde angsten og du får en mer realistisk rekkevidde.
;D

Urs4_2008

I dag har min nye zoe også blitt oppdatert, så i dag var jeg også varm på vei til jobb i 10 minus :-) Lader for første gang utenfor huset, og måtte bruke bøtta. Ser ikke smart ut ved siden av en leaf :-) Men tok 20 sekunder ekstra å ta den ut av bagasjen og koble til.

Fikk også programmert tpms, så nå slipper jeg den fine, røde skiftenøkkelen  ;D
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

hdh

Da har jeg vært innom verkstedet i dag morges og fått installert oppdateringen. Det første jeg merket er at det endrer tydeligivis på litt andre ting også. Min Zoe har i hvertfall sluttet å "bippe" når den låser seg automatisk når jeg går fra den. I løpet av dagen skal jeg få testet klimaanlegget med en liten tur til Nordbysenteret og litt harryhandel. ;)
Sort '14 Renault Zoe Intens

Jan-Ingvar

Hei,

Noen som vet om det er mulig å kjøre varmeapparatet i Zoe konstant mens en lader, eller må jeg starte det i 5-minutters intervaller? Tenker når jeg f.eks. skal sitte i bilen og vente på lading ved en ladestasjon.

Barskog

Den kan stå konstant og varme mens du sitter i bilen under lading. Dette gjelder ikke når du lader på 43 kw, da varmepumpa da er i kjølemodus for å kjøle ned batteriet. Ellers fungerer det helt topp.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

hsa77

2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

ZOE


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA