Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Atlanterhavstunnelen "taper" 10% på høy elbilandel

Startet av Jokkhov, tirsdag 07. oktober 2014, klokken 16:45

« forrige - neste »

Råde

Så sier prislista ca 5000,- mer. Det mest interessante var om feks panoramatak eller rattvarme var kommet på, men det var det ikke.
e-Golf | X75D

Elbert

Fikk høre fra min selger at rattvarme ikke ville bli mulig før langt ut i neste år. Skulle gjerne hatt dette selv og fatter ikke at det skal være så vanskelig å få til.

eivhelle

Det begynner snart å nærme seg leveranse av e-golf for min del, og oppgjørets time nærmer seg.

Siden jeg bestilte har det vært en relativt kraftig svekkelse av kronekurs i forhold til euro. Dette kan i følge kontrakten medføre at prisen blir høyere.

Er det noen som har fått levert bil i det siste som har fått påslag i pris pga kursendring?
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

bno

Sitat fra: Tass på mandag 22. september 2014, klokken 21:53
Jeg antar dette gjelder varmepumpen. Den blir kanskje standard på biler som skal selges i Norge.
Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 22. september 2014, klokken 23:31
Sitat fra: Jokkhov på mandag 22. september 2014, klokken 21:20
Prishoppet var antatt på 6000kr, og ble lagt til under "Norsk spesifikt utstyr".

En uryddig (og nå er jeg høflig) måte å gjøre dette på. Er det en reell prisoppgang, skal denne selvsagt legges inn i bilens grunnpris i tilbudet.

Be om tilbud på tilsvarende bil fra flere forhandlere. ;)

Tror ikke VP vil inngå som standard av grunner som er åpenbare. Det sagt så er det vel først å fremst valutakursen og hvor godt importøren har sikret seg i så måte samt hvor mye av den sikringen importør vil dele med kunden som er hoved triggeren? Det korrelert med popularitet av produktet i markedet les : hvor mye man kan pumpe ut av hver enkelt kunde til enhver tid, men det er selvforklarende må vedgå det...På den annen side har Møller organisasjonen gjort det slik at de fremstår som en monopolisert enhet og det er det også en grunn til ...

P.S. så først i ettertid forrige innlegg da jeg hadde fokus lengre opp  ???, Beklager. Enig  i det jeg legger til at kronekursen nå vil svekkes merkbart om ikke vi ser en økning i oljeprisen inn i neste halvår. Det tror jeg, men først skal vi en tur ned i kjelleren i så måte. Det vil kunne påvirke prisen ref. like vel mine kommentarer...
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

P85_Norway

Sitat fra: eivhelle på fredag 28. november 2014, klokken 17:28
Det begynner snart å nærme seg leveranse av e-golf for min del, og oppgjørets time nærmer seg.

Siden jeg bestilte har det vært en relativt kraftig svekkelse av kronekurs i forhold til euro. Dette kan i følge kontrakten medføre at prisen blir høyere.

Er det noen som har fått levert bil i det siste som har fått påslag i pris pga kursendring?
Min bedre halvdel har en E-Golf i bestilling (med VP).
Tesla M3 Performance

Gordon Retriever

Møllerkonsernet har nok en av de bedre valutasikringene blant norske importører.
Pris på nye bestillinger kan forventes å stige før allerede bestilte biler.

Dessuten: 10 måneders ventetid på Ventegolf er ikke noen PR-messig vinnersak for Møller, så man skulle forvente at de vil forsøke å unngå å irritere kundene ennå mer ved å sette opp prisen når bilen omsider kommer.

kristian86

Sitat fra: Elbert på fredag 03. oktober 2014, klokken 03:42
Fikk høre fra min selger at rattvarme ikke ville bli mulig før langt ut i neste år. Skulle gjerne hatt dette selv og fatter ikke at det skal være så vanskelig å få til.

Jeg fikk beskjed at det ikke kommer på e-Golf? hmm..
-2017 Tesla Model X 75D (7-seter, AP2, Luft, Premium) - Levering tidlig desember
x2016 Tesla Model X 60D (7-seter, AP1, Luft, Vinter)
x2014 Tesla Model S 60 (Tech, Luft, Skinn, Pano, Vinter)
x2015 VW e-Golf (Skinn, Ryggekamera, Parksensor, Mørke ruter ++)

Sidewinder

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 28. desember 2014, klokken 14:36
Møllerkonsernet har nok en av de bedre valutasikringene blant norske importører.
Pris på nye bestillinger kan forventes å stige før allerede bestilte biler.

Dessuten: 10 måneders ventetid på Ventegolf er ikke noen PR-messig vinnersak for Møller, så man skulle forvente at de vil forsøke å unngå å irritere kundene ennå mer ved å sette opp prisen når bilen omsider kommer.

FORVENTER PRISØKNING: Møllergruppen har ikke tatt steg for å sikre seg valutamessig. Direktør for konserninformasjon, Paul Hegna, i Møllergruppen mener hele bransjen må forberede seg på høyere priser

Mener jeg også har lest at VW hadde valutasikkring, er ikke overrasket over at det florerer forskjellig informasjon. De har ikke akkurat imponert tidligere....

rlnd

Var bekymret for det samme tidligere denne måneden, se sitert innlegg:

Sitat fra: rlnd på lørdag 13. desember 2014, klokken 21:50
Angående valutaendringer har møller uttalt seg i DN, http://www.dn.no/nyheter/finans/2014/12/12/2153/Valuta/valutaln-har-kt-500000-p-tre-uker

Sitat– Fabrikkene bærer valutarisikoen for våre merker, således vil alle kortsiktige svingninger håndteres av fabrikkene uten at det skal være nevneverdig virkninger i markedet, sier Terje Male. Han er administrerende direktør hos landets største bilimportør, Harald A. Møller som henter Volkswagen, Audi og Skoda til Norge. Male vil likevel ikke utelukke prisøkning:
– På lengre sikt er det en selvfølge at et kronekurs på over ni mot euro vil føre til prisøkninger på biler og alle andre importvarer.

Jeg får min bil uten VP neste uke, var litt bekymret for at jeg skulle få en prisøkning i fleisen nå rett før utlevering men det er nok ikke noe å bekymre seg over de neste månedene.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

afo

Noen som har betalt bilen de siste dagene, og vet om prisen øker ift. kontraktsprisen? Er vel en del som får utlevert biler med VP denne uken, og bilen må vel være betalt før utlevering? Får som vanlig ikke noe info fra forhandler (uten å mase), og gidder ikke mase mer.

terhan

Skal hente bil på torsdag, har ikke hørt noe om noe økning i pris.

Gordon Retriever

Harald A. Møller AS har offentliggjort ny prisliste for e-Golf, datert. 1.1.2015. Denne erstatter tidligere prisliste av 1.10.2014.

I den nye prislisten kan jeg ikke se endringer i utvalg eller priser på ekstrautstyr. Enhetsprisen for selve bilen er satt ned fra kroner 256.900 til 253.200 levert Oslo i den nye prislisten.

GreenBeHH

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 05. januar 2015, klokken 18:53
Harald A. Møller AS har offentliggjort ny prisliste for e-Golf, datert. 1.1.2015. Denne erstatter tidligere prisliste av 1.10.2014.

I den nye prislisten kan jeg ikke se endringer i utvalg eller priser på ekstrautstyr. Enhetsprisen for selve bilen er satt ned fra kroner 256.900 til 253.200 levert Oslo i den nye prislisten.

Jeg skrev kontrakt 29.12.2014 for å unngå en prisøkning selv om selger sa at eGolf var unntatt prisøkning.  det ble ikke nevnt at prisen kan synes å ha gått ned.  Min Grunnpris er 246.100,- pluss frakt og levering til Stavanger på 11.120,-.  Underligere er at ryggekamera nå koster 1.700,- og i gammel prisliste 1.600,-.
Må sjekke litt med selgeren hvis ingen her på forumet kan forklare.  Uansett greit å se at Volkswagen holder stand mot valuta svingninger.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

WolfM

Da jeg skrev kontrakt i slutten av nov 14 (leveranse 2 kvart 15), var allerede NOK begynt å svekke seg. Jeg spurte selger om ny prisliste (med økte priser) ville øke prisen i kontrakten, noe han bekreftet at det ville gjøre. Så setter importøren mot alle solemerker prisen noe ned, og spørsmålet er da om samme forutsetning gjelder ?! Pkt 3 Pris i kontrakten litt svevende - bla "...innflytelse på selgerens innkjøpspris, blir kjøpesummen å endre tilsvarende..." - kan det tolkes til prisnedesettelse i når listeprisen går ned ?!

eGolf med VP - levert uke 19/15. Nesten alt utstyr

e-Kvaase

I følge selgeren på Møller hadde de fått indikasjoner på at det ikke blir noen prisøkninger før til sommeren. Dette var dessverre ikke noe som kunne loves, men var den infoen de hadde pr. nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA