Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Atlanterhavstunnelen "taper" 10% på høy elbilandel

Startet av Jokkhov, tirsdag 07. oktober 2014, klokken 16:45

« forrige - neste »

Jokkhov

Var idag hos forhandler og skulle bestille min e-golf med VP. Levering uke 3 2015. Men, ut av det blå så sier forhandler at det denne uken ble ett prishopp på bilen.. Noen som har hørt noe lignende?
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
Bestilt BMW i3 fully charged 94ah. Levering uke 49

nilskt

Hva bestod dette prishoppet i da? Du fikk vel vite ny pris? Merkelig og sikkert ergelig...
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Råde

Det har enda ikke skjedd noe med prislisten i alle fall. Den var gjeldende fra 24/4.
e-Golf | X75D

magnus600

Samme priser som før i konfiguratoren på volkswagen.no
Hvilken forhandler var det snakk om?
2015 e-Golf Night Blue

Jokkhov

Prishoppet var antatt på 6000kr, og ble lagt til under "Norsk spesifikt utstyr".
Skal diskutere litt mer med selger i morgen. Litt merkelig at det skal skje fra fredag til mandag når vi allerede hadde laget ett prisoverslag.

Jokkhov

Var hos Gromstad Auto, Arendal.

ArTa

Jeg antar dette gjelder varmepumpen. Den blir kanskje standard på biler som skal selges i Norge.
VW E-golf 2015
Audi e-tron 55 Quattro 2019
BMW ix3 reservasjon
VW ID.3 1ST Edition Reservasjon
Skoda vision IV reservasjon

EV - Driver

Du har sikkert rett! Om varmepumpe skal være standardutstyr noe sted i verden må Norge stå øverst på lista.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Jokkhov

Dersom dette skulle vise seg å være VP så burde vel prisen bli trukket av fra ekstrautstyr listen... Hvis ikke koster VP plutselig 12100.

Råde

Sitat fra: Vw-E-Golf på mandag 22. september 2014, klokken 22:12
Du har sikkert rett! Om varmepumpe skal være standardutstyr noe sted i verden må Norge stå øverst på lista.
Litt kinkig å gjøre det nå som de har brukt så mye tid på å fraråde folk varmepumpe... Men enig. Burde vært standard fra starten av.
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Sitat fra: Tass på mandag 22. september 2014, klokken 21:53
Jeg antar dette gjelder varmepumpen. Den blir kanskje standard på biler som skal selges i Norge.

Men det er meningsløst å legge på prisen på bilen for å innskrenke kjøperens valgfrihet...

Å gjøre dette nå kunne dessuten leses av noen som innrømmelse fra Møller om at bilen fungerer dårlig uten varmepumpe.

Gordon Retriever

Sitat fra: Jokkhov på mandag 22. september 2014, klokken 21:20
Prishoppet var antatt på 6000kr, og ble lagt til under "Norsk spesifikt utstyr".

En uryddig (og nå er jeg høflig) måte å gjøre dette på. Er det en reell prisoppgang, skal denne selvsagt legges inn i bilens grunnpris i tilbudet.

Be om tilbud på tilsvarende bil fra flere forhandlere. ;)

Råde

Hva skjedde med prisen?
Prisliste på nett er fortsatt den samme.
e-Golf | X75D

Puzoni

Hei,
Kan bekrefte at jeg bestilte Golf E med varmepumpe for 2 dager siden, og der var varmepumpe uthevet som ekstra utstyr. Hvis den prisoppgangen du har fått på 6.000 står under "norsk montert utstyr i følge spesifikasjon" så er dette mest sannsynlig prisen for vinterdekk. Hvis det står kun 6.000, så har du i alle fall fått en bedre pris enn meg på disse ;)

Selchiev

Jeg valgte å bestille en annen bil, men lå lenge å funderte på Egolf. På siste mail korospondanse med møller selger i Bergen er det sagt at E-golf økte i pris med 2% fra fabrikken for biler bestilt etter 18.september

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA