Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av Panduck, tirsdag 07. oktober 2014, klokken 14:33

« forrige - neste »

Panduck

Etter å ha tenkt på å kjøre elbilen til Rygge, begynner jeg å bli glad for at jeg ikke bor i Østfold med elbil. Jeg er litt oppgitt over ladesituasjonen her nord for Oslo, men det virker jo som om vi har det lang bedre.

Jeg har jo batteri til å komme meg til flyplassen, men om jeg ikke får ladeplass på Rygge (det tør jeg ikke satse på) har jeg litt problem når jeg skal hjem. Så noen spørsmål. Fungerer laderen i Vestby normalt bra, eller har den samme problem som andre Fortum ladere, dvs, veldig ustabil?

Dette er tydligvis ishavsveien-territorie. Det virker som om eventuelle turer til Sverige den veien får vente til noen andre begynner å sette opp ladestasjoner, ishavsveien vil jeg iallefall aldri benytte. Nå er jeg beskymret over om jeg må krype til ishavsveien dersom Fortum ikke fungerer. :(

Haldenser

Bortsett fra laderene i Sarpsborg virker resterende å være ok for Chademo hurtiglading iallefall.
Vestby (i Akershus) har alltid fungert de gangene jeg har vært innom. Vi kjørte Halden t/r til Tusenfryd i helgen, og tok en liten ladestopp her begge veier uten problemer.
Ellers er det mange velfungerende hurtigladere i Indre Østfold, slik at om man ikke kjører E6 (som i tillegg suger batteri) har man flere muligheter her.
Det finnes også mange type 2 ladere i Sarpsborg ved E6(Inspiria og Coop Extra)
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Panduck

Sitat fra: Haldenser på tirsdag 23. september 2014, klokken 09:18
Bortsett fra laderene i Sarpsborg virker resterende å være ok for Chademo hurtiglading iallefall.
Vestby (i Akershus) har alltid fungert de gangene jeg har vært innom. Vi kjørte Halden t/r til Tusenfryd i helgen, og tok en liten ladestopp her begge veier uten problemer.
Ellers er det mange velfungerende hurtigladere i Indre Østfold, slik at om man ikke kjører E6 (som i tillegg suger batteri) har man flere muligheter her.
Det finnes også mange type 2 ladere i Sarpsborg ved E6(Inspiria og Coop Extra)

Ja jeg har antatt at eventuelle turer til Töcksfors vil gå greit, men skal man til Rygge hjelper det lite. Da er nok batteri-krevende E6 eneste valg. Håper Statoil får opp noe på den strekningen. Det tar vel ikke for lang tid før ishavsveien blir slått konkurs, og noen andre kan ta over ladepunktene deres.

sfjarvik

Fortums hurtiglader er antakelig grei ved McDonalds i Vestby, med mindre du har e-Up (og kanskje e-Golf?), for det funker ikke. I så fall må du over broa til Marche og Ishavsveien der det vil koste deg over 200 kroner bare å sette i kontakten til hurtigladeren. Men den funker, da.
E-Up sommeren 2014.

JLafton

Kjørte forbi mc'ern i Sarpsborg nå. Å der må Fortum ha satt opp ny lader de siste dagene. Det sto en Leaf å ladet der.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Kent

Sitat fra: JLafton på lørdag 27. september 2014, klokken 18:06
Kjørte forbi mc'ern i Sarpsborg nå. Å der må Fortum ha satt opp ny lader de siste dagene. Det sto en Leaf å ladet der.

Yes. Den ble åpna i går. ABB multistandard lader.

Den gamle står ennå (med plast rundt seg), så det er mulig de ikke har gitt opp den ennå.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Charge and Drive

Siden leverandøren har brukt så langt tid på å reparere hurtigladeren i Sarpsborg har vi valgt å sette opp en ekstra multilader fra ABB.Det jobbes fortsatt med den gamle laderen, kan være greit med et ekstra CHAdeMO uttak.
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

Øyvind.h

Sitat fra: Charge and Drive på lørdag 27. september 2014, klokken 22:46
Siden leverandøren har brukt så langt tid på å reparere hurtigladeren i Sarpsborg har vi valgt å sette opp en ekstra multilader fra ABB.Det jobbes fortsatt med den gamle laderen, kan være greit med et ekstra CHAdeMO uttak.
Mer enn en lader per sted er definitivt veien å gå :) Det fungerer i hvert fall bra for bensinstasjonene :) (ja jeg vet det ikke nødvendigvis er hverken lett eller økonomisk forsvarlig i et kort perspektiv)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Joakim Sveli

Fortum Charge & Drives hurtiglader i Sarpsborg er åpen for både sms og Fortums ladebrikke.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Panduck

Da var turen til Rygge ferdig, bilen står på flyplassen, ikke tilkoblet kontakt, det hadde jeg ikke tid til å ordne.

Stopp 1: Fortum Alna. "Lad bilen her" står det og alt går bra til jeg velger "Chademo" "DC Charge not available" står det. Laderen står i grønn på ladestasjoner, det gjør den fremdeles. Prøvde en gang til, samme resultat.

Stopp 2: ABB Alna. GK Klippekort, bilen lades uten problem

Stopp 3 : Fortum, Vestby. Jeg har mer enn nok strøm for å komme meg til flyplassen, men jeg vil være sikker på å komme meg tilbake til en grei lader, så jeg stopper her. Nøyaktig det samme som på Alna "DC unavailable". Litt frustrert trykker jeg på CCS lading, bare for å sjekke. DEN fungerer!  Her er det ikke likeretterfeil, altså. Har de oppdatert softwaren så mye CCSish at Chademo ikke fungerer lengre?

Nå står bilen på Rygge med for lite strøm til å komme tilbake til Vestby. Jeg har valget mellom å prøve å finne en kontakt på Rygge eller i Moss, og saktelade der (og komme SENT hjem på fredag), eller å krype til Ishavskorset og betale tilsvarende nesten 100 lademinutter hos Fortum. Jeg er redd dette blir mitt første besøk på ishavsveien. Hadde det ikke vært for familie hjemme som venter, hadde jeg spist middag i Moss og ladet ett par timer der.

Haldenser

Ringte du Fortum? De kan restarte samt sende servicepersonell for å rette evt problemer.
Har du nok strøm igjen til å lade i Sarpsborg? Ny hurtiglader på McDonalds der, alternativt type 2 ladere på Coop og Inspiria.
Ellers er McDonalds Råde, rett sør for flyplassen, en siste mulighet med 16 A Schucko tilgjenglig.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Panduck

Sitat fra: Haldenser på onsdag 08. oktober 2014, klokken 10:34
Ringte du Fortum? De kan restarte samt sende servicepersonell for å rette evt problemer.
Har du nok strøm igjen til å lade i Sarpsborg? Ny hurtiglader på McDonalds der, alternativt type 2 ladere på Coop og Inspiria.
Ellers er McDonalds Råde, rett sør for flyplassen, en siste mulighet med 16 A Schucko tilgjenglig.

Hadde veldig dårlig tid får å rekke flyet, så jeg fikk ikke ringt. Har sent epost. Sarpsborg skal holde hardt, og det er jo totalt feil vei. 16A finner jeg i Moss, dit kommer jeg meg, så nå har jeg valget mellom å bruke 240kr på middag + saktelading eller 240kr til Ishavsveien og middag hjemme :P Får mye god mat for 240kr...

Marecat

Brennes Auto i Moss har hurtiglader, var innom der for en måneds tid siden og spurte om å få fylle på tanken, men laderen  var i stykker. Ta en telefon dit og hør om status - spurte om det ville komme en betalingsordning der etterhvert, men det visste de ikke da?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA