Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Det går for sakte med utbygging av hurtigladere

Startet av torgrand, tirsdag 07. oktober 2014, klokken 14:28

« forrige - neste »

shb

Ligger ikke gjemt i dobbeltrom helt fremme? Noen har gjemt seg der.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

torgrand

Mulig det har vært en stabel biler som har manglet lader. Min gjorde også det, men vi oppdaget det heldigvis før jeg dro fra forhandler. De sa da at en annen de utleverte samme dagen manglet også...

Sonus

Kanskje det er mangel på ladere som gjør at enkelte biler holdes igjen på fabrikken selv om de er ferdige?

EspenT

Kom meg akkurat til hurtigladeren på Møller Romerike. Og fikk også en kabel de hadde, som en annen kunde egentlig hadde bestilt.

Kent

Jeg fikk en gjennomgang når jeg fikk bilen, hvor jeg fikk en walkthrough på alt av utstyr, inkludert ladekladden.
Er ikke dette standard når man henter ny bil?

Klarer egentlig ikke skjønne hvordan både forhandler og kunde ikke klarer å få med seg at ladekladden mangler.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

EspenT

Vinterdekkene var stablet baki, og jeg trodde på selgeren som sa at han hadde lagt ladekabelen under gulvet i bagasjerommet.  Det eneste som lå der var en lang gul type2 kabel uten kladd.

Thomas Parsli

#21
Sitat fra: Kent på onsdag 01. oktober 2014, klokken 09:10
Klarer egentlig ikke skjønne hvordan både forhandler og kunde ikke klarer å få med seg at ladekladden mangler.

* Ingen av de kjører elbil daglig?
* Hverken klargjører eller selger bruker sjekklister?
* Selger gidder ikke å vise frem uviktige ting som ladekabel, men prioriterer heller viktige ting som ekstrautstyr og morsomme detaljer?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

emil

Han fikk da med en ladekabel, og hadde han kjøpt med en dyr wallbox fra VW hadde han kunnet bruke den...

Men ja, uholdbart å ikke få en ordentlig gjennomgang av bilen og tilhørende utstyr.

Kent

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 01. oktober 2014, klokken 10:13
Sitat fra: Kent på onsdag 01. oktober 2014, klokken 09:10
Klarer egentlig ikke skjønne hvordan både forhandler og kunde ikke klarer å få med seg at ladekladden mangler.

* Ingen av de kjører elbil daglig?
* Hverken klargjører eller selger bruker sjekklister?
* Selges gidder ikke å vise frem uviktige ting som ladekabel, men prioriterer heller viktige ting som ekstrautstyr og morsomme detaljer?

Thomas

Selgeren min hadde i allefall en ganske grei sjekkliste, med hovedsaklig selvfølgeligheter som han MÅTTE igjennom før han leverte ut bilen. Men kan vel hende ikke alle forhandlere har en slik en?
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

torgrand

Sitat fra: torgrand på mandag 29. september 2014, klokken 13:45
Da rakk jeg nesten å være el-bil eier i ei hel uke....
Forhandler tar bilen inn, og ny er allerede bestillt. Det ser ut til at de får snektet min e-golf nr.2 inn i produksjonen uke 44, og jeg fikk i dag en diesel-golf leiebil.

Jeg syntes forhandler håndterte dette bra!
(forsøkte å snike inn varmepumpe, men deg gikk desverre ikke...)
Mandag fikk jeg min 2. e-golf, og nå er jeg stor-fornøyd. Etter 2 mnd med leiebil (og 3.000 kroner i diesel) fikk jeg endelig bil i henhold til kontrakt med alt utstyr utenom alarm og VP.

Er veldig glad for at jeg stod på mitt, for jeg er allerede blitt veldig glad i både fjernlysassistent, skiltgjenkjenning og lane-assist.

Jeg vil gi berøm til min lokale forhandler for måten de håndterte dette. De dekket til og med bom-passeringene for leiebilen!

hans.ks

Gratulerer, måtte du betale mye for leiebilen? :-)
E-Golf med ventepumpe.

torgrand

Leibilen blei også dekket av forhandler.
Eneste jeg måtte dekke var diesel, men så slapp jeg også nesten 5000 km på nye bilen.... :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA