Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Det går for sakte med utbygging av hurtigladere

Startet av torgrand, tirsdag 07. oktober 2014, klokken 14:28

« forrige - neste »

torgrand

Da var endelig dagen her, og bilen er jo helt kanon, men det ser ut til å være ett lite skår i gleden.
Så vidt jeg kan se har de "glemt" å montere

• Ambiente belysning
  • Fjernlysassistent + laneassist med skiltgjenkjenning

Hva gjør jeg? Disse tingene var jo ting jeg klart ønsket meg og så frem til...
Det er jo drøyt å kreve ny bil, men det er vel eneste alternativet???

lightningii

Den er helt klart kjip, tviler på at det er så mye du kan gjøre med det, en kompis bestilte en ny BMW 5 serie til ca 1,1 mil noen år tilbake, den manglet panorama tak, han klaget å fikk et beklagelse brev samt en nøkkelring som kompensasjon..

lxm

Hvis det står i kontrakten at du har betalt for dette utstyret er det forhandleren som har et problem. Da har du en meget god sak!
Kjører White Pearl/black Tekna 2018
Melhus, Sør-Trøndelag

torgrand

Begge deler er klart i kontrakten, så jeg kommer nok ikke til å gi meg så veldig lett.
Selger svarte akkurat at dette skal vi finne ut av i morgen, så vi får se hva som skjer.

Irriterende greier!

magnus600

Du har ikke fått varen du har bestilt, så her skal det enten være ny bil eller et klekkelig prisavslag! Forhandler burde tilby deg gratis låneGolf og dekning av drivstoffutgifter i perioden du må vente på ny bil med utstyret du skal ha! Den eGolfen du fikk presentert nå kan de selge til noen andre.
2015 e-Golf Night Blue

torgrand

Jeg vil vel egentlig tro at forhandler har en god sak mot fabrikk da dette er nevnt i alle papirer....
Jaja, vi får se i morgen, ordner seg sikkert på ett vis.

Sirup

Regner med at de vil prøve seg.
Ser ikke bort fra at forslaget deres til løsning på problemet er at de trekker fra det som utstyret som ikke er levert koster:-(
VW e-Golf
Tesla Model X75

Gordon Retriever

Sitat fra: torgrand på mandag 22. september 2014, klokken 19:55
Det er jo drøyt å kreve ny bil

Neida, det er det ikke. :)
Forhandler tilbyr en bil som ikke er den som er spesifisert i kontrakten.

Det som evnt. kan være en forhandlingssak, er evnt. kompensasjon for at du må vente ytterligere måndeder før bilen er leveringsklar.

lightningii

Jeg har som nevnt vært borti tilsvarende sak, å man skulle jo selvfølgelig ønske det var mulig å få ny bil osv.. Men kjernen i saken er at ekstra utstyr ikke anses som en vesentlig mangel ved et bilkjøp. Selger kommer mest sannsynligvis til å tilby en eller annen form for kompensasjon, å heve kjøpet/gå fra kontrakt er nok vanskelig(i teori) om det skulle være ønskelig så vet selger også at det står masse folk i kø for å få en slik bil å vil dermed heller ikke ha noe problem med å få solgt den.
Men det er utopi å tro at man kan få leiebil og drivstoff og alt mulig annet dekket fordi det mangler skiltgjenkjenning og ambient lys..tror muligens det kan bli vanskelig å bevise at det er en vesentlig mangel.

Gordon Retriever

Sitat fra: lightningii på mandag 22. september 2014, klokken 23:31det står masse folk i kø for å få en slik bil å vil dermed heller ikke ha noe problem med å få solgt den.

Derfor bør det heller ikke være noe problem for forhandler å bestille en ny bil til kjøper med ønsket spesifikasjon, og selge denne til en annen kunde. :)

Sirup

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 23. september 2014, klokken 00:05
Sitat fra: lightningii på mandag 22. september 2014, klokken 23:31det står masse folk i kø for å få en slik bil å vil dermed heller ikke ha noe problem med å få solgt den.

Derfor bør det heller ikke være noe problem for forhandler å bestille en ny bil til kjøper med ønsket spesifikasjon, og selge denne til en annen kunde. :)

Da blir jo ventetiden ytterligere 4-5 mnd. Tviler på at han vil få disponere den bilen som han har fått fram til bil med rett spesifisering kommer.
VW e-Golf
Tesla Model X75

lightningii

Her må jo kjøper se selv om han er villig til å vente 4-5 mnd til for ambient lys og skiltgjenkjenner..Jeg hadde ikke gjort det.

Sitat fra: Askøy på tirsdag 23. september 2014, klokken 00:48
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 23. september 2014, klokken 00:05

Da blir jo ventetiden ytterligere 4-5 mnd. Tviler på at han vil få disponere den bilen som han har fått fram til bil med rett spesifisering kommer.

torgrand

Da rakk jeg nesten å være el-bil eier i ei hel uke....
Forhandler tar bilen inn, og ny er allerede bestillt. Det ser ut til at de får snektet min e-golf nr.2 inn i produksjonen uke 44, og jeg fikk i dag en diesel-golf leiebil.

Jeg syntes forhandler håndterte dette bra!
(forsøkte å snike inn varmepumpe, men deg gikk desverre ikke...)

Thomas Parsli

Dette var en fantastisk kundeservice fra VW.
Vanligvis blir man enten avspist med et prisavslag, eller får tilbud om ettermontering av utstyr om et halvt års tid -når delene er produsert.

Noen (forhandler eller importøre) tar et tap på bilen, sannsynligvis i størrelsesorden 20-30.000,-

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

EspenT

Hentet bil i dag :) Etter en kveld med testing og bli kjent med bilen var det en kjip opplevelse å parkere bilen hjemme med flatt batteri, for å oppdage at ladekabel ikke fulgte med :(

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA