Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Plomma, tirsdag 07. oktober 2014, klokken 01:02

« forrige - neste »

Brorson

Skulle til å si det samme min USA importert 2012 mod har også varme i sete og ratt, og jeg ga vell 60000 mindre for den enn det du skal gi for ca 1 år siden + vinterdekk

Plomma

Sitat fra: Brorson på mandag 22. september 2014, klokken 14:27
Skulle til å si det samme min USA importert 2012 mod har også varme i sete og ratt, og jeg ga vell 60000 mindre for den enn det du skal gi for ca 1 år siden + vinterdekk

Jeg har tenkt at USA-Leaf uten Carwings er uaktuelt. Men det står noen europaimporterte 2012-modeller til 160-170k, disse er ikke så velutstyrte som Tekna, liker det svarte interiøret, ryggekamera etc. Men absolutt mye billigere.
2014 VW e-Golf
2010 BMW 7-serie  - My Precious!

tomrh

Det er to forbedringer som hadde vært kjekt å ha på min 2012-mod, det er 6,6 kW lader og varmepumpe. Men bare "kjekt å ha", trenger det ikke. Varmepumpa hjelper uansett ikke i sprengkulde som er den største rekkeviddeutfordningen. Da er det nok 6,6 kW lader som vil hjelpe mest. Faktisk ville jeg heller lagt pengene i å bytte til enda bedre lavenergi dekk enn som følger med: A-merkede sommerdekk, og Hakka R2 vinterdekk (energi B). Gir rekkeviddeøkning tilsvarende varmepumpa vil jeg tro.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

KrW

Sitat fra: Plomma på mandag 22. september 2014, klokken 14:05
Sitat fra: emil på mandag 22. september 2014, klokken 13:22
Med stor sansynlighet for salg etter halvannet år ville jeg nok kanskje valgt en 2011-2012 Leaf med rundt 20.000km på telleren til noe rundt 150-170.000kr. Da blir verditapet minst, bilen er fortsatt helt topp å kjøre og du vil komme deg fram og tilbake uten problemer.

Jeg har sett på 13-14 modeller pga de såkalte 100 forbedringene, blant annet lagt vekt på at de har varme i sete og ratt og varmepumpe.

Ser på en 2014 Tekna (registrert i januar) som har gått 2800 km og er en norsksolgt bil som står hos merkeforhandler, jeg tenker at det betyr endel iforhold til trygghet vedr garanti, kan kanskje få prutet til 220-225k, da har verditapet allerede vært 50k fra ny bil og bør vel kunne få solgt den for 180k om 1,5 år? Den har to sett hjul i motsetning til "nye" bruktimporterte biler til samme pris, men bare 3,3W lader, da. Pluss at 16A kabel kommer i tillegg.

Tror det var den bilen mine foreldre kjøpte i går morges. Norsk Tekna med så kort km-stand til 229k går fort. Var 2-3 andre som hadde vist interesse og noen som hadde planer om å se på den senere på dagen. Selv kjøpte jeg brukt norsk Tekna i april. Håper vi får igjen en del etter vi har hatt den i 1,5år. Var 1 grad i morges så glad vi kjøpte bil med varme i setene.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Øyvind I

Hei, et tips er å prøvekjøre bilene også. Hvis du er glad i å kjøre bil eller vil ha myk amerikaaktig bil? Bilene er forskjellig.
Kommer ny transportabel lader til Zoe over nyttår med innbytteordning på den eksisterende + at når du kommer hjem då gjør hurtiglading at du fort har rekkevidde til kveldens kjøring.
Bruktpris er sjansespill uansett. Tror jeg ender på Zoe og med mitt kjøremønster spares det 150000 på 3 år mot eldre fosilbil i drift (gjelder jo alle elbiler da)
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

Trig8

Sitat fra: Plomma på mandag 22. september 2014, klokken 11:35
Og jeg bør vel ha en 16A kabel for å få ladet batteriet nok på 8 timer til å komme meg hjem igjen.
Husk at du ikke er på 0% når du begynner ladingen, så tiden fra 0 til 100% er ikke relevant. Mer sannsynlig er at du har igjen rundt 40% når du kommer til jobb, og du kan regne rett i underkant av 10% lading pr time på 10A.

Nissan har også kampanje på Leaf nå, så en ny Tekna hos forhandler ligger vel nærmere 250.000 enn 280.000 i og med at Visia'en starter på 200.000.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

jkirkebo

Sitat fra: Trig8 på mandag 29. september 2014, klokken 15:51
Sitat fra: Plomma på mandag 22. september 2014, klokken 11:35
Og jeg bør vel ha en 16A kabel for å få ladet batteriet nok på 8 timer til å komme meg hjem igjen.
Husk at du ikke er på 0% når du begynner ladingen, så tiden fra 0 til 100% er ikke relevant. Mer sannsynlig er at du har igjen rundt 40% når du kommer til jobb, og du kan regne rett i underkant av 10% lading pr time på 10A.

Vinterstid på motorvei i 100+ vil han nok være langt nærmere 0% igjen enn 40% igjen etter 70km. Jeg kom stadig fram til Vestby med ensifret antall prosent igjen (~65km hjemmefra). Men da var det 110km/t i -14 grader...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emil

Sitat fra: jkirkebo på mandag 29. september 2014, klokken 17:45
Sitat fra: Trig8 på mandag 29. september 2014, klokken 15:51
Sitat fra: Plomma på mandag 22. september 2014, klokken 11:35
Og jeg bør vel ha en 16A kabel for å få ladet batteriet nok på 8 timer til å komme meg hjem igjen.
Husk at du ikke er på 0% når du begynner ladingen, så tiden fra 0 til 100% er ikke relevant. Mer sannsynlig er at du har igjen rundt 40% når du kommer til jobb, og du kan regne rett i underkant av 10% lading pr time på 10A.

Vinterstid på motorvei i 100+ vil han nok være langt nærmere 0% igjen enn 40% igjen etter 70km. Jeg kom stadig fram til Vestby med ensifret antall prosent igjen (~65km hjemmefra). Men da var det 110km/t i -14 grader...

Senker man farten 20km/t (fra 110 til 90km/t) kommer man fram ca 10 minutter senere, men kan fort spare forbruk tilsvarende 1-2t på 10A lading.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA