Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: e-Golf kraftigere lader

Startet av joenvaagr, mandag 06. oktober 2014, klokken 17:27

« forrige - neste »

joenvaagr

----------

The sound of silence med Tekna 14 :-)

emil

Leaf trenger nok en større oppdatering innen et års tid hvis de har planer om å henge med.

D9

På tide at flere biler kommer med mer enn 15-20 mil rekkevidde ja!
'14 Leaf
'15 Evalia

emil

Sitat fra: D9 på søndag 21. september 2014, klokken 20:15
På tide at flere biler kommer med mer enn 15-20 mil rekkevidde ja!

Kommer til å beholde Leafen frem til det kommer en fornuftig priset bil i golf-klassen som klarer Sørlandet-Oslo uten ladestopp og Oslo-Trondheim med 1-2 ladestopp på ca halvtimen.

terjebc

299 km rekkevidde på den nye Leafen hadde vært tingen. Spørs om det kommer tidlig nok før det blir moms og evt. avgifter på elbiler.
- KIA Soul EV Titanium - overlevert 20.02.2015 -

Hansi

Ca. 300km rekkevidde til ca. 300 000, ja takk  :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

joenvaagr

Blir spennende å se hvor dyr Model 3 fra Tesla blir. Hvis den blir solgt til rundt 300.000 kr, tror jeg den vil gjøre reint bord på konkurrentene.. I alle fall hvis Tesla greier å bli kvitt de problemene Model S nå sliter med....
Jeg vil gjerne ha en Model 3, men den må være like feilfri som Leaf har vært så langt ;-)
----------

The sound of silence med Tekna 14 :-)

Powerflux

Sitat fra: joenvaagr på tirsdag 23. september 2014, klokken 14:42hvis Tesla greier å bli kvitt de problemene Model S nå sliter med....
Jeg vil gjerne ha en Model 3, men den må være like feilfri som Leaf har vært så langt ;-)
Hvilke problemer tenker du da på??
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

BE

Sitat fra: Powerflux på tirsdag 23. september 2014, klokken 16:06

Hvilke problemer tenker du da på??
Problemer med TMS kan du lese om i følgende tråd:

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=10160.0
Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Klykken

Det er ikke alle teslaeierne som skriver der. Kun et fåtall. Og hvem roper høyest på forum av de som er feilfrie og opplever feil?

Uansett, nye Leaf så faktisk ganske bra ut. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

PK

Sitat fra: Hansi på mandag 22. september 2014, klokken 23:11
Ca. 300km rekkevidde til ca. 300 000, ja takk  :)

Nja. Nå er TMS den første serieproduserte bilen til Tesla, det tatt i betraktning svært lite feil. Nissan Leaf derimot, fra en bilprodusent med lang erfaring,  hadde også mange feil når den kom i 2011... Det har de retter opp mye av. Og det tror jeg og Tesla klarer når de lanserer modell 3 :)
Time will show
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Thomas Parsli

Sitat fra: PK på torsdag 25. september 2014, klokken 13:52
Nissan Leaf derimot, fra en bilprodusent med lang erfaring,  hadde også mange feil når den kom i 2011...

Det var vel ikke mange feil på 2011-modellen og til å være en førstegenerasjon var den faktisk overraskende bra. Sammenlignet med de første generasjonene av VW Passat og ŠKODA Octavia (to klassikere i Norge) var den perfekt.
Og jeg synes probleme med varmekolbene på 2012/2013-modellen er/var langt mer alvorlig.

Men det er en del dårlige løsninger på Leaf som er overraskende fra en produsent som tross alt har produsert biler i nesten 100 år.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

RuneW

Sitat fra: PK på torsdag 25. september 2014, klokken 13:52
Nja. Nå er TMS den første serieproduserte bilen til Tesla, det tatt i betraktning svært lite feil.

Hvor lenge en bilprodusent har holdt på er, for meg som sluttbruker, knekkende likegyldig. Feil er feil.
Må si jeg er imponert over hvor mange tålmodige Tesla-eiere det er her i landet!


Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 25. september 2014, klokken 15:07
Men det er en del dårlige løsninger på Leaf som er overraskende fra en produsent som tross alt har produsert biler i nesten 100 år.

Jepp, mye surr med Leafen (også). Men det som er litt merkelig i den sammenheng er at 99% av (design)feilene overhodet ikke hadde med det som var spesielt med bilen å gjøre. Selve el-framdrift-biten har jo være omtrent feilfri!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Mippen

#13
Sitat fra: PK på torsdag 25. september 2014, klokken 13:52
Sitat fra: Hansi på mandag 22. september 2014, klokken 23:11
Ca. 300km rekkevidde til ca. 300 000, ja takk  :)

Nja. Nå er TMS den første serieproduserte bilen til Tesla, det tatt i betraktning svært lite feil. Nissan Leaf derimot, fra en bilprodusent med lang erfaring,  hadde også mange feil når den kom i 2011... Det har de retter opp mye av. Og det tror jeg og Tesla klarer når de lanserer modell 3 :)
Time will show

Tesla Roadster var den første seriepruduserte modellen til Tesla. Skallet er riktig nok et samarbeid med Lotus, men resten er Tesla. Tesla ble  startet i 2003 og denne modellen var klar i 2006 som prototype. Tesla har også samarbeidet med Toyota på det amerikanske markedet om å bygge enkelte elektriske biler, så de har fått litt erfaring. Nissan presenterte til sammenligning sin Leaf som prototype i 2009. Tesla model S ble også første gang vist i 2009. Nissan har nok lengre erfaring med å bygge biler enn tesla, men Tesla har vært foran Nissan siden starten i forhold til rekkevidde og ytelse, og sjefsdesigneren til Tesla har både jobbet for VW og Mazda (Franz von Holzhausen). Noe som skal tilsi at de ikke er helt på jorde :) For å ikke glemme ingeniørene som har bred erfaring fra ulike bilmodeller og produsenter.
Fremtiden er elektrisk.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA