Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?

Startet av Griffel, mandag 06. oktober 2014, klokken 08:34

« forrige - neste »

Griffel

Din side:
http://www.dinside.no/930513/den-viktigste-elbilen

Trehjulingen i-ROAD som lener seg over i svingene takket være Active Lean Technology og styring via bakhjulet, skal testes i et 3 års prøveprosjekt:
Sitat
Så kan man gå av toget, spasere bort til elbilen, og kjøre til et annet punkt av byen, hvor man parkerer elbilen ved en ny ladestasjon. Man trenger ikke å levere elbilen tilbake hvor man startet, og man blir belastet for selve tiden man kjørte bilen. Gjeldende priser er tre euro for det første kvarteret, deretter to euro opp til en halvtime, en euro ekstra opp til 45 minutter og en euro ekstra opp til en time. Det vil si sy euro totalt for en times kjøring. To timers kjøring koster elleve euro og fire timer 19 euro. Testprosjektet starter den 1.oktober, og vil foregå over tre år. Bilene er fordelt på 35 eksemplarer av trehjulingen i-ROAD (som lener seg over i svingene takket være Active Lean Technology og styring via bakhjulet), og 35 eksemplarer av den litt større firehjulingen Auto Bodys COMS, begge rene elbiler.



Minner om en mindre sportslig versjon av noe vi så her på forumet for en 7 års tid siden: http://www.flytheroad.com/ som også skulle kunne leveres med elmotor under navnet "The Venture One".
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

TS

#1
Sitat fra: Griffel på søndag 21. september 2014, klokken 00:37
Din side:
http://www.dinside.no/930513/den-viktigste-elbilen

Trehjulingen i-ROAD som lener seg over i svingene takket være Active Lean Technology og styring via bakhjulet, skal testes i et 3 års prøveprosjekt:
Sitat
Så kan man gå av toget, spasere bort til elbilen, og kjøre til et annet punkt av byen, hvor man parkerer elbilen ved en ny ladestasjon. Man trenger ikke å levere elbilen tilbake hvor man startet, og man blir belastet for selve tiden man kjørte bilen. Gjeldende priser er tre euro for det første kvarteret, deretter to euro opp til en halvtime, en euro ekstra opp til 45 minutter og en euro ekstra opp til en time. Det vil si sy euro totalt for en times kjøring. To timers kjøring koster elleve euro og fire timer 19 euro. Testprosjektet starter den 1.oktober, og vil foregå over tre år. Bilene er fordelt på 35 eksemplarer av trehjulingen i-ROAD (som lener seg over i svingene takket være Active Lean Technology og styring via bakhjulet), og 35 eksemplarer av den litt større firehjulingen Auto Bodys COMS, begge rene elbiler.



Minner om en mindre sportslig versjon av noe vi så her på forumet for en 7 års tid siden: http://www.flytheroad.com/ som også skulle kunne leveres med elmotor under navnet "The Venture One".

Vel, dette konseptet med "by biler" er ikke noen ny tanke. Bare at den har tre hjul og eldrift.
Jerome Guillen presententerte noe lignende på vegne av Daimler for mange år siden.
Se fra 4.00



rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA