Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av BadaBing, søndag 05. oktober 2014, klokken 22:34

« forrige - neste »

elektrolux

Ja på begge spørsmål.

Det er ikke lov å oppgi priser til vanlig forbruker uten moms, og alle våre priser er selvfølgelig inkludert moms. Eneste som kommer i tillegg er 170 kr i frakt. Ingen faktura gebyrer eller andre kreative påslag.

Ved bestilling trenger vi faktura adresse og mobil nr og sender ut faktura for forhåndsbetaling. Dette sikrer oss mot dårlige betalere, noe som er med og holde prisen nede for øvrige kunder.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hoover

Hei
Vurderer å kjøpe semiportabel lader fra Elbilhjelpen.no
I garasjen har jeg allerede 230v 3 fas 16A stikk. Kan disse laderne utstyres med 3 fas plugg, eventuelt overgang?
Finnes det 230v 16A 3 fas ladere på markedet?

E_S

Sitat fra: Hoover på torsdag 30. oktober 2014, klokken 18:20
Hei
Vurderer å kjøpe semiportabel lader fra Elbilhjelpen.no
I garasjen har jeg allerede 230v 3 fas 16A stikk. Kan disse laderne utstyres med 3 fas plugg, eventuelt overgang?
Finnes det 230v 16A 3 fas ladere på markedet?

Ikke noe problem å skifte støpsel slik at du kan plugge en vanlig 1-fas-lader i en 3-faskontakt. :) På 230V (blå) kobler man til to av fasene mens på 400V (rød) kobler man til en av fasene og N-lederen.

Om det finnes noen lader som kan dra nytte av 230V 3-fas vet jeg ikke..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

elektrolux

Sitat fra: E_S på torsdag 30. oktober 2014, klokken 18:26
Sitat fra: Hoover på torsdag 30. oktober 2014, klokken 18:20
Hei
Vurderer å kjøpe semiportabel lader fra Elbilhjelpen.no
I garasjen har jeg allerede 230v 3 fas 16A stikk. Kan disse laderne utstyres med 3 fas plugg, eventuelt overgang?
Finnes det 230v 16A 3 fas ladere på markedet?

Ikke noe problem å skifte støpsel slik at du kan plugge en vanlig 1-fas-lader i en 3-faskontakt. :) På 230V (blå) kobler man til to av fasene mens på 400V (rød) kobler man til en av fasene og N-lederen.

Om det finnes noen lader som kan dra nytte av 230V 3-fas vet jeg ikke..

Vi bytter gjerne støpsel, eller bygge overgang. 31350 og 31351 on B3200S er 3 fase ladestasjoner beregnet på Tesla og Renault Zoe.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hoover


sap_2000

Løfter denne.
Venter på e-Golf med VP og tenkte å få på plass en hjemmelader før bilen kommer en gang på nyåret. Må få en elektriker til å legge opp en ny 16A kurs også.

Er det noe nytt eller gode tilbud for tiden på hjemmeladere?
Har sett på den fra elbilhjelpen, men kunne tenkt meg å orientert meg litt bedre om alternativer før jeg bestemmer meg. 

Finnes det f.eks noen hvor man plugger i type2 kabelen i selve boksen, evt låsbar boks slik at man gjør det vanskligere å stjele strøm om man f.eks er bortreist en periode?

Er det noen el installatører (Bærum) som leverer en pakke ferdig montert til fast pris?

Hva har andre egolf eiere valgt og hvorfor?
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Rio

Det finnes løsninger hvor man må sette kabelen inn i boksen, men hvorfor vil du ha det? Ta må du jo ta kabelen ut av bilen, plugge den inn begge ender og omvendt hver gang.

Be elektrikeren sette opp en 16 A CEE industrikontakt. Ha en portabel ladeløsning (lås den fast, hvis du er bekymret for tyver), med en fast kabel til type 2.

Det enkleste er ofte det beste.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Råde

Hauger av muligheter nå, og mange installatører har valgt sine egne merker. Jeg har veldig sansen for denne:

http://nofuel.no/ladestasjoner/ensto-chago

Men valgte å gå for denne fra salto med fast type 2 (prod av ABL Sursum som bosch har satt sin logo på):

http://www.salto.no/produkt/100016-Saltoboks-Type-2

Det du etterspør, en type to kontakt som du kan bruke din type2/type2 kabel på er denne:

http://www.salto.no/produkt/100007-Saltoboks-Type-2-uttak-

Som gir mulighet for 32A enfas også.

Lykke til i jungelen...
e-Golf | X75D

Sirup

Etter å ha hatt bilen i en uke, så ser jeg at det er tungvint å rulle sammen/legge ut ladekabelen hver gang jeg skal bruke bilen.
Kommer til å kjøpe ekstra ladekabel som jeg ligger i bagasjerommet, og vil feste kabelen som er hjemme permanent.
VW e-Golf
Tesla Model X75

eivhelle

2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Ohm

Sitat fra: Askøy på onsdag 26. november 2014, klokken 21:27
Etter å ha hatt bilen i en uke, så ser jeg at det er tungvint å rulle sammen/legge ut ladekabelen hver gang jeg skal bruke bilen.
Kommer til å kjøpe ekstra ladekabel som jeg ligger i bagasjerommet, og vil feste kabelen som er hjemme permanent.
Og det er etter min mening den billigeste og beste løsningen. Sørg for å kjøpe en kabel med 16 amp kladd, da lader du vesentlig fortere enn den orginale 10 ampers kladden. Jeg har alltid en 16 amp liggende i bilen, tar den ut hjemme ved behov, sånn som i dag da jeg skulle ut igjen etter 2 timer hjemme. Nå er det 4 kuldergrader her, da går det mer strøm.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Sirup

Sitat fra: Ohm på onsdag 26. november 2014, klokken 22:36
Sitat fra: Askøy på onsdag 26. november 2014, klokken 21:27
Etter å ha hatt bilen i en uke, så ser jeg at det er tungvint å rulle sammen/legge ut ladekabelen hver gang jeg skal bruke bilen.
Kommer til å kjøpe ekstra ladekabel som jeg ligger i bagasjerommet, og vil feste kabelen som er hjemme permanent.
Og det er etter min mening den billigeste og beste løsningen. Sørg for å kjøpe en kabel med 16 amp kladd, da lader du vesentlig fortere enn den orginale 10 ampers kladden. Jeg har alltid en 16 amp liggende i bilen, tar den ut hjemme ved behov, sånn som i dag da jeg skulle ut igjen etter 2 timer hjemme. Nå er det 4 kuldergrader her, da går det mer strøm.

Kan man kjøpe disse ladekablene uoriginalt?
Vet du hva det koster med en 16 amp kladd?
VW e-Golf
Tesla Model X75

Ohm

Ja, kan kjøpes uorginalt. Fra 3 000. Funker bra. Finnes flere som tilbyr, google ladekabel type 2 eller søk på forumet.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

pere

Jeg har 16A i garasjen og monterte en boks fra Elbilhjelpen for å lade eGolfen hjemme.
http://www.elbilhjelpen.no/htm/type2-1fase.html#Lader_mest_hjemme_med_16A
Satt inn en Biltema måler sik at jeg kan holde kontroll med forbruket
Har virket utmerket i  3 mnd nå - anbefales!
e-Golf Intro 6.8.2014 solgt
Hyundai Kona electric 2019 solgt
Polestar 2 2020 bestilt

Ohm

Ville nok valgt den løsningen for "Lader mest borte med 16A:", for da har du mulighet til å ta med den med for kjappere lading på tur. Hjemme klarer jeg meg stort sett med 10 amp, men bruker 16 når jeg skal ut senere på ettermiddagen og trenger kjappere lading. Det beste hadde vært å kjøpe 2 kabler a16 amp, da kan man ha orginalen i reserve.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA