Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Felger

Startet av NegativeElectrode, søndag 05. oktober 2014, klokken 21:35

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Toyota insisterer hele tiden på andre løninger enn resten av bransjen for fremtidens biler. Mulig konseptet i-Road vil bli en suksess, men det kan vel ikke erstatte biler med en mer kjent formfaktor som gir mer bagasjeplass og mulighet for å dra på tur sammen.
http://www.dinside.no/930513/den-viktigste-elbilen
Noen ganger får japanerne en overdreven tro på egne løsninger og fortreffelighet. Det har ikke alltid gått bra. Konseptet er vel løsning for urbane strøk, ikke for land med mer spredt bebyggelse.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Amoss

Sitat fra: NegativeElectrode på lørdag 20. september 2014, klokken 18:11
Konseptet er vel løsning for urbane strøk, ikke for land med mer spredt bebyggelse.

Vi har ett land med spredt bebyggelse ja, men også vi har noen urbane strøk. Ser lett for meg at konseptet kunne fungere i Oslo og andre av de større byene våre, som ett tillegg til eller utvidelse av by sykkel prosjektet.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

NegativeElectrode

Sitat fra: Amoss på lørdag 20. september 2014, klokken 18:31
Sitat fra: NegativeElectrode på lørdag 20. september 2014, klokken 18:11
Konseptet er vel løsning for urbane strøk, ikke for land med mer spredt bebyggelse.

Vi har ett land med spredt bebyggelse ja, men også vi har noen urbane strøk. Ser lett for meg at konseptet kunne fungere i Oslo og andre av de større byene våre, som ett tillegg til eller utvidelse av by sykkel prosjektet.

Hva med norsk klima? Fra Mai-Oktober, samme som motorsykkelsesongen kanskje?
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Amoss

Sitat fra: NegativeElectrode på lørdag 20. september 2014, klokken 18:39
Hva med norsk klima? Fra Mai-Oktober, samme som motorsykkelsesongen kanskje?

Norsk klima er ett bedre argument ja :)  Men mesteparten av vinteren er det jo relativt bart/brøytet i de store byene, og her sitter du tross alt innelukket - ikke helt åpent som på en motorsykkel. Hvor godt ett evnt. varmeapparat det er på disse vet jeg ikke, men det hadde nok vært ett møst her i så fall. Så tror fortsatt det er liv laga her også.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

NegativeElectrode

Veigrep er et vel så viktig moment
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

elektrolux

Har stor sans for slike kjøretøy. Sats gjerne på en slik løsning også i Norge. Å leie denne var jo billigere enn å lade egen bil på en typisk norsk hurtiglader. Kjøregleden i en slik er stor. Lignende kjøretøy er f.eks SAM, Twizy, og Sparrow som gir noe ekstra i forhold til en vanlig bil, og gjerne med mye bedre økonomi.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ronny

el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

emil

Synes i-Road er det motsatte av det vi trenger. Den er beregnet for urbane strøk med korte turer der hyppig kollektivtrafikk virkelig gjør nytten.

elektrolux

Foreslår at du leser linken en gang til.

i-Road er jo beregnet brukt mellom kollektive tilbud..
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

arnejorg1

#9
Sitat fra: elektrolux på søndag 21. september 2014, klokken 08:46
Har stor sans for slike kjøretøy. Sats gjerne på en slik løsning også i Norge. Å leie denne var jo billigere enn å lade egen bil på en typisk norsk hurtiglader. Kjøregleden i en slik er stor. Lignende kjøretøy er f.eks SAM, Twizy, og Sparrow som gir noe ekstra i forhold til en vanlig bil, og gjerne med mye bedre økonomi.

Jeg også liker slike kjøretøy. Det er gøy at produsenter tør og tenke nytt. Jeg vil tro at når man har kjørt "vanlig" bil i mange år blir kjøregleden betraktelig større i en slik en, fordi den er annerledes. Skulle bare ønske at de kunne lage en slik en med større motor og vesentlig større batteri, slik at man kunne brukt den på landevei og motorvei også. Det ville nok blitt en fin "crusing opplevelse"

En mulighet var denne: https://www.youtube.com/watch?v=Z0EgMuocr1c&list=PLB1FF040E22223417
Jeg fant den for en uke siden, men fant også fort ut at den døde etter å knapt å ha startet salget.

Så har vi jo allikevel et håp. Denne vil komme på markedet. http://litmotors.com/c1/
Fortsatt usikkert om man får kjøre den på billappen, men produsenten jobber med det.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA