Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?

Startet av AndesiteSilver_i3, lørdag 04. oktober 2014, klokken 23:13

« forrige - neste »

AndesiteSilver_i3

I displayet bak rattet kan man endre noe info med å trykke på BC-knappen som sitter på enden av "langlyshendelen".
Kan vel rullere på 7-8 forskjellige tror jeg.

Her kan du velge bl.a. utetemp eller momentant forbruk.

Jeg bruker primært visning av momentant forbruk her men skulle gjerne ha hatt permanent visning av utetemp samtidig.

Noen som vet om jeg kan finne igjen noen av disse to verdiene i det andre displayet?
Jeg har ikke klart å finne på min bil men mulig det fortsatt ligger gjemt et sted..
(NB jeg har liten navi 606, hvis det er noen forskjell på 606/609).

Er det ikke vanlig stort sett i alle biler nå for tiden at utetemp vises en ellere annen plassen?
Enten bak rattet eller ved stereo/navi?
Selv min gammle (2008) Mondeo har konstant visning av utetemp :-)
BMW i3 kontrakt 11.01.2014, prod. 12.05.2014, registrert 20.06.2014

LMOR

Momentanforbruket vises grafisk midt i displayet foran deg. Så du får et godt inntrykk der, og du kan fort lære deg hvor mye hver stolpe betyr.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

ali_ben

Sitat fra: AndesiteSilver_i3 på fredag 19. september 2014, klokken 16:26
Er det ikke vanlig stort sett i alle biler nå for tiden at utetemp vises en ellere annen plassen?
Enten bak rattet eller ved stereo/navi?
Selv min gammle (2008) Mondeo har konstant visning av utetemp :-)

Jeg skulle ønske det samme. Men sånn har det vel vært hos BMW i evigheter. Helt identisk opplegg på min 3-serie (E46) fra 1999 med vekslende visning av data fra den såkalte BordComputer ved å trykke ytterst på hendel.
BMW i3 levert 2. mai 2014

AndesiteSilver_i3

Blir vel til at jeg får stille om til permanet temp.visning ja og bruke grafikken i center for informasjon om lading/forbruk. Funker fint det.

Synes uansett BMW kunne spandert permanent visning av utetemp.
Kanskje det kommer på i5...  ;-)
BMW i3 kontrakt 11.01.2014, prod. 12.05.2014, registrert 20.06.2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA