Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skjer ting i Vestfold

Startet av cra, lørdag 04. oktober 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

satheesh.net

Mange gode faktaopplysninger her synes jeg! Noen flere som vil påta seg ansvar med å få dette publisert på siden? Gi meg i så fall et pip!  ;)



tho

#48
Et par kommentarer til denne:

http://www.elbilfakta.no/hjem/hvor-mye-energico2-bruker-en-elbil/

*

  • Model S 60 og 85 bruker vel det samme? Vertfall på samme dekk.
  • Skjønner at alle bilene er elektriske men de burde spesifiseres at de er elektriske på de som har "eksos-modell" f.eks. B-Class, fourtwo etc.

    • Eksosbil høres veldig uproft ut. Elbil og Hybird og kansje konvensjonell. (Bør finne et eksempel på en bil som ikke er hybrid kansje)
  • Polan --> Polen
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Mr.Hansen

Sitat fra: tho på fredag 26. september 2014, klokken 13:26
Et par kommentarer til denne:

http://www.elbilfakta.no/hjem/hvor-mye-energico2-bruker-en-elbil/

*

  • Model S 60 og 85 bruker vel det samme? Vertfall på samme dekk.
  • Skjønner at alle bilene er elektriske men de burde spesifiseres at de er elektriske på de som har "eksos-modell" f.eks. B-Class, fourtwo etc.

    • Eksosbil høres veldig uproft ut. Elbil og Hybird og kansje konvensjonell. (Bør finne et eksempel på en bil som ikke er hybrid kansje)
  • Polan --> Polen

Iht Tesla Model S så er dette data fra 'The U.S. Environmental Protection Agency (EPA) and U.S. Department of Energy (DOE) – Fuel Economy Guide 2014'. Som jeg ser det så er mindere batteri likmed mindere vekt som igjen gir mindere forbruk. Dette er bare min mening.

Polen skal rettes på. Takk

En Elbil er ikke en hybrid bil mener jeg da.

Bytter ut eksosbil med noe annet.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

tho

I praksis er de så å si like på forbruk. Bare så det er sagt.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Mr.Hansen

Sitat fra: tho på lørdag 27. september 2014, klokken 23:29
I praksis er de så å si like på forbruk. Bare så det er sagt.

De fysiske lovene sier noe annet. Mindere vekt = mindere energi for å drive bilen.

Hva veier en Model S 60kWh iht en 85kwh version?
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

sn0le

Tall jeg fant på nettet antyder ca 180 pond forskjell på S85 og S60.
Dvs ca 80kg forskjell.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Mr.Hansen

Sitat fra: sn0le på søndag 28. september 2014, klokken 05:38
Tall jeg fant på nettet antyder ca 180 pond forskjell på S85 og S60.
Dvs ca 80kg forskjell.

Nå er det bare ved akselrasjon det betyr mest. Så bykjøring er vel der du ser forskjellen. Men det er en forskjell.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

tho

#54
Men forskjellen er i praksis er helt minimal, kanskje noen få prosent => for en ingeniør som meg er det likt forbruk. Det finnes andre variabler som spiller mye mer inn en en vektforskjell på 80kg.

Men på en slik side kan en godt forholde seg til offisielle tall. Selv om de sannsynligvis er litt feil.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA