Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skjer ting i Vestfold

Startet av cra, lørdag 04. oktober 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Mr.Hansen

Sitat fra: Flips på lørdag 20. september 2014, klokken 13:01
Denne siden: http://elbil.olen.net har mange argumenter for elbiler med kilder og sånt. Kanskje noe av dette kan komme på deres nettside? Hvis det er greit for eieren, selvfølgelig.

Siden hans er bra den men den inneholder også hans personlige meninger. Dette går ikke da siden elbilfakta må bare inneholde fakta. Skal sende han en mail og spørre han om det er greit av vi henter info og linker fra hans webside. Da det står mye bra fakta og linker som vi kan bruke.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Mr.Hansen

Mitt forslag til oppbygning er å ha alt på en side, men uthev hvert avsnitt/fakta og en link til det spesielle avsnittet. Så kan man kopiere linken ved avsnittet og komme til den spesifikt fakta avsnittet.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Olatho

Bare kjør på og bruk ting fra min side (elbil.olen.net). Jeg har ikke hatt tid til å oppdatere den med alle nye salgstall og rapporter og linker ettersom de kommer ut, men ideen min er jo akkurat den samme som elbilfakta, bortsett fra at jeg nettopp ville gjøre den litt personlig.

satheesh.net

Sitat fra: Olatho på søndag 21. september 2014, klokken 08:56
Bare kjør på og bruk ting fra min side (elbil.olen.net). Jeg har ikke hatt tid til å oppdatere den med alle nye salgstall og rapporter og linker ettersom de kommer ut, men ideen min er jo akkurat den samme som elbilfakta, bortsett fra at jeg nettopp ville gjøre den litt personlig.

Spørsmålet er om vi kan bruke innholdet uten og referere til personlige synspunkter? Målet er jo også at nettsiden skal bli et slags leksikon/oppslagsverk for faktaopplysninger rundt elbilen og dens virkemåte, samt apparatet rundt (klima, utslipp, batteri, produksjon, frakt, etc.). ;)

Olatho

#19
Alt innholdet mitt er det bare å låne av og bruke, og jeg kommer helt sikkert til å referere tilbake til elbilfakta.
Det viktige for meg er at flest mulig fakta kommer på bordet i debatten, og jeg vil heller ha min side (som forøvrig egentlig er flytta til http://gultesla.no men begge adressene vil funke i overskuelig framtid, dog med litt forskjellig utseende) som "vår historie", og de tingene som var viktigst for oss i det valget vi har gjorde, mens elbilfakta som du sier blir en mer leksikonaktig presentasjon.
Jo flere steder man finner de samme fakta, referert og gjengitt på litt forskjellige måter, jo bedre er det for saken. Og det må være det viktigste, tenker jeg.

Amoss

Sitat fra: cra på lørdag 20. september 2014, klokken 19:48
Tittel på tråden er da en god indikasjon? ;)  (Med forbehold om at denne kan ha blitt endret etter at du etterlyste informasjonen.)


Aha *slå meg i hodet*  Var jo inne i tråden da jeg kom på det, og lette opp og ned tråden etter adressen, men tenkte ikke på å lese tittelen på tråden :p

Men som sagt, skader jo ikke å ha den en gang til da - kan være flere som glemmer å se på trådtittelen :D
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Mr.Hansen

Cra har satt seg ansvarlig til å redigere opp siden hvis jeg har forstått han riktig. satheesh.net gir du han rettighetene til serverne så han kan begynne.

Cra hvis du begynner med å sette opp ett forslag til en ren side med noen av faktaene i denne tråden.
PS. ikke la google søke på siden da denne ikke er ferdig.
Går ut ifra den modellen du har gitt i første posten på tården.

Uthevet title
Vanlig tekst
Verdens orginasjonen for riktige elbilfakta

Så kan vi diskutere litt på forandringer på layout når vi har ett utgangspungt.

Jeg har funnet mye bra iht elbil rapporter. Kommer opp med info etter vært.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Rio

Det er fint hvis man kan lenke direkte til fakta-deler (altså, separate lenker for hver del, statistikk, osv), og ikke bare til elbilfakta.no :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

satheesh.net

Da ligger den ute. http://www.elbilfakta.no/hjem/

Jeg har ikke lagt inn noen automatisk videresending fra kun elbilfakta.no enda. Tenkte å vente litt til vi har et par artikler der først.

Jeg oppretter brukernavn og passord til de som ønsker å være redaktører. Starter med @cra - sjekk PM.

Elmo

Jeg har laget link til www.elbilfakta.no/hjem/ fra tema "Debattere elbil" på www.elbilwiki.no

PS: litt dumt at man må bruke www.elbilfakta.no/hjem/ for å se fornuftig info.
www.elbilfakta.no (uten /hjem/) gir bare det bildet under viser  :(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

satheesh.net

Sitat fra: Elmo på søndag 21. september 2014, klokken 23:23
Jeg har laget link til www.elbilfakta.no/hjem/ fra tema "Debattere elbil" på www.elbilwiki.no

PS: litt dumt at man må bruke www.elbilfakta.no/hjem/ for å se fornuftig info.
www.elbilfakta.no (uten /hjem/) gir bare det bildet under viser  :(

Bra! Linken vil forresten fungere som forventet etter det kommer litt mer matnyttig innhold der. Inntil videre er det greit at den ikke er "allment kjent" enda ...

Mr.Hansen

Sitat fra: satheesh.net på søndag 21. september 2014, klokken 22:31
Da ligger den ute. http://www.elbilfakta.no/hjem/

Jeg har ikke lagt inn noen automatisk videresending fra kun elbilfakta.no enda. Tenkte å vente litt til vi har et par artikler der først.

Jeg oppretter brukernavn og passord til de som ønsker å være redaktører. Starter med @cra - sjekk PM.

Veldig bra satheesh.net

Sender du meg en brukernavn og passord?
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Mr.Hansen

Jeg regner med at folk som ser noen feil iht til skriveleif eller fakta tar kontakt, så vi får dette så riktig som mulig. Kom gjerne med omformuleringer på teksten også.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

NegativeElectrode

Denne tråden kom inn på avgiftsberegninger for Tesla Model S (siden den er mye omtalt i media i høst, ofte med negativt fortegn fordi staten "taper" mye penger)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7843.msg260315.html#msg260315

Siden det ikke finnes noen plan for hvilke avgifter som skal innføres, når, og i hvilken rekkefølge blir det umulig å få et svar man kan sette 2 streker under. Imidlertig vil vel gjeldendene avgiftsberegning kunne avsløre at tallene som legges frem i media ikke stemmer. Det påstes ofte og friskt at TMS skulle hatt 500k-700k i avgifter om den var en vanlig bil. Det er den jo ikke (og ikke andre mer anonyme elbiler), så tallene bare skaper et inntrykk av at staten skulle hatt disse pengene, uten at det faktisk hadde vært sånn om det var avgifter på elbiler.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

satheesh.net


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA