Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: parkeringsgebyr til tross for urskive

Startet av klawrenc, fredag 03. oktober 2014, klokken 20:06

« forrige - neste »

klawrenc

Har nylig kjøpt 2014 Euro Leaf. Ser at man kan bruke voice commands: er det noen som faktisk bruker dette, og hvis så, til hva? Har prøvd det litt med kartet, uten hell ennå...
blå Nissan Acenta som eneste bil
sykkel

fws

Jeg har prøvd den litt. Du må forøvrig ha engelsk som språk for at den skal fungere. Stemmegjenkjenningen fungerer greit. Den forstår hva jeg sier, men den er veldig begrenset i funksjoner. Den leser alltid opp på forhånd hvilke funksjoner du har tilgang til. Dette gjør at systemet blir litt trått. Du må igjennom "ørten" menyer før du kommer dit du skal. Det er kjappere å trykke på skjermen. Så jeg endte opp med å sette den tilbake til norsk, og bruke berøringsskjermen istede.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

muggost

Jeg gjorde et iherdig forsøk en gang i fjor sommer. Det går an å trykke på den voice-knappen på rattet når dama begynner å lese opp alternativer, så kan du bare snakke med en gang, men hun skjønte ikke hva jeg sa halvparten av gangene. Det kan selvfølgelig være meg, men jeg skylder på dårlig software rett og slett. Det er som fws skrev: det er raskere å bruke tøtsj-skjermen...

Allram

Man kan jo skru av slik at hun ikke leser opp alle valgene hver gang da..
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA