Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kia Soul EV vs e-golf - rekkevidde

Startet av Leaf_2014, fredag 03. oktober 2014, klokken 11:53

« forrige - neste »

Sjøhyene

Sitat fra: RuneW på mandag 22. september 2014, klokken 14:32
Sitat fra: cra på mandag 22. september 2014, klokken 13:17
Tja.... Med mindre de to bilene som kolidewrer er like tunge vil jo en av dem være lettere enn den andre, uansett hva slags bil man måtte ha valgt. Med høyde for at to tilfeldigvis er like tunge blir det jo statistisk sett helt riktig at under 50% har den tygste bilen. :)

Takk, cra! Da var det i alle fall en som tok den!

ironi på internet krever sin mann ;)

er ganske forvirra selv nå faktisk på hvem som fleiper med hvem
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

pberg

På den andre siden er det jo nokså egoistisk å bare tenke på sin egen sikkerhet ved å ha den tyngste panserbilen. En bør heller ha så lett bil som mulig for å forårsake minst mulig skade på andre.


:P
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

cra

Sitat fra: RuneW på mandag 22. september 2014, klokken 14:32
Sitat fra: cra på mandag 22. september 2014, klokken 13:17
Tja.... Med mindre de to bilene som kolidewrer er like tunge vil jo en av dem være lettere enn den andre, uansett hva slags bil man måtte ha valgt. Med høyde for at to tilfeldigvis er like tunge blir det jo statistisk sett helt riktig at under 50% har den tygste bilen. :)
Takk, cra! Da var det i alle fall en som tok den!

Bare hyggelig. Jeg har aldri vært beskyldt for å være noen liten tosk. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

Spesielt på E18 hender det jo ikke så sjelden at fler enn 2 biler er innvolvert. Da blir tallet for den tyngste bilen vesentlig under 50%.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Leaf_2014

Viktig at tunge biler a'la Tesla har  precrash da de både har mye bevegelsesenergi og er stive i fronten.

Bra det ikke var en Buddy de traff.
Leaf 2014

cra

Sitat fra: Sven-Erik på mandag 22. september 2014, klokken 15:22
Sitat fra: cra på mandag 22. september 2014, klokken 14:57
Bare hyggelig. Jeg har aldri vært beskyldt for å være noen liten tosk. ;)
Å jeg tror ikke du er noen stor tosk heller jeg.

Takk for det. Liker å tru det samme sjøl, men har vært beskyldt for å være det mer enn en gang.  ;D  (Noen ganger har det nok stemt også.)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Car-El

HA HA HA!

Endelig bra har jeg en fordel!
I dobbel betydning.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA