Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kia Soul EV vs e-golf - rekkevidde

Startet av Leaf_2014, fredag 03. oktober 2014, klokken 11:53

« forrige - neste »

RaBalder

Hvis Tryg ikke ønsker en kundegruppe, så har dem jo lov å prise seg så høyt at dem oppnår sitt mål.

Er jo ikke noe galt i det.....   ???


Kunden kan jo uansett velge....
Og kundene husker jo som regel også  ::)

jazzwheel

Jasså.. Jeg betaler 12,5k i året hos DNB for 16k km, 70% 2. år


Sjøhyene

Sitat fra: jazzwheel på fredag 19. september 2014, klokken 13:21
Jasså.. Jeg betaler 12,5k i året hos DNB for 16k km, 70% 2. år

Har du sjekket mange forskjellige? Tipper du kan få til en god del bedre en det.
For meg varierte det sånn ca 300% mellom billigst og dyrest.

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Cato76

Det ligger allerede over 700 poster angående forsikringer og priser på denne siden -> http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6424.720.html

Fint om vi holder oss til tema...  ;)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Øggen

Sitat fra: F_P på fredag 19. september 2014, klokken 10:18
Dette er jo delvis OT, men siden det kom opp. Tegnet forsikring på min kommende Model S nå nettopp. Kan bekrefte at prisene er opp også hos DNB. Nesten 2000,- pr. år for meg, men jeg "kranglet" meg til gammel pris  ;)

Jeg sjekket fakturaen fra DNB nå, og ser også at de har gått opp 2000 ved fornyelsen. Faen, jeg bare betaler uten å sjekke. De får en telefon på mandag.

Leaf_2014

Grunnen til at jeg kalte denne tråden Tesla-Teslakræsj var at jeg antok at begge Teslaene i bildet var involvert, men mulig han bakerst bare er en god samaritan som hjelper.

Jeg var involvert i samme type ulykke forrige vinter da en kar traff meg bakfra og slo meg inn i bilen foran som igjen slo inn i bilen der igjen. Vi var altså tre stillestående biler som fikk juling av en 1000kg Corolla. Dette skjedde innenfor 100m avstand fra bildet tatt i første post. 5-serien min så tilsynelatende like hel ut og kunne kjøres hjem, men det ble likevel reparasjoner for opp mot 100000.



I min bil fortonet smellet seg veldig udramatisk, men begge de i bilene foran (eldre Merce og Golf) klagde på vond nakke og var inne til observasjon natten etter. Oppretterne sa at BMWene er ganske stive i fronten og derfor kunne støtet som overføres gjøre mer skade på de foran enn bilen bak gjorde på meg, hvor deformasjonen er større.

Lessons learned:
- Precrash har en misjon.
- Tren på å treffe nødblinken i blinde dersom trafikken skulle stanse brått.
- Hold avstand. I verste fall kan bilen foran stoppe på mindre enn en billengde hvis den kræsjer inn i en stillestående bil.
- Ha den tyngste bilen ...
Leaf 2014

RuneW

Sitat fra: Skjervesbu på søndag 21. september 2014, klokken 20:56
- Ha den tyngste bilen ...

Enig. Her burde mange flere våkne opp! I dag er det vel knapt halvparten som har den tyngste bilen når to biler kolliderer.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Sjøhyene

Sitat fra: RuneW på mandag 22. september 2014, klokken 12:25
Enig. Her burde mange flere våkne opp! I dag er det vel knapt halvparten som har den tyngste bilen når to biler kolliderer.

Knapt 50% sier du? Kan det virkelig være så mange som nedprioriterer sin egen sikkerhet?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Anew

VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Amoss

Sitat fra: Anew på mandag 22. september 2014, klokken 13:03
Sjokkerende! Og det i verdens rikeste land.

Ja, her tror jeg nok politikerne må på banen med en negativ vektavgift - så vi kan se om det kan bøte på problemet ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

cra

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 22. september 2014, klokken 12:53
Sitat fra: RuneW på mandag 22. september 2014, klokken 12:25
Enig. Her burde mange flere våkne opp! I dag er det vel knapt halvparten som har den tyngste bilen når to biler kolliderer.
Knapt 50% sier du? Kan det virkelig være så mange som nedprioriterer sin egen sikkerhet?

Tja.... Med mindre de to bilene som kolidewrer er like tunge vil jo en av dem være lettere enn den andre, uansett hva slags bil man måtte ha valgt. Med høyde for at to tilfeldigvis er like tunge blir det jo statistisk sett helt riktig at under 50% har den tygste bilen. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sjøhyene

Sitat fra: cra på mandag 22. september 2014, klokken 13:17
Med høyde for at to tilfeldigvis er like tunge blir det jo statistisk sett helt riktig at under 50% har den tygste bilen. :)

nja, nå syns jeg du har for lite tiltro til folks evne til å ta ansvar for egen sikkerhet

:D
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Amoss

Sitat fra: cra på mandag 22. september 2014, klokken 13:17
Tja.... Med mindre de to bilene som kolidewrer er like tunge vil jo en av dem være lettere enn den andre, uansett hva slags bil man måtte ha valgt. Med høyde for at to tilfeldigvis er like tunge blir det jo statistisk sett helt riktig at under 50% har den tygste bilen. :)

Med tanke på all den kreative matematikken vi har sett i media det siste halvåret så burde det ikke være noe problem å rettet på dette - bare å høre med Spetalen så finner man nok løsningen ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RuneW

Sitat fra: cra på mandag 22. september 2014, klokken 13:17
Tja.... Med mindre de to bilene som kolidewrer er like tunge vil jo en av dem være lettere enn den andre, uansett hva slags bil man måtte ha valgt. Med høyde for at to tilfeldigvis er like tunge blir det jo statistisk sett helt riktig at under 50% har den tygste bilen. :)

Takk, cra! Da var det i alle fall en som tok den!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA