Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Toumannen, fredag 03. oktober 2014, klokken 08:31

« forrige - neste »

Toumannen

Hei

Jeg planlegger en dagstur til lyngdal på fredag. Jeg har en S60 som ikke er supercharger enabled. Vil helst unngå å bruke bensinbilen til samboeren. Det er ca 165km ditt jeg skal. Jeg vil reise hjem igjen på kvelden. Trur ikke jeg har nerver til å ta turen uten å lade, selv om det i teorien bør gå hvis jeg lader 100%. Noen som vet om noen semihurtigstasjoner på veien som jeg kan bruke uten bruk av diverse adaptere?

bb

Jeg har ikke sjekket ut selv, men det skal ifølge hurtigladekartet være en Type 2-lader rett ved SCene.

Utdrag fra beskrivelsen:
Det er innført bruk av Grønn Kontakts ladekort.
Priser pr 15.2.14:
Enkeltlading SMS: kr 100 /ubegrenset min
Enkeltlading EasyPark-app: kr 92 /ubegrenset min (kr 80 ved betaling kr 39 fast pr måned)
Enkeltlading klippekort: kr 50 /ubegrenset min
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Toumannen

Takk for svar

Type 2, det vil si at kontakten skal passe rett i teslaen?

Er bare å rope ut hvis det er noen andre også som har noen tips :)

Kristian O

Trur eg las her inne på forumet at det er mulig å få prøve SC gratis en kort periode om du vurderer å aktivere den. Kan det ver eit alternativ?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

arnkl

Sitat fra: bb på torsdag 18. september 2014, klokken 00:28
Jeg har ikke sjekket ut selv, men det skal ifølge hurtigladekartet være en Type 2-lader rett ved SCene.

Utdrag fra beskrivelsen:
Priser pr 15.2.14:
Enkeltlading EasyPark-app: kr 92 /ubegrenset min (kr 80 ved betaling kr 39 fast pr måned)

Desse prisane gjeld snøgglading med Chademo/CCS/43kW AC. For 22kW lading (fleksilading på "Grønn kontakt"-språket) betalar du 40kr/time for bil med dobbeltladar og 30kr/time for bil med enkeltladar.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Toumannen

Sitat fra: Kristian O på torsdag 18. september 2014, klokken 08:35
Trur eg las her inne på forumet at det er mulig å få prøve SC gratis en kort periode om du vurderer å aktivere den. Kan det ver eit alternativ?

Hei. Samme har jeg også hørt. Sendte en mail til tidligere DS i går og fikk beskjed at dette ikke var mulig :(

Muffinman

Cowboystrekk

Sommerstid har jeg ennå ikke vært under 35 mil rekkevidde i min S60 med unntak av i kraftig regnvær og fullasta bil, men selv da var rekkevidda litt over 30. Er det tørt og fint, og du holder fartsgrensa og bruker klimaanlegget med måte så bør det gå greit. Hadde jeg tatt turen selv så hadde jeg tatt med en rast ved en shucko 1 time eller noe :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

eclipse

Sitat fra: bb på torsdag 18. september 2014, klokken 00:28

Utdrag fra beskrivelsen:
Priser pr 15.2.14:

Hvis du kjøper laderkort hos www.gronnkontakt.no (koster 60kr for kortet) så kan du lade for 30 kr pr gang med enkeltlader, 40,- for dobbeltlader. Det er meget raskt enkelt og rimelig.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Toumannen

Da tok jeg turen til lyngdal i går. Planen var å koble meg opp et par timer på vanlig kontakt. Jeg testet superchargeren bare for gøy og det virket 100% :) Regner med at det bare er første gangen som virker og at neste gang må jeg betale for å låse opp  muligheten.

fonberg

Sitat fra: Toumannen på lørdag 20. september 2014, klokken 15:26
Da tok jeg turen til lyngdal i går. Planen var å koble meg opp et par timer på vanlig kontakt. Jeg testet superchargeren bare for gøy og det virket 100% :) Regner med at det bare er første gangen som virker og at neste gang må jeg betale for å låse opp  muligheten.

Artig at du kunne SC-e :) Kanskje du får en telefon fra Tesla med et tilbud du ikke kan si nei til? ;)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Leif1

Sitat fra: fonberg på lørdag 20. september 2014, klokken 15:47
Sitat fra: Toumannen på lørdag 20. september 2014, klokken 15:26

Artig at du kunne SC-e :) Kanskje du får en telefon fra Tesla med et tilbud du ikke kan si nei til? ;)

Første skuddet er gratis vet du...  ;D
Konvertitt fra S til X

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA