Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil nettselskapene nekte 11/22kW hjemmelading?

Startet av Djk1959, torsdag 02. oktober 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Djk1959

Hei

Jeg har en E up! 2015 som ble levert 12. august og lurer på om flere har opplevd samme problem. Bilen var inne på verksted mandag 15 august og der hadde di ikke fått opp noen feilkoder. Data ble vistnok sendt inn.

Bilen gir beskjed om at det er lite strøm ved oppstart, skjedd 3 ganger på 1 mnd. Advarselstrekant i instrumentet begynner å blinke med beskjed om at den må lades, deretter begynner den sakte men sikkert og telle rekkevidde kilometer opp til den kommer dit den skal være. (dette tar ca 1 minutt). 2 første gangene dette kom var bilen fulladet. I dag var det ca 1/2 - 3/4 igjen på tankmåleren. Instrumentet blinket og ga beskjed om at det var kunn 22 kilometer igjen og begynte og telle opp til den var på samme som da jeg stoppet den 10 minutter før (96 km)

Kan ellers nevnes at den ved en lengre tur på totalt 94 km uten AC eller varmeapparat og 17 grader ute og gjevn kjøring. Da begynte den å blinke å mase om lading 10 km før jeg var hjemme. Synes det er litt kort da den er oppgitt til 160 km. I følge den think blue på garmin enheten så ligger jeg på 98/99 % i økonomisk kjøring.

Spent på å høre om noen har opplevd dette ?

Tbeinet

Jeg har ikke hatt bilen så lenge som deg. Hatt den to uker i dag. Har opplevd dette 1 gang.

Djk1959

Hei. Da er jeg ikke alene med dette problemet. Forhandleren klør seg litt i hodet for tiden :-)

Careka

vi fikk vår 2015 mod 4 august og ingen problemer.
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

Tbeinet

Jeg har ikke fundert noe mer over det da det kun har skjedd en gang. Da slo jeg av tenninga og startet den på nytt, da gikk alt greit.

Tangosierra

Sitat fra: Djk1959 på onsdag 17. september 2014, klokken 17:19
Hei

Jeg har en E up! 2015 som ble levert 12. august og lurer på om flere har opplevd samme problem. Bilen var inne på verksted mandag 15 august og der hadde di ikke fått opp noen feilkoder. Data ble vistnok sendt inn.

Bilen gir beskjed om at det er lite strøm ved oppstart, skjedd 3 ganger på 1 mnd. Advarselstrekant i instrumentet begynner å blinke med beskjed om at den må lades, deretter begynner den sakte men sikkert og telle rekkevidde kilometer opp til den kommer dit den skal være. (dette tar ca 1 minutt). 2 første gangene dette kom var bilen fulladet. I dag var det ca 1/2 - 3/4 igjen på tankmåleren. Instrumentet blinket og ga beskjed om at det var kunn 22 kilometer igjen og begynte og telle opp til den var på samme som da jeg stoppet den 10 minutter før (96 km)

Kan ellers nevnes at den ved en lengre tur på totalt 94 km uten AC eller varmeapparat og 17 grader ute og gjevn kjøring. Da begynte den å blinke å mase om lading 10 km før jeg var hjemme. Synes det er litt kort da den er oppgitt til 160 km. I følge den think blue på garmin enheten så ligger jeg på 98/99 % i økonomisk kjøring.

Spent på å høre om noen har opplevd dette ?

Jeg har også opplevd dette!

Djk1959

Da ser det ut til at det er flere som opplever dette. Forhandleren hadde ikke noen løsning på dette enda, men skulle diskutere det med teknisk. Bilen skal inn igjen 2. oktober så en får håpe di har funnet ut noe til da.

Djk1959

Noen som har fått noe svar/utbedring på dette ?

Handyman

Har opplevd dette en gang. Bilen viste 16km rekkevidde når jeg startet, mens det i virkeligheten var 80-90km. Den jobbet seg sakte oppover mens jeg kjørtem, og stemte til slutt med det jeg mente skulle være på batteriet.
Bilen hadde stått i garasjen uten lading i 5 dager mens vi var bortreist. Navigasjonsenheten hadde vi hatt med oss til Danmark.

Vet ikke om det har sammenheng, men opplevde netopp dette også:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17190.0.html
LR AWD, EAP, Aero S/V, VIN 218xxx

Djk1959

Her dukker dette problemet opp ca 1 gang pr. uke, data og rapport er innsendt men ikke noe svar enda. Om noen har fått eller får svar på dette så er det fint om det postes her.

Iluvmyup

Ja, jeg har opplevd dette engang. Det gjorde ikke noe skade for meg mer enn panikkfølelsen jeg fikk da jeg trodde jeg ikke kom meg hjem :)

Har ikke tenkt noe videre på det.

Djk1959

Her ble det skiftet instrumentpannel i bilen, så da blir det spennende å se om det løste problemet.

Louise

Skjedd her og. Pluss full stopp med varsler om feil på elektro system,kjør til nærmeste verksted (litt vrient når bilen ikke vil starte...). Begynte igjen som normalt etter å ha fått noen minutter med tenningen av. Har også merket at epc (?) lyser litt lengre ved oppstart enn før. Tid hos Møller i morgen.

Djk1959

Får håpe di finner ut hva som er galt hos deg Louise, jeg krysser fingrene nå for at det ikke skal bli mer tull :-) Har ikke merket mer av det symptomet min hadde foreløpig.

Louise

Det ble funnet feil på en "elektromodul", så nå er jeg uten bil noen dager. Det er vel en " barnesykdom".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA