Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: About time to unveil the D and something else

Startet av svingen, torsdag 02. oktober 2014, klokken 17:38

« forrige - neste »

svingen

Kona ringte og har blitt på kjørt bakfra,alt gikk bra med hu bilen er ukjent da jeg ikke har sett den enda men hvordan er det med batteri? Hvor mye skal til før det blir skada? Tviler på dem som analyserer skaden har noe teori om det. Noen med tips?
Er en 2011 ion modell
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

nagela

Kondolerer  :( Men bra det gikk bra for kona.
Sjekk denne tråden for mere info, kanskje sjekk med trådstarter om hans meninger ? http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16223.0.html
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

svingen

takk får tips,utrolig mye styr det blir ut av slike ulyker,får vel sikker en dårlig bensinbil som leier bil.
det som gjør saken enda mere spennende er att sykkel fest er montert av motor forum som er mitsubishi er bøyd/ødlagt så blir den levert til reprasjons hos en peugot forhandler blir vel ikke det fikset eller (og peugot forhandler syns jeg er noe herk) ja ja får se hvordan det her går :)
Bor i Nittedal (oslo)

pwb

Sitat fra: svingen på onsdag 17. september 2014, klokken 17:55
takk får tips,utrolig mye styr det blir ut av slike ulyker,får vel sikker en dårlig bensinbil som leier bil.

Hva er det som er dårlig med en bensinbil? Den har lenger rekkevidde, den blir varm osv osv osv. Ikke en eneste ulempe med en bensinbil vs elbil sett bort fra snyltemulighetene. Rart at alle kalger over hvor dårlig bensin/diselbil er når de skal ha elbilen sin på verksted. Merkelig oppførsel, nesten litt apple hysteri.

svingen

Hehe,kona kjører 7 mil hver dag så blir en del co2 + bompenger +bensin og så hadde vi tenkt på hytta til helga som blir 30 mil,ikke så artig for samvittighet og kjøre det med bensinbil. Har eller ikke noe problem med varme etc i min :-) artig og bli samenligna med Apple :-)
Bor i Nittedal (oslo)

edyrli

Det jeg synes er dårlig med bensin/diesel bil er:
- Vibrasjoner støy særlig ved lav hastighet.
- Dårligere effekt register.
- Tregere gass respons.
- Diesel biler blir seinere varme med mindre man han ekstra dieselbrenner.
- De fleste har manuell gir.
- Lukter drit når man rygger igjennom egen eksos om morgenen.
- Må innom bensinstasjon regemessig.

For øvrig er en bensinbil like bra.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA