Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lys dashbordet på mørke kvelder

Startet av EL-Milla, torsdag 02. oktober 2014, klokken 12:01

« forrige - neste »

EL-Milla

Hei! ;D
Er det noen som vet om det går an å hurtiglade VW E-UP på Brokelandsheia? Hørte noen rykter om at kun Tesla kan hurtiglade der? :-\
Arendal
Hvit VW E-UP 2015-modell (08.10.2014)

emil

Kun Tesla der i dag (de har faktisk lader for Tesla Roadster også).

Det er også vanlige kontakter for saktelading, men det kommer hurtigladere der som skal fungere på eUp! Når disse laderene er på plass er usikkert, men ikke legg store planer for hurtiglading der før over nyttår.


Brorson


EL-Milla

Tusen takk for svar! :)
Hadde planer om en tur til Sandefjord i oktober, men da er det nok best å ta en annen bil!

Eller vet noen om noen andre hurtigladere mellom Arendal og Sandefjord?
Arendal
Hvit VW E-UP 2015-modell (08.10.2014)

emil

Sitat fra: Brorson på onsdag 17. september 2014, klokken 12:31
Er det Type 2 kontakt og 32a der??

Kun schuko + Tesla der i dag. 22kW Type2 kommer sammen med DC ladere.

emil

Sitat fra: EL-Milla på onsdag 17. september 2014, klokken 12:34
Tusen takk for svar! :)
Hadde planer om en tur til Sandefjord i oktober, men da er det nok best å ta en annen bil!

Eller vet noen om noen andre hurtigladere mellom Arendal og Sandefjord?

Det er en semihurtig i Skien, ved fotballstadion. Med ekstra kjøring + lading går det fort en time eller mer ekstra. Det skal jo ellers komme ladere ved Statoil Telemarksporten og Rugtvedt i tillegg til Brokelandsheia, så det bare å følge med på hurtigladekartet etter ladere som er operative. Regner også med at folk her på forumet roper ut når de finner nye operative ladere.

goggo

Jeg ser nå at det står Grønn Kontakt, og ikke lenger Ishavsveien, som utbygger på Brokelandsheia. Dette er kanskje gammelt nytt, men jeg hadde i alle fall ikke fått det med meg.

Betyr dette at andre av Ishavsveiens lokasjoner skal bygges ut av Grønn Kontakt eller andre også?

Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

X-Trail

Er visst planer med begge operatører. Men pilene ligger oppå hverandre på kartet, zoom mer inn så pleier den å komme.
Stolt eier av ELise♡

TrondW

Sitat fra: X-Trail på søndag 02. november 2014, klokken 20:30
Er visst planer med begge operatører. Men pilene ligger oppå hverandre på kartet, zoom mer inn så pleier den å komme.

Vel....med prispolitikken til Ishavsveien så vil nok laderen deres få stå i fred på denne ladeplassen :-) Utrolig trist at Ishavsveien i det hele tatt for tilskudd til å opprette ladeplasser (i den grad de hele tatt får etablert de punktene de faktisk har fått tilskudd til...)
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

X-Trail

Når jeg har finkikket på kartet på ny så er ishavsveien borte fra Brokelandsheia. Etter offentliggjøring av Fortums planer på Lasses så er ishavsveien borte der også.....
Står fortsatt på Fokserød og Grelland men tviler vel på at ishavsveien har livets rett igrunn.....
Stolt eier av ELise♡

goggo

#10
Snakket med Grønn Kontakt på telefon i går, og de sier at nå er det kun få dager til det blir installert multilader på Brokelandsheia. Og det er jeg glad for, for om en måned flytter jeg tilbake til Norge igjen (for godt denne gang), og jeg har allerede kjøpt meg en 2012 C-Zero som erstatning for min kjære 2011 I-Miev som jeg kjørte i fjor sommer.

Life is good!! :) 

HUgo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

emil

Sitat fra: goggo på torsdag 26. februar 2015, klokken 09:05
Snakket med Grønn Kontakt på telefon i går, og de sier at nå er det kun få dager til det blir installert multilader på Brokelandsheia. Og det er jeg glad for, for om en måned flytter jeg tilbake til Norge igjen (for godt denne gang), og jeg har allerede kjøpt meg en 2012 C-Zero som erstatning for min kjære 2011 I-Miev som jeg kjørte i fjor sommer.

Skal til Oslo om en drøy uke og da passer Brokelandsheia laderen perfekt mellom Rugtvedt og Arendal.

På vei til Oslo har den ikke så mye å si siden jeg normalt sett starter med fullt batteri i Arendal, men på tilbaketuren kan jeg avslutte ladingen på Rugtvedt 5 minutter tidligere og ta de 5 minuttene på Brokelandsheia. Lavere SOC vil gi høyere ladestrøm og mer effekt inn og selv om turene i dag går uten ladestopp under de fleste værforhold vil Brokelandsheia utgjøre en stor forsjell på de værste dagene.

X-Trail

Blir spennende hvordan denne vil oppføre seg, helt ny type med ccs og chademo og separate ac
Stolt eier av ELise♡

emil

Sitat fra: X-Trail på fredag 27. februar 2015, klokken 22:22
Blir spennende hvordan denne vil oppføre seg, helt ny type med ccs og chademo og separate ac

X-Trail

Nei ingen abb. Den var liten og nett og virket lett å forstå☺ dobbel ac på egen stolpe
Stolt eier av ELise♡

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA