Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av Brorson, torsdag 02. oktober 2014, klokken 10:43

« forrige - neste »

Brorson

Bompenger på Norsk side av Svinesundbroen?
Fikk brev fra Samferdselsdepartementet nå ang min henvendelse i juli.
Grunnen er at dette er et Norsk/Svensk anlegg .

"Rammen for innkrevning er derfor på enkelte punkter ikke i samsvar med øverige bompengeanlegg i Norge."

Griffel

Sitat fra: Brorson på onsdag 17. september 2014, klokken 09:44
Bompenger på Norsk side av Svinesundbroen?
Fikk brev fra Samferdselsdepartementet nå ang min henvendelse i juli.
Grunnen er at dette er et Norsk/Svensk anlegg .

"Rammen for innkrevning er derfor på enkelte punkter ikke i samsvar med øverige bompengeanlegg i Norge."
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 18. oktober 2011, klokken 20:50
Da byggingen av ny Svinesundsbru skulle finansieres, fikk utbyggingsselskapet fullmakt til å fravike særnorske krav/regler, på samme måte som de fikk fullmakt til å fravike særsvenske krav/regler for innføring av bompenger. I avtalen ble dermed fritak for elbiler holdt utenfor:-[ Dette er selvfølgelig noe samferdselsministeren burde tatt tak i for lengst, særlig med tanke på at man her kan sole seg i glansen av en hurtiglade-korridor mellom Gøteborg og Oslo.

Lars

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 14. mai 2014, klokken 22:20
Sitat fra: Morten M på onsdag 14. mai 2014, klokken 22:13
Noen som vet hvorfor man må betale bompenger på Svinesundsbrua?  Er det andre steder også man må betale?

Fordi det er et svensk-norsk samarbeidsprosjekt og svenskene har ikke fritak for elbiler i bomanleggene sine.

Jeg kjenner ikke til andre steder med betaling i Norge.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Brorson

Svaret jeg fikk er undertegnet en direktør og seniorrådgiver ???
Det er også sendt kopi til vegdirektoratet ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA