Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Høyt forbruk

Startet av bb, torsdag 02. oktober 2014, klokken 10:26

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 17. september 2014, klokken 19:05
... noen fossiler er ganske coole, eks dinosaurene.

Sant nok, men de har ikke mye å gjøre på dagens norske veier ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

don

Sitat fra: Amoss på onsdag 17. september 2014, klokken 20:03
... noen fossiler er ganske coole, eks dinosaurene.

Sant nok, men de har ikke mye å gjøre på dagens norske veier ;)

Enig - det er jo der dinosaurene får "sin siste olje" - med at de nettopp brennes opp som olje i fossilbilene...
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

bb

Sitat fra: TorAtle på onsdag 17. september 2014, klokken 19:11
Jeg kan knapt huske å ha sett en Tesla kjøre forbi noe som helst. I begynnelsen synes jeg det var litt snodig, men har etterhvert falt til ro med at de ikke vil ødelegge driveuniten, er nervøs for at de ikke rekker hjem til stikkontakten, er redd for at bakdekka skal ta slutt, at de skal skli av setet hvis de presser litt i en sving, eller at de rett og slett synes at den digre amerikanske skøyta er litt skummel å kjøre fort med.
Da har du ikke vært nord for Sinsenkrysset. Folk som rapporterer at de bruker 250 Wh/km kjører ikke som en bestemor med varmeapparatet på full guffe. Når det gjelder driveunit er det åtte års garanti. Det er bare å kjøre på!

Dekk koster jo ingenting i forhold til hva man sparer i bompenger, drivstoff, ferge, parkering og årsavgift. Billigere karusell må man lete lenge etter :D

Setene har holdt mine feite fastfoodrumper på plass under frisk kjøring på svingete veier som ville fått en fossil til å gynge som en båt hvis han prøvde å henge etter :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Torz

Slik lun humor som trådstarter kommer med synes jeg er supert. BRA!!! Vi tåler å bli mobbet. Og da skal du selvsagt få svar fra en dinosaur:

Supercharger = Tvinne-tommeltotter-og-kjede-seg-i hjel-stoppested for Teslaeiere
22 kW lader = Ta-frem-telt-luftmadrass-og-sovepose-stoppested for Teslaeiere
Kaldt vintervær = Kommer-ikke-frem-til-målet-og-fryser-i hjel-vær for Teslaeiere
Fjelltur = Skru-av-varme-og-alt-som-trekker-strøm-ellers-kommer-vi-ikke-frem-til-målet-tur for Teslaeiere
Ferietur = Gol, Aurland eller Dombås.
Lading = Teslaeierens dop (trenger jevnlig tilgang)
Få båten på sjøen = Spørre dinosauren om å få låne eksosbilen hans slik at Teslaeieren kan trekke henger. Dinosauren svarer selvsagt ja, for han er snill og vil alltid hjelpe folk, også den fortapte sønn  ;D

Espen Hugaas Andersen

Noen flere da:

Bensin = Dinosaursaft
Diesel = Svovelrik dinosaursaft
Turbo = Effektforsinker
Eksosanlegg = Kreftkanal
Dieselvarmer = Røykmaskin
Tesla = Romskip
Service = Pollenfilterbytte

Eksempel på bruk:

"Før hadde jeg en fossilbil som gikk på svovelrik dinosaursaft, den hadde doble effektforsinkere og røykmaskin. Men når kreftkanalen gikk i stykker, så valgte jeg å kjøpe et brukt romskip. Desverre måtte de ha pollenfilterbytte før jeg fikk levert romskipet."
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Leif1

Sitat fra: Torz på torsdag 18. september 2014, klokken 08:08
Slik lun humor som trådstarter kommer med synes jeg er supert. BRA!!! Vi tåler å bli mobbet. Og da skal du selvsagt få svar fra en dinosaur:

Supercharger = Tvinne-tommeltotter-og-kjede-seg-i hjel-stoppested for Teslaeiere
Kaldt vintervær = Kommer-ikke-frem-til-målet-og-fryser-i hjel-vær for Teslaeiere
Fjelltur = Skru-av-varme-og-alt-som-trekker-strøm-ellers-kommer-vi-ikke-frem-til-målet-tur for Teslaeiere
Få båten på sjøen = Spørre dinosauren om å få låne eksosbilen hans slik at Teslaeieren kan trekke henger. Dinosauren svarer selvsagt ja, for han er snill og vil alltid hjelpe folk, også den fortapte sønn  ;D

Er du journalist....?  ;D
Konvertitt fra S til X

Øyvind.h

Sitat fra: Leif1 på torsdag 18. september 2014, klokken 08:46
Sitat fra: Torz på torsdag 18. september 2014, klokken 08:08

Er du journalist....?  ;D
Tesla=nytt og veldig vanskelig å forstå for fossiler  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Car-El

Jeg synes også eksosbil er et bedre begrep enn fossilbil- eksos er entydig og udelt negativt- fossil er riktignok flertydig men har også en positiv delkomponent- noen fossiler er ganske coole, eks dinosaurene.

Destostørre grunn til å la dem vile i fred.

Men vil forslå:
Eksosbil = kreftkasse, se fossilbil. {ikke mine ord}
Retrofit~te. = bekreftelse på livslangt medlemskap i KLM (Norsk Dystleksi Forbund). {mine ord}
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

TorAtle

Elon Musk = Jesus
Tesla-eier = Disippel
Tesla S = Frelsen
BMW i3 = Frelsen
BMW i3 REX = Fortapelsen
Enhver diesel eller bensinbil, uavhengig av utslipp = Fortapelsen

"Er du ikke med meg er du mot meg"
2014 BMW i3

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA