Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppegående fra bergenspolitiker

Startet av Roger (NO), onsdag 01. oktober 2014, klokken 22:49

« forrige - neste »

Ohm

Sitat fra: Kent på onsdag 17. september 2014, klokken 15:15
En ting jeg har merka under forvarming er at hverken varmen på ruter eller speil brukes, ikke sjekka om det er noe man kan stille inn, men litt dumt å måtte vente noen minutter på  avriming av rutene om morgenen.
Lot bilen stå ute, overrasket over at det var dugg på frontvinduet etter forvarmingen, så det er nok ikke så greit å ikke ha den i garasje. Et alternativ er biltema trekk/teppe på ruta. Har ikke prøvd dette i kaldere vær enn 4 grader da.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Nuvolari

Sitat fra: Ohm på onsdag 17. september 2014, klokken 15:20
Sitat fra: Kent på onsdag 17. september 2014, klokken 15:15
En ting jeg har merka under forvarming er at hverken varmen på ruter eller speil brukes, ikke sjekka om det er noe man kan stille inn, men litt dumt å måtte vente noen minutter på  avriming av rutene om morgenen.
Lot bilen stå ute, overrasket over at det var dugg på frontvinduet etter forvarmingen, så det er nok ikke så greit å ikke ha den i garasje. Et alternativ er biltema trekk/teppe på ruta. Har ikke prøvd dette i kaldere vær enn 4 grader da.

Varmetrådene i frontruten må skrues på fra displayet under menyen klima.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Ohm

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 17. september 2014, klokken 18:22
Sitat fra: Ohm på onsdag 17. september 2014, klokken 15:20
Sitat fra: Kent på onsdag 17. september 2014, klokken 15:15
En ting jeg har merka under forvarming er at hverken varmen på ruter eller speil brukes, ikke sjekka om det er noe man kan stille inn, men litt dumt å måtte vente noen minutter på  avriming av rutene om morgenen.
Lot bilen stå ute, overrasket over at det var dugg på frontvinduet etter forvarmingen, så det er nok ikke så greit å ikke ha den i garasje. Et alternativ er biltema trekk/teppe på ruta. Har ikke prøvd dette i kaldere vær enn 4 grader da.

Varmetrådene i frontruten må skrues på fra displayet under menyen klima.
Ja, kjenner til det. Det er mulig å ha automodus, da slår varmeruta seg på ved behov.  Men at det var dugg etter forvarming var litt rart. Bilen er jo varm inni, har ikke opplevd det med feks defa kupevarmer. Mulig den ikke står lenge nok da. Er maks 30 min med kabel og  10 min på batteri.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

KetilCom

Hei!

Noen som vet noe mere om problemet med at klima anlegget resetter seg tilbake til 22 grader og "glemmer" det som er satt. Er det fortsatt ikke fikset på Golf med nyere software ?

Mvh
KetilCom
VW e-Golf, Pacific blue u/varmepumpe , levert 13.jan 2015

poskare

KetilCom: Dette er ikke en bug, men en feature, som Møller kaller det då fint.
De har kalkulert seg frem til at 22 grader er optimalt iht forbruk og klima inne i kupeen.
Jeg jobber med å finne ut av hvor man kan endre dette i oppsettet i bilen, og har funnet hvor "standardtemperaturen" er satt, men ennå ikke funnet hvor jeg kan skru på at den skal huske sist innstilt temp.

jan-c

Sitat fra: KetilCom på tirsdag 05. mai 2015, klokken 15:39
Hei!

Noen som vet noe mere om problemet med at klima anlegget resetter seg tilbake til 22 grader og "glemmer" det som er satt. Er det fortsatt ikke fikset på Golf med nyere software ?

Mvh
KetilCom
Det er sånn på dieselGolfen min også. Jeg må innrømme at jeg aldri har tenkt på det som et "problem". Temperatur og varmeytelse i bilen(e) varierer såpass mye at temperaturknotten får noen knepp stadig vekk :-)
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

Ohm

eGolfen glemmer alt når du skrur den av. Jeg leverer i barnehagen, det tar stort sett 5 min, når jeg kommer ut, har den glemt alt og er tilbake på standard 22 grader, normal modus osv. Men den husker faktisk om du har hatt på AC eller ikke. Det er alt. Flaks at VW ikke har elektriske seter, da ville vel dem ha stilt seg inn til fabrikkbestemt stilling.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

Dette går an å endre med VCDS. Feks setevarme på førerside er standardinnstilt til å huskes i 10min. Passasjersiden huskes ikke, men kan settes opp. Litt værre med kupetemp. Men som poskare skriver så er det flere på saken.
e-Golf | X75D

Kjelliken

 :o det er jo fint at en ikke bare kan ha det slik en instilte det sist..
Alle andre biler jeg har hatt er ikke dette ett problem..

Det står på sist innstilte.. :)
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

mihkku

Trur muligens minnet til setevarmer henger sammen med minne til anlegget. Hos meg går det 10min så er innstillingene på anlegget glemt, men starter jeg innen 10min så husker bilen innstillingene.

Råde

Sitat fra: mihkku på torsdag 07. mai 2015, klokken 10:22
Trur muligens minnet til setevarmer henger sammen med minne til anlegget. Hos meg går det 10min så er innstillingene på anlegget glemt, men starter jeg innen 10min så husker bilen innstillingene.
Skal testes (når jeg får tid)
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA