Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppegående fra bergenspolitiker

Startet av Roger (NO), onsdag 01. oktober 2014, klokken 22:49

« forrige - neste »

Roger (NO)

Vi har oppdaget en merkelig "bug" i klaímaanlegget;

Når bilen har stått over tid har temperaturinnstillingen bestemt at det skal være 22 grader i bilen.
Vi har normalt termostaten innstilt på 20 grader, men etter å ha stått en stund (om natten eller en arbeidsdag) er termostaten plutselig på 22 grader...

Noen andre?

torgrand

wv har bestemt at default temperatur i bilen skal være 22 grader, så det er bare å innrette seg etter det....

<humor/ironi>
Er det ikke derfor vi kjører golf, fordi vi ikke har engne meninger eller skal stikke oss ut av flokken?
</humor/ironi>

Råde

Sitat fra: torgrand på tirsdag 16. september 2014, klokken 21:32
wv har bestemt at default temperatur i bilen skal være 22 grader, så det er bare å innrette seg etter det....

<humor/ironi>
Er det ikke derfor vi kjører golf, fordi vi ikke har engne meninger eller skal stikke oss ut av flokken?
</humor/ironi>
Jeg tror det står noe om 22 grader i tysk lov. Det var sikkert en Dr Ing Prof Herr Silberknecht von Beeverhausen som forsket seg frem til at det var et temperaturoptimum.

Prøv å rote litt i klimamenyen så får du satt opp systemet til å ha en annen temp som default.
e-Golf | X75D

Roger (NO)

Sitat fra: Råde på tirsdag 16. september 2014, klokken 21:46
Sitat fra: torgrand på tirsdag 16. september 2014, klokken 21:32
wv har bestemt at default temperatur i bilen skal være 22 grader, så det er bare å innrette seg etter det....

<humor/ironi>
Er det ikke derfor vi kjører golf, fordi vi ikke har engne meninger eller skal stikke oss ut av flokken?
</humor/ironi>
Jeg tror det står noe om 22 grader i tysk lov. Det var sikkert en Dr Ing Prof Herr Silberknecht von Beeverhausen som forsket seg frem til at det var et temperaturoptimum.

Prøv å rote litt i klimamenyen så får du satt opp systemet til å ha en annen temp som default.
Default?
Skulle jo tro at default var siste innstilling...

Rio

Når VW har bestemt at du skal ha 22 grader, så skal du ha 22 grader!

:D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

pwb

Møller fikser sikkert dette for skarve 5.000,-

thomanie

Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 16. september 2014, klokken 20:49
Vi har oppdaget en merkelig "bug" i klaímaanlegget;

Når bilen har stått over tid har temperaturinnstillingen bestemt at det skal være 22 grader i bilen.
Vi har normalt termostaten innstilt på 20 grader, men etter å ha stått en stund (om natten eller en arbeidsdag) er termostaten plutselig på 22 grader...

Noen andre?
Jepp - hadde dette på demobilen vi lånte:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14935.msg243131.html#msg243131

Sitat fra: thomanie
- Selv med kupè-temp satt til 20 grader default i displayet så ble det 22 grader på klimaanlegget etter lading. Dette var på grensen til irriterende ved klattlading. Klimaanlegget hadde korrekt temp dersom man bare stoppa og starta bilen på nytt (uten lading) etter hva jeg kunne se.

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Ohm

Det er ikke mulig å overstyre. Det er 22 grader!!
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Øyvind.h

Tror Passaten også drev med dette (stilte tempen til 22 grader innimellom).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

gajagd

#9
Prøv å logg inn på Car Net og endre i e- manager inne temperatur innstillinger.



thomanie

Å bruke CarNet burde jo være det samme som å sette default'en i bilens meny?

Jeg fikk 22 grader ved omstart selv med 20 som default satt via bilens meny, ikke bare skrudd ned på 20 med temperaturvelgeren...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Ohm

Har prøvd alle mulige instillinger. Eiere av e-golf skal ha 22 graders kupetemperatur når de starter bilen og modus normal. Det kan man ikke overstyre, dessverre. En litt morsom ting, jeg satte Carnet på 28 grader ved avreisetidspunkt, da jeg kom inn i bilen begynte klimanlegget å jobbe bånn gass for å kjøle ned til VW sine 22 grader. Ganske lite gjennomtenkt etter min mening.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 17. september 2014, klokken 07:44
Tror Passaten også drev med dette (stilte tempen til 22 grader innimellom).
Har 2014 passat. Den husker siste innstilling, men går tilbake til 22 grader hvis man skrur av og på auto.
e-Golf | X75D

Øyvind.h

Sitat fra: Råde på onsdag 17. september 2014, klokken 14:03
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 17. september 2014, klokken 07:44
Tror Passaten også drev med dette (stilte tempen til 22 grader innimellom).
Har 2014 passat. Den husker siste innstilling, men går tilbake til 22 grader hvis man skrur av og på auto.
Hmmm. Ja det har du rett i. Det skjedde antakelig når jeg trykket på audo (hadde -12 mod Passat).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kent

En ting jeg har merka under forvarming er at hverken varmen på ruter eller speil brukes, ikke sjekka om det er noe man kan stille inn, men litt dumt å måtte vente noen minutter på  avriming av rutene om morgenen.

Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA