Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Companion - Windows Phone/RT/Pro 8 App

Startet av hgs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 22:36

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: arthur på onsdag 17. september 2014, klokken 19:20
Innlegg skrevet 03.21 på en hverdag tar jeg alltid med en liten klype salt.

Hmm, bedriver du diskriminering av oss A-mennesker? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bruisepristine

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 17. september 2014, klokken 20:59
Sitat fra: arthur på onsdag 17. september 2014, klokken 19:20
Innlegg skrevet 03.21 på en hverdag tar jeg alltid med en liten klype salt.

Hmm, bedriver du diskriminering av oss A-mennesker? ;)

Arthur la seg vel etter dagsrevyen, du får nok svar i morgen tidlig! ;)
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Rio

Sitat fra: arthur på onsdag 17. september 2014, klokken 19:20
Innlegg skrevet 03.21 på en hverdag tar jeg alltid med en liten klype salt. Hvis man klarte å se forbi dårlig presentasjon så mener jeg faktisk at han hadde fler gode poeng, eksempelvis at man kanskje heller forbeholdt en fil/felt inn til storbyene for de som hadde f.eks minst tre passasjerer i bilen. Denne ordningen hadde man inn til Miami allerede på 80-tallet, og minner om at Miami er i USA, bilens såkalte hjemland. Løsningen på trafikkproblemer såvel som forurensningsproblemer i byene ligger ikke i at vi alle skal kjøre rundt med hvert vår fem meter lange stålkonstruksjon, men at vi benytter kollektive transportløsninger.

Ja, jeg tilhører også disse gamlingene, oldingene eller hva dagens ungdom omtaler oss som, men til vårt forsvar har vi bygget dette landet, skiftet noen bleier og sørget for deres skolegang, blant annet!

Når tidspunktet på innlegget er ditt største "motargument" så har du allerede tapt diskusjonen.

Du kan gjerne forsøke deg med provokasjon i innleggene, men det du skriver er ikke verken nytt, originalt eller provoserende. Bare tåpelig.

Utover det får du huske at noen skal betale for gamlehjemmet ditt! ;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Cowboystrekk

Jeg er ikke enig med Holtsmark i mye, MEN han har et poeng i at bruken må koste, ikke eierskapet.

Om jeg hadde styrt så hadde jeg fjerna gratis parkering (men gratis lading) og kollektivfelt for elbiler, lagt på et par kroner literen på bensin og diesel i avgift og gitt elbiler og pluginhybrider halv bompengeavgift. Samtidig hadde jeg gjort kollektivtransport gratis og latt dette bli finansiert av de økte avgiftene på drivstoff og tatt mer av engangsavgiftspotten. Man hadde fremdeles hatt en godt incetiv for elbiler, et dårligere incentiv for fossilbiler og et ekstremt godt incentiv for kollektivtransport :) Man hadde ivaretatt distriksproblematikken for elbiler da de i liten grad ville rammes av bompenger og parkeringsbetaling. Elbiler skulle fremdeles i mange år vært unntatt engangsavgift og MVA.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

arthur

Sitat fra: Rio på torsdag 18. september 2014, klokken 09:31
Sitat fra: arthur på onsdag 17. september 2014, klokken 19:20
Innlegg skrevet 03.21 på en hverdag tar jeg alltid med en liten klype salt. Hvis man klarte å se forbi dårlig presentasjon så mener jeg faktisk at han hadde fler gode poeng, eksempelvis at man kanskje heller forbeholdt en fil/felt inn til storbyene for de som hadde f.eks minst tre passasjerer i bilen. Denne ordningen hadde man inn til Miami allerede på 80-tallet, og minner om at Miami er i USA, bilens såkalte hjemland. Løsningen på trafikkproblemer såvel som forurensningsproblemer i byene ligger ikke i at vi alle skal kjøre rundt med hvert vår fem meter lange stålkonstruksjon, men at vi benytter kollektive transportløsninger.

Ja, jeg tilhører også disse gamlingene, oldingene eller hva dagens ungdom omtaler oss som, men til vårt forsvar har vi bygget dette landet, skiftet noen bleier og sørget for deres skolegang, blant annet!

Når tidspunktet på innlegget er ditt største "motargument" så har du allerede tapt diskusjonen.

Du kan gjerne forsøke deg med provokasjon i innleggene, men det du skriver er ikke verken nytt, originalt eller provoserende. Bare tåpelig.

Utover det får du huske at noen skal betale for gamlehjemmet ditt! ;)

Nå var det ikke ment å være hverken nytt, originalt eller provoserende, kun et uttrykk for min egen mening hvilket jeg anser meg berettiget til selv om jeg tilsynelatende er noe eldre enn deg. Håper din oppførsel ikke er representativ for hvordan du omtaler og/eller behandler dine egne foreldre og de du ellers møter i din hverdag.
Tror forøvrig at "gamlehjemmet" er et ord som for lengst har gått ut på dato samt at det er langt fra sikkert at man må innom en slik institusjon før man takker for seg i denne verden.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

cra

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 17. september 2014, klokken 20:59
Sitat fra: arthur på onsdag 17. september 2014, klokken 19:20
Innlegg skrevet 03.21 på en hverdag tar jeg alltid med en liten klype salt.
Hmm, bedriver du diskriminering av oss A-mennesker? ;)

Eller oss ekstreme B-mennesker?  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

timingbeltkiller

Sitat fra: bruisepristine på onsdag 17. september 2014, klokken 22:40
Arthur la seg vel etter dagsrevyen, du får nok svar i morgen tidlig! ;)
A står alltid opp en time før han legger seg.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

#22
Det enkleste og sosialt mest rettferdige ville antakelig være å erstatte alle midlertidige økonomiske og ikke økonomiske fordelene elbilen har med et enkelt kontant tilskudd ved kjøp av fabrikkny elbil. Eksempelvis NOK 100K.

Da ville tilskuddet bli degressivt med økende nybilpris.
Og antakelig føre til det økologisk ønskede kjøpemønsteret med den minste og billigste bilen
som dekker det daglige forbruket framfor det største og dyreste statussymbolet.

Synd for de store familiene?
Til det er å si at å bære dynamitt til befolkningsbomben er den største synden du kan begå mot den globale økologien.
Kjøre Hummer eller hugge regnskog er rene bagatellen i sammenligning.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA