Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Companion - Windows Phone/RT/Pro 8 App

Startet av hgs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 22:36

« forrige - neste »

hgs

Endelig måtte Holtsmark svare på en livesending i stedet for å spre feilinfo i aviser, og det var iallfall i mine øyne virkelig kleine greier han hadde å by på. Syntes Sagedal fra NAF plukket argumentene hans godt fra hverandre.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Ebe

Hadda han drekki 7 kopper kaffe før han gikk på lufta?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

cra

Sitat fra: Ebe på tirsdag 16. september 2014, klokken 22:40
Hadda han drekki 7 kopper kaffe før han gikk på lufta?

Han hadde i alle fall glømt å gå på do først.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Willow

Jeg tror jeg har glemt å gi de kontonummeret mitt for å motta alle de subsidiene de snakker om hele tiden, jeg har ikke fått en eneste krone med noen siden jeg kjøpte Leafen.
Så hvem skal jeg sende kontonummeret til? Jeg vil ha subsidier på konto nå!   ::)


bruisepristine

Må le av disse gamlingene, bare se på Holtsmark, er tydelig ikke bare den norske bilparken som hadde hatt godt av et paradigmeskifte.
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

emil

Ga opp halvveis i diskusjonen. NAF dama var grei, men godeste Bjart bør finne seg noe annet å gjøre.

hans.ks

#7
Hu fra NAF parkerte Bjart i diskusjonen, til og med samboeren som ikke har fulgt med i diskusjonen om elbil-fordeler skjønte ikke helt hva han gjorde på TV.
E-Golf med ventepumpe.

goggo

For å fokusere på det positive her; hu NAF dama gjorde et veldig godt inntrykk.
Jeg synes det er bra at NAF nå satser så sterkt på saklig og god informasjon om elbiler og annen miljøtransport.

Forøvrig så er jeg nok en "gamling", på linje med Holtsmark.  Håper det er OK at sånne som oss uttaler seg her på forumet, @bruisepristine :)

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

arthur

Innlegg skrevet 03.21 på en hverdag tar jeg alltid med en liten klype salt. Hvis man klarte å se forbi dårlig presentasjon så mener jeg faktisk at han hadde fler gode poeng, eksempelvis at man kanskje heller forbeholdt en fil/felt inn til storbyene for de som hadde f.eks minst tre passasjerer i bilen. Denne ordningen hadde man inn til Miami allerede på 80-tallet, og minner om at Miami er i USA, bilens såkalte hjemland. Løsningen på trafikkproblemer såvel som forurensningsproblemer i byene ligger ikke i at vi alle skal kjøre rundt med hvert vår fem meter lange stålkonstruksjon, men at vi benytter kollektive transportløsninger.

Ja, jeg tilhører også disse gamlingene, oldingene eller hva dagens ungdom omtaler oss som, men til vårt forsvar har vi bygget dette landet, skiftet noen bleier og sørget for deres skolegang, blant annet!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Amoss

Sitat fra: arthur på onsdag 17. september 2014, klokken 19:20
... så mener jeg faktisk at han hadde fler gode poeng, eksempelvis at man kanskje heller forbeholdt en fil/felt inn til storbyene for de som hadde f.eks minst tre passasjerer i bilen.

Samkjøringsfelt - skiltet med 2+ - har man alt en del steder i Norge, og å utvide det til 3+ kan sikkert være en god ide ja. Men altså, problemet er ikke at han tar feil på alt han sier - det er helt rett at det er bedre at de som kan gå går, og at de som kan sykle sykler, eller at de som kan ta kollektivt tar kollektivt. Ingen bestrider da det. Problemet med ham og en del av hans meningfeller er at han setter det opp mot elbiler. Han fremstiller det som at folk som ellers går, sykler eller tar kollektivtrafikk nå får stor statsstøtte for å bytte ut sko/sykkel/trikk/tog/buss med en elbil. 

Folk som fint kan klare sitt transportbehov uten bil bruker (stort sett - ingen regel uten unntak) bare ikke masse penger på å skaffe seg en bil - el eller uten el. Det er altså ikke noen motsettinger mellom å satse på kollektivtrafikk, sykkelstier, gangveier/fortauer og det å satse på elbiler. Her er det en glimrende mulighet å si som Ole Brum: Jatakk, begge deler.   I hans iver etter å prate frem de alternativene han mener er de beste, så kommer han med halvsannheter og direkte løgn om elbiler for å vende opinionen mot dem....

Han må så gjerne få argumentere for at vi bør bygge landet vårt slik at så få som mulig behøver å bruke bil, det skal jeg vel ikke krangle så alt for mye om. Men slik landet i dag er bygget, så kommer man bare ikke utenom at svært mange er pent nødt til å ha bil i hverdagen. Og da er vi forhåpentligvis enige om at det er bedre om man bruker elbil enn alternativene.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

mariowing

Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

arthur

Egentlig enig i alt du sier Amoss, men vi kan jo alle stille også spørsmålet om hvor mye vi med enkle grep og minimalt med planlegging kan redusere vår bilbruk uavhengig av om det er el, olje, gass eller kull som gir energien på/til denne bilen. Selv har jeg gått til innkjøp av en el-sykkel, og virkelig overrasket over ofte bilen nå står hvor den ellers hadde blitt brukt.
Vi er ALLE nødt til å ta inn over oss at vi kan ikke bare fortsette med "business as usual" og en konstruktiv diskusjon må da bli hva vi (alle) kan gjøre/bidra med enten vil liker det eller ei.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

in

#13
Sitat fra: bruisepristine på onsdag 17. september 2014, klokken 03:21
Må le av disse gamlingene, bare se på Holtsmark, er tydelig ikke bare den norske bilparken som hadde hatt godt av et paradigmeskifte.
Bjart Holtsmark er ekspert på paradigmeskifter. Han liker å presentere seg som forsker ved SSB, men han burde bli konfrontert med det faktum at han i 1977 var leder for "Natur og ungdom". Da protesterte han mot oljeboring nord for 62 breddegrad og mot kraftutbygging i Alta.
Idag sier han at "Vi tok feil". Jeg ser klart at han har feil i det meste når han uttaler seg om elbil.
Nissan LEAF 2018

Amoss

Sitat fra: arthur på onsdag 17. september 2014, klokken 20:07
Egentlig enig i alt du sier Amoss, men vi kan jo alle stille også spørsmålet om hvor mye vi med enkle grep og minimalt med planlegging kan redusere vår bilbruk uavhengig av om det er el, olje, gass eller kull som gir energien på/til denne bilen. Selv har jeg gått til innkjøp av en el-sykkel, og virkelig overrasket over ofte bilen nå står hvor den ellers hadde blitt brukt.
Vi er ALLE nødt til å ta inn over oss at vi kan ikke bare fortsette med "business as usual" og en konstruktiv diskusjon må da bli hva vi (alle) kan gjøre/bidra med enten vil liker det eller ei.

Helt sant det du sier her, kan ikke si imot noe av det. Skulle gjerne ha skaffet meg el-sykkel selv jeg, men fant ut at det eneste stedet jeg nogenlunde fornuftig kunne bruke den til er "nær"butikken, og ditt kjører jeg så å si aldri til/fra, uten å stoppe innom når jeg likvel passerer på vei til/fra steder som ligger for langt unna til å kunne bruke en "normal" (altså kortrekkende) elbil, for å ikke si el-sykkel :p

Det finnes også andre fornuftige ting å gjøre, som bla. det man kan lese om på forumet for Alternativ energi, som å sette opp solcellepaneler på taket etc.

Men selv synes jeg debatten om man skal kjøre, sykle, gå eller ta kollektivt går litt på siden her?  Regner med at alle som har kommet til ett forum for elbiler alt har gjort sine vurderinger om hvordan man best får dekket sitt transportbehov og konkludert med at i det minste deler av den er nødt til å bli dekket av en privatbil. Og derved ønsker å velge den privatbilen som gir minst lokale og globale forurensinger.

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA