Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Outlander PHEV og kulde

Startet av ElisaNord, onsdag 01. oktober 2014, klokken 21:47

« forrige - neste »

ElisaNord

Hverken de kommunale, eller private ladeplassene har virket på flere uker...! Begynte før sommeren da de ikke virket v/ domkirkeplassen. Har ikke blitt ordnet, og de virker ennå ikke!

Jeg hadde skikkelig store problemer for et par uker siden. Kjørte rundt i over en time etter det begynte å blinke tomt. INGEN stikkontakter virker, noe som var veldig rart for det er jo strøm på sentrene, bare ikke på parkeringsplassene. ikke på arkaden, jorenholmen, posten, stransenteret, nytorget... prøvde alle stikkontakter i alle parkeringshus. både til el-parkering og andre stikkontakter.. Fant EN om virket på 15 minutters parkering. måtte stå og passe på for å ikke få bot... i pøsregn.. sykt..

Har aldri tatt sjansen på å hoppe over ladinger igjen etter det men likevel sjekker jeg hver gang jeg er i byen men de virker fremdeles ikke. (ikke vært siden helgen nå..) i dag har jeg et problem da jeg er snart tom og må fra sandnes til stavanger for et møte i kveld. ble mye kjøring i dag og har 20 min før jeg må gå så får ikke ladet. noen som vet om det er noen som er oppe og går igjen?? så jeg vet hvor jeg kan lade i kveld?? hvis ikke kommer jeg meg bare én vei...

Panduck

Sitat fra: ElisaNord på tirsdag 16. september 2014, klokken 19:08
Hverken de kommunale, eller private ladeplassene har virket på flere uker...! Begynte før sommeren da de ikke virket v/ domkirkeplassen. Har ikke blitt ordnet, og de virker ennå ikke!

Jeg hadde skikkelig store problemer for et par uker siden. Kjørte rundt i over en time etter det begynte å blinke tomt. INGEN stikkontakter virker, noe som var veldig rart for det er jo strøm på sentrene, bare ikke på parkeringsplassene. ikke på arkaden, jorenholmen, posten, stransenteret, nytorget... prøvde alle stikkontakter i alle parkeringshus. både til el-parkering og andre stikkontakter.. Fant EN om virket på 15 minutters parkering. måtte stå og passe på for å ikke få bot... i pøsregn.. sykt..

Har aldri tatt sjansen på å hoppe over ladinger igjen etter det men likevel sjekker jeg hver gang jeg er i byen men de virker fremdeles ikke. (ikke vært siden helgen nå..) i dag har jeg et problem da jeg er snart tom og må fra sandnes til stavanger for et møte i kveld. ble mye kjøring i dag og har 20 min før jeg må gå så får ikke ladet. noen som vet om det er noen som er oppe og går igjen?? så jeg vet hvor jeg kan lade i kveld?? hvis ikke kommer jeg meg bare én vei...

Gjelder dette hurtigladepunktene i Stavanger også? Det skal jo være en del av de, i følge ladestasjoner.no. Type2-laderene på hurtigstasjonene står iallefall som "fungerer og ledige". Dette er jo trist lesning. Jeg som tenkte det kunne være mulig å reise til Kristiansand og kanskje vidre til Stavanger neste år med LEAF'en, bare nok hurtigladere kom på plass. Tydelig at man må gjøre sikkelig research før man drar :(

Arha

Er du sikker på at det ikke er en type ladestolper hvor luka må lukkes for å få strøm?
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Panduck

Sitat fra: ElisaNord på tirsdag 16. september 2014, klokken 19:08
Hverken de kommunale, eller private ladeplassene har virket på flere uker...! Begynte før sommeren da de ikke virket v/ domkirkeplassen. Har ikke blitt ordnet, og de virker ennå ikke!

Var på ett kjøpesenter i Oslo og prøvde 4 ladekontakter, og ingen virket. La så merke til at automatsikringen hadde gått på alle sammen. Slo den over, og da fungerte alt greit. Var det slik sikring på disse?

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

ElisaNord

Gjelder ikke hurtigladere nei. har selv kjørt stavanger - kristiansand g det fnker fint :)
Og det har ingenting med at luken må lukkes, for INGEN stikkontakter virker i stavanger uansett hvor jeg har vært. og har prøvd å slå ver sikringen også det funker ikke på noen...

knutgrr

Stikkontaktene på P-arketten ved konserthuset funket i forrige uke for meg.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

odahle

Har hatt problemer med de tre siste ladepunktene i Stavanger. Både luker som ikke fungerer, nøkkellås som er ødelagt og ladere som ikke virker. Mulig vi bør melde fra til kommunen i støre grad slik at det blir orden på det.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

emil

Sitat fra: odahle på onsdag 17. september 2014, klokken 11:52
Har hatt problemer med de tre siste ladepunktene i Stavanger. Både luker som ikke fungerer, nøkkellås som er ødelagt og ladere som ikke virker. Mulig vi bør melde fra til kommunen i støre grad slik at det blir orden på det.

Er vel litt forskell på hvordan de forskjellige kommunene vedlikeholder ladestolper, men når jeg har meldt i fra til Arendal Kommune om bl.a svidde kontakter har de vært byttet iløpet av det døgns tid.

elektrolux

Sitat fra: odahle på onsdag 17. september 2014, klokken 11:52
Har hatt problemer med de tre siste ladepunktene i Stavanger. Både luker som ikke fungerer, nøkkellås som er ødelagt og ladere som ikke virker.

Det hadde blitt betydelig mindre skader på luken om de fikk nøkkelfri låsning slik som på Sola Flyplass.  ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Arha

Sitat fra: Ebe på tirsdag 16. september 2014, klokken 21:20
Arkaden ser ut som har ladestolper av typen:
På denne typen stolpe må luka lukkes/låses før det blir spenning i kontakten.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Panduck

Sitat fra: elektrolux på onsdag 17. september 2014, klokken 15:33
Det hadde blitt betydelig mindre skader på luken om de fikk nøkkelfri låsning slik som på Sola Flyplass.  ;)

Tenk om alle ladeplasser kunne få type2 kontakter. Parkerte ved Ringen kino og var så glad når jeg så at jeg endelig kunne bruke type2->type1 kabelen min. Trengte RFID kort for å koble inn, men alt av RFID kort fungerte, så jeg brukte busskortet mitt. Kabelen ble låst fast i begge ender. Dette er fremtiden :)

odahle

Sitat fra: elektrolux på onsdag 17. september 2014, klokken 15:33
Sitat fra: odahle på onsdag 17. september 2014, klokken 11:52
Har hatt problemer med de tre siste ladepunktene i Stavanger. Både luker som ikke fungerer, nøkkellås som er ødelagt og ladere som ikke virker.

Det hadde blitt betydelig mindre skader på luken om de fikk nøkkelfri låsning slik som på Sola Flyplass.  ;)
Helt enig. Føler ofte at den luken ødelegger mer enn hva den faktisk hjelper til med. Spesielt disse som ikke "fungerer" når luken er åpen. Da blir det mye driftsstans.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA