Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange Tesla Model S førstegangsregistrert i Norge i løpet av 2014?

Startet av Torpedo Ted, onsdag 01. oktober 2014, klokken 20:21

« forrige - neste »

Øyvind.h

3G skal vel være løst med ny software nå? Ikke så kult for oss med melding om bytte av 12V som sitter fast med varslet oppdatering, men ingen mulighet til å installere....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Rio

Sitat fra: Knut Erling Øen på søndag 30. november 2014, klokken 08:54
Må huske at det pt ikke er noen andre biler på markedet med et så avansert datasystem som Tesalen - og som enhver annen datamaskin har den godt av å bli slått av og på en gang i blant.

Akkurat det er jeg ikke sikker på om du har rett i. At et datasystem har en stor skjerm gjør den ikke nødvendigvis avansert. Jeg vil tro at mange av motorstyresystemene i eksos/hybridbiler har systemer som er vel så avanserte, men uten skjerm. Vi "ser" dem bare ikke.

Videre, "good engineering practice" tilsier at slike datasystemer enten har en watchdog (som restarter dem automatisk hvis de henger), og/eller er laget for å restarte seg selv regelmessig. Hva angår mobiloppkoblinger: et slikt system burde sjekke om den har PDP context og konnektivitet regelmessig, og restarte hvis ikke.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

snurrehue

Sitat fra: Kimpala på søndag 30. november 2014, klokken 09:08
Du kan jo strengt tatt kjøre bilen uten 3g?

Jepp, null problem det. Og det gjør jeg som regel. Sjelden jeg bruker navigasjon, og sjelden jeg bruker noe annet enn DAB for lyd. Men det er jo en gang slik at en del av det vi har brukt mange hundre tusen kroner for direkte i Teslas lommer, er for å få 3G og "futuristisk" brukergrensesnitt. Men godt mulig jeg er sær som har store forventninger til en bil jeg har brukt 660 000 kroner for å få i mitt eie.

snurrehue

Sitat fra: Knut Erling Øen på søndag 30. november 2014, klokken 08:54
Må huske at det pt ikke er noen andre biler på markedet med et så avansert datasystem som Tesalen - og som enhver annen datamaskin har den godt av å bli slått av og på en gang i blant.

Er det egentlig sant, at den er bilen på markedet med det mest avanserte datasystemet? At den har det største skjermen, jepp. Helt sant. Men mest avanserte datasystemet? Jeg tviler.
Datamaskinen har rikelig med tid for å slås av og på, UTEN at vi brukerne ser det. Med unntak av bb -Bjørn så tviler jeg på at det er noen andre som bor i bilen 24/7. Min bil står i ro det aller meste av døgnet. I tiden fra jeg låser bilen til jeg låser den opp igjen har den plenty tid til å gjøre en aldri så liten reset. Skal ikke være behov for at jeg selv skal gjøre det etter jeg har satt meg inn i bilen...

Men ja, fjerndiagnostisering er absolutt fint. Men av feil er det jo fremdeles bare software-feil de kan rette på "over the air".

Olatho

Det er nok ikke 3G som er problemet lenger, men heller at VPN-tunnelen mellom bilen og Teslas servere av og til henger seg. Det burde nok vært en bedre sjekk av om den er oppe, og en reset av VPN-forbindelsen hvis det ikke går trafikk begge veier på noen minutter.

Rio

Ja, da bør de bruke "keep alive" på VPN forbindelsen. Enig.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

petersv

Sitat fra: Rio på torsdag 13. november 2014, klokken 17:59
Jeg husker ikke årstallet, men 3G-nettet blir jo snart slukket, og blir erstattet av 4G-nettet.

2G-nettet vil leve lengre enn 3G-nettet.

2020, så så snart er det ikke. Men ja, enig i at de burde hatt LTE.

async3phase

Har tidligere opplevd at ved parkering på Gardermoen så har kontakten med bilen blitt borte etter ca ett døgn. Etter oppgradering til .73 opplevde jeg nå at jeg hadde kontakt med bilen via appen ganske nøyaktig 7 døgn på samme sted før den gikk ned.

Ettersom vår reise var 8 dager, kom vi i går dermed tilbake til en bil dekket med et tykt lag is, siden vi ikke hadde fått satt på varme på forhånd. Kona var kjempeimponert...

Når jeg kom meg inn i bilen så jeg på displayet at bilen tilsynelatende hadde forbindelse med omverdenen, 3G lyste fint opp. Valgte å ikke resette, og kjørte hjemover. Navi fungerte greit, noe som bør tilsi nettforbindelse. Underveis, mens vi satt i bilen, prøvde vi å få kontakt med bilen via appen, uten hell.

Når vi kom hjem, og fikk koblet bilen mot WiFi i garasjen, var kontakten mot appen på nytt opprettet. Er nå på jobb, bilen står utenfor WiFi dekning, og jeg har nå bra forbindelse, uten å ha måtte resette. Ser ut som om WiFi har gjort susen.

Dette er forøvrig eneste gang jeg har mistet forbindelsen med bilen etter at jeg fikk .73.


Olatho

Ja, det tyder på at VPN-tunnelen re-initialiseres når bilen bytter nett, noe som er ganske naturlig. Men den burde ha oppdaget at tunnelen var nede lenge før det.

Asarin

Har bare hatt bilen siden forrige tirsdag (25.nov), men har ikke opplevd at 3G ikke virker.. Forhåpentligvis er det fikset med den siste firmware-en som kom.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Brede

Jeg fikk også til slutt nyeste oppdatering og har ikke hatt utfall siden, og jeg var sterkt plaget frem til da.

Herlig å se slike tråder dø ut! RIP  ;D

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Høgis

Etter siste oppdatering har det bare skjedd en gang og da hang den seg opp på "edge". Det var dårlig dekning der jeg parkerte. Selv etter 15 min. kjøring stod den fortsatt på E
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

NilsRo

Ikke tilkoblet et par ganger ved oppstart. Men kobler seg til selv uten resetting av skjerm etter noen få minutter. Det kan jeg fint leve med.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA