Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange Tesla Model S førstegangsregistrert i Norge i løpet av 2014?

Startet av Torpedo Ted, onsdag 01. oktober 2014, klokken 20:21

« forrige - neste »

FThorsen

Sitat fra: Olatho på torsdag 13. november 2014, klokken 11:17
Men har du faktisk mistet 3G (mobildata) i bilen - og måttet resette for at den skal komme tilbake, eller har du mistet kontakt med bilen fra app (eller lignende)?

Jeg tror det er viktig å skille mellom disse, da det kan være flere grunner til at man ikke får kontakt med bilen fra appen.

Jeg mistet 3G i bilen. Dette har jeg hatt så mange ganger så jeg er veldig klar over når det skjer. I bilen ser man ingen symbol ved stautsbarene (verken 3G eller E) og statusbarene er helt tomme. I går kveld måtte jeg resette to ganger for å få det tilbake. Ventet 10 min etter første reset før andre reset.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Rio

Jeg husker ikke årstallet, men 3G-nettet blir jo snart slukket, og blir erstattet av 4G-nettet.

2G-nettet vil leve lengre enn 3G-nettet.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sisc1337

Har hatt 73 verisjonen i to uker nå uten å miste 3g en eneste gang. Tidligere mistet jeg den flerne ganger i uken. Uten tvil at 73 verisjonen har gjort noe riktig med 3g problematikken. Til dere som ikke har fått 73 verisjonen av 6.0 enda, så bare vent med å poste at dere mister 3g til dere har 73. Vi vet jo allerede at de tidligere verisjonen ikke fikser 3g problematikken!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Også_Øyvind_H

Har hatt .73 i ca 2 uker. Kan bekrefte følgende:
- De første to dagene fungerte det ypperlig! Det var bedre enn på lenge.
- Så kom problemene tilbake - og dette er på bilsiden. 3G er borte, og en resetting av skjermen vekker den til live igjen (det tar gjerne litt tid før den kommer tilbake etter resetting - alt fra 2 til 10 min).
- Jeg har vel kun en gang måtte resette 2 ganger for å få liv i den.
- Stort sett holder det i ett par dager, men av og til kortere.

Har forøvrig ingen kompetanse på området :)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

BDA

Jeg var mye plaget med 3G problemer før.  Nesten hver dag måtte måtte jeg resette.  Har nå vært på siste .73   i over 2 uker uten å måtte resette.

Føler endelig at bilen er som den skal være !

BDA

Kimpala

X
3

smack332

Før 6.0 trengte jeg svært sjelden å resette skjermen (tror det skjedde et par ganger). Jeg opplevde at 3G falt ut i perioder, men kom tilbake av seg selv. Rdio var imidlertid svært dårlig, bufret og bufret i evigheter.

Etter 6.0 var det helt ubrukelig. Måtte resette omtrent daglig. Så kom .73... Ca 2 uker nå uten at 3G har falt ut en eneste gang. Rdio spiller sang etter sang uten å bufre. Alt bare flyter, det er nesten som en helt ny bil teknologisk sett. Etter 6.0 (og samtidig med at D kom og torpederte bruktverdien på bilen min), så begynte jeg å bli meget frustrert og lei. Nå er jeg en happy camper igjen, så happy faktisk at jeg bestilte meg en 85D i dag ;D.


sn0le

Fikk ikke kontakt med bilen i dag.
Har vært uproblematisk i lang tid nå.
Gikk ut i garasjen, og bilen indikerte at den hadde 3G.
Restartet den store skjermen og vips så fikk jeg kontakt.
Tok veldig kort tid, kanskje kun 1-2 minutt fra restart til jeg hadde kontakt.
Har energy saving på, men always connected.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Teslaguten

3G har funka utan problem sidan siste oppdatering :)

Ingen behov for reset, alltid kontakt vi app, Rdio spelar utan hakking.
Endelig!
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

Twowheels

_________

Knut Erling Øen

Sitat fra: sn0le på lørdag 29. november 2014, klokken 22:20
Fikk ikke kontakt med bilen i dag.
Har vært uproblematisk i lang tid nå.
Gikk ut i garasjen, og bilen indikerte at den hadde 3G.
Restartet den store skjermen og vips så fikk jeg kontakt.
Tok veldig kort tid, kanskje kun 1-2 minutt fra restart til jeg hadde kontakt.
Har energy saving på, men always connected.

Opplevde det samme i går og restartet bare den store skjermen - alt ok igjen :) Det at ting kan fikses så lett er noe av det som gjør meg så fornøyd med denne bilen.

Restartet også skjermen noen ganger pga manglende 3G, men som det også bekreftes av andre her, har ikke 3G ramlet ut etter siste oppdatering.  :)
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

snurrehue

Sitat fra: Knut Erling Øen på søndag 30. november 2014, klokken 07:56
Det at ting kan fikses så lett er noe av det som gjør meg så fornøyd med denne bilen.

Det er da også en måte å si det på. Det at slike problemer oppstår, og at man må lære seg reset-prosedyrene på en splitter ny, dyr bil, er jeg skuffa over. Nå har det blitt noen uker siden sist jeg hadde 3G-problemer, takk og pris. Men Model S er første bilen noensinne hvor jeg opplever at noen av systemene fryser og må resettes. Jeg hadde riktignok en CD-spiller som for en del år siden måtte byttes. Men det skyldtes dessverre ei dame som brukte all sin makt på å dytte en CD inn i sprekka hvor det allerede befant seg en CD. Det gikk dessverre hardt utover mekanikken.

Jeg forventer faktisk at firmware er såpass stabil at hvem som helst skal kunne kjøre bilen uten å måtte ha opplæring i reset-prosedyrer for skjermene og bilen.

Knut Erling Øen

Sitat fra: sangiovese på søndag 30. november 2014, klokken 08:32
Sitat fra: Knut Erling Øen på søndag 30. november 2014, klokken 07:56
Det at ting kan fikses så lett er noe av det som gjør meg så fornøyd med denne bilen.

Det er da også en måte å si det på. Det at slike problemer oppstår, og at man må lære seg reset-prosedyrene på en splitter ny, dyr bil, er jeg skuffa over. Nå har det blitt noen uker siden sist jeg hadde 3G-problemer, takk og pris. Men Model S er første bilen noensinne hvor jeg opplever at noen av systemene fryser og må resettes. Jeg hadde riktignok en CD-spiller som for en del år siden måtte byttes. Men det skyldtes dessverre ei dame som brukte all sin makt på å dytte en CD inn i sprekka hvor det allerede befant seg en CD. Det gikk dessverre hardt utover mekanikken.

Jeg forventer faktisk at firmware er såpass stabil at hvem som helst skal kunne kjøre bilen uten å måtte ha opplæring i reset-prosedyrer for skjermene og bilen.

Det jeg mener er at man slipper å ringe verkstedet for å få time, reise dit, sette igjen bilen hele dagen til de får fikset det... da blir det til sammenlikning lettvint å holde inne knappene på rattet og bremesepedalen nede, i noen sek til skjermen slukker og starter opp igjen. Omtrent det samme som å holde knappen nede på iPhonen til den er oppe igjen... eller slå av på PC-en en gang i mellom :) Må huske at det pt ikke er noen andre biler på markedet med et så avansert datasystem som Tesalen - og som enhver annen datamaskin har den godt av å bli slått av og på en gang i blant.
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

Kimpala

X
3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA