Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange Tesla Model S førstegangsregistrert i Norge i løpet av 2014?

Startet av Torpedo Ted, onsdag 01. oktober 2014, klokken 20:21

« forrige - neste »

sn0le

De siste gangene jeg har mistet 3G så har bilen stått utendørs der det bør være god dekning.
De 2 siste gangene jeg har parkert på OSL har jeg mister 3G, og nå i uka som var så stod jeg utenfor kontoret istedenfor nede i garasjen.
I garasjen hjemme har jeg såvidt 3G, men der mister jeg ikke så ofte 3G'n.
Merksnodig. Blir vel fiksa innen 2 Tesla-uker. Dvs en gang før Q4 i 2015.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

ctr46

Vel så lenge fungerte den løsningen.. Sjekket nå og da var det ikke mulig å nå bilen. Har kjørt med Energy save on med always connected. Får teste med Energy save off og se om det hjelper..
85D

Teslanewbie

#122
Begynner å bli for  dumt dette nå . Hvordan kan vi stole på andre system fra tesla hvis de ikke på 1 år klarer å fikse en enkel 3g oppkobling!

Autopilot... håper ikke denne er programmert av de samme som har programmert kommunikasjonssystemene..

Skjerpings Tesla!
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tuxedo

Sitat fra: ctr46 på søndag 26. oktober 2014, klokken 10:06
Vel så lenge fungerte den løsningen.. Sjekket nå og da var det ikke mulig å nå bilen. Har kjørt med Energy save on med always connected. Får teste med Energy save off og se om det hjelper..
Det er ikke bare batteriet på mobilen som har gått tomt, da?  Det er ikke strøm i uttakene når bilen er av.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Sofus

Sitat fra: ctr46 på søndag 26. oktober 2014, klokken 10:06
Vel så lenge fungerte den løsningen.. Sjekket nå og da var det ikke mulig å nå bilen. Har kjørt med Energy save on med always connected. Får teste med Energy save off og se om det hjelper..
Jeg har energy save on og har ikke hatt problemer før jeg valgte always connected. Da måtte jeg resette flere ganger om dagen. Slo av always connected og det ble tilsynelatende bra igjen. Kanskje ett eller annet som trenger en daglig restart?
Model S

NegativeElectrode

Hmm, hvis software forutsetter at always connected betyr at den aldri mister forbindelsen kan jeg skjønne det blir problemer. No such thing as always connected på mobilt bredbånd og nettverksforbindelser vil bli hengende til det oppstår timeout.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

ctr46


Sitat fra: Tuxedo på søndag 26. oktober 2014, klokken 10:57
Sitat fra: ctr46 på søndag 26. oktober 2014, klokken 10:06
Vel så lenge fungerte den løsningen.. Sjekket nå og da var det ikke mulig å nå bilen. Har kjørt med Energy save on med always connected. Får teste med Energy save off og se om det hjelper..
Det er ikke bare batteriet på mobilen som har gått tomt, da?  Det er ikke strøm i uttakene når bilen er av.

Jeg hadde fulladet telefon som ble lagt igår kveld. Tviler på at den er tom allerede men skal så klart sjekke nå etterpå.
85D

ctr46


Sitat fra: Sofus på søndag 26. oktober 2014, klokken 11:17
Sitat fra: ctr46 på søndag 26. oktober 2014, klokken 10:06
Vel så lenge fungerte den løsningen.. Sjekket nå og da var det ikke mulig å nå bilen. Har kjørt med Energy save on med always connected. Får teste med Energy save off og se om det hjelper..
Jeg har energy save on og har ikke hatt problemer før jeg valgte always connected. Da måtte jeg resette flere ganger om dagen. Slo av always connected og det ble tilsynelatende bra igjen. Kanskje ett eller annet som trenger en daglig restart?

Hmm ja kanskje du har rett i det. Kan teste det også om det hjelper.. Kommer til å prøve med Energy off først og se hvordan det fungerer.  Takk for innspill:)
85D

Muffinman

Og jeg lurer fortsatt veldig på hvorfor jeg ikke har problemer med dette. Eneste problemet jeg har i forhold til 3G er at skjermen låser seg når jeg faktisk ER utenfor dekning. Fikk dette i sw versjonen før 6.0.

Kennethh

#129
Jeg bruker energy save med always connected off. Da faller ikke 3G ut. Hvis jeg skrur av energy save og/eller always connected på, faller 3G ut etter en liten stund. Bruker litt lengere tid på og få kontakt men det fungerer.

Mao

SitatJeg bruker energy save med always connected off. Da faller ikke 3G ut. Hvis jeg skrur av energy save og/eller always connected på, faller 3G ut etter en liten stund. Bruker litt lengere tid på og få kontakt men det fungerer.

Jeg har nøyaktig samme erfaring og har derfor kjørt med Energy Save on de siste 5 mnd. Lurer for øvrig på om det er en skrivefeil i menyen, og at valget "Always Connected" egentlig skulle hett "Always Disconnected"  :o
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Muffinman

Har aldri hatt noen form for strømsparing påskrudd, og har ikke sjekket denne "always connected" innstillingen. Må vel kanskje ta en titt. Tipper at alt er skrudd av.

Hyperstress

Har ikke mistet connection siden sist oppdatering for 2(?) uker siden. Mistet connection ca annenhver dag tidligere. Håper det fortsetter slik..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

TeslaSvein63

det er en rekke ganger det tar alt for lang tid a fa kontakt med bilen i forskjellige sammenhenger, som fks oppvarming. Merkelig nok sa tar d bare sekunder etter restart av telefonen. Noen som har erfart det samme?

RE

#134
Etter siste 6.0 oppdatering (.47?) har jeg ikke hatt problemer med bortfall av 3g/internett. Før hadde jeg problemer flere ganger i uken, mens nå har jeg vært problemfri i ca. 3 uker. Jeg har Energy save on.

App'en (iOS) bruker ofte laaaaang tid til å koble til, av og til/ofte må jeg ta retry. Men den klarer iallefall omsider å koble til. Kan se ut som det hjelper å veksle mellom å klikke på 'Climate' og 'Controls' for at den skal connecte fortere, men dette er kanskje bare innbilt... Så i min verden funker iallefall 3G nå, selv om jeg skulle ønske appen connecter fortere....
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA