Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange Tesla Model S førstegangsregistrert i Norge i løpet av 2014?

Startet av Torpedo Ted, onsdag 01. oktober 2014, klokken 20:21

« forrige - neste »

ew

Nå fikk vi nok ikke EDGE-dekning med siste oppdatering, det er bare en UI-fiks. Bilen viser nå en "E" i de tilfeller datatilkoblingen ikke er 3G, men EDGE. Før sto det "3G" uansett hvilken tilkobling den hadde. Etter alt å dømme har de i alle fall TATT i koden som kobler bilen til nettet for å endre på dette, så håpet er at de har prøvd å fikse selve tilkoblingsproblemet, også.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Olatho

Sitat fra: ctr46 på fredag 17. oktober 2014, klokken 14:35
Jeg har Telenor og tenker å skaffe data tvilling og en billig mobil som kan dele Internett. Noen som har erfaring med deling av Internett på Samsung mobiler? Vurderer denne: http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SAMS7580BLTN/samsung-galaxy-trend-plus-smarttelefon-sort-telenor

Innspill mottas med takk:)

Jeg har hatt Samsung en del år, og delt internett ganske ofte.  Funker veldig greit.  I en sånn situasjon kan du jo også enkelt begrense hvem (hvilke MAC-adresser) du vil gi tilgang.
Ta med en 10 000 mAh "powerbank" av ett eller annet slag også, så har du vel strøm nok for en helg i alle fall.

Googla litt rundt, og av en eller annen grunn ser det ikke ut som noen av 4G-modem-produsentene har tenkt på dette markedet, så de fleste av de boksene har maks 10 timers batterilevetid.  I denne sammenhengen er jo ikke vekt så vesentlig, så en sånn greie med "litt" større batteri - si nok til 4-5 dager i alle fall - hadde jo vært deilig å få plassert et passende sted i bilen.

tklev

Sitat fra: Hyperstress på fredag 17. oktober 2014, klokken 14:46

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 17. oktober 2014, klokken 14:36
Ble det Ikke bedre etter siste oppdatering da vi fikk Egde dekking også?

Det ser lovende ut for min del, men for tidlig å konkludere. Jeg har ikke hatt utfall etter oppdateringen og jeg hadde iallefall problemer et par ganger i uken tidligere. Men får se fremover..

Kan se ut som om det har ordnet seg nå :).

Øyvind.h

I følge Tesla er ikke oppdateringen som gir visning av E den som fikser 3G.
Jeg pratet med teknisk support for et par dager siden, og da var ingen fiks for 3G klar.
Har selv oppdatert til visning av E, og bilen har falt ut i etterkant. Jeg ser også at flere andre har meldt at bilen faller ut fortsatt.

Men i går ettermiddag hadde bilen fått ytterligere en oppdatering som IKKE er den samme som gir E-symbolet. Dvs. en nyere. Jeg har ikke fått lagt den inn enda så jeg vet ikke sw nr, men kan gjøre det når jeg kommer hjem :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

Har fått 2 oppdateringer siden V6 .. Senast idag .. Ska se på dette .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Baldrian

Sitat fra: tklev på fredag 17. oktober 2014, klokken 14:55
Sitat fra: Hyperstress på fredag 17. oktober 2014, klokken 14:46

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 17. oktober 2014, klokken 14:36
Ble det Ikke bedre etter siste oppdatering da vi fikk Egde dekking også?

Det ser lovende ut for min del, men for tidlig å konkludere. Jeg har ikke hatt utfall etter oppdateringen og jeg hadde iallefall problemer et par ganger i uken tidligere. Men får se fremover..

Kan se ut som om det har ordnet seg nå :).
Har vært på 6.0 et par uker nå med fortsatt utfall av 3G. Fikk en ny oppdatering for to dager siden (1.67.43) og i går falt 3G ut igjen og jeg måtte resette skjermen atter en gang.  Etter at jeg fikk 6.0 har jeg også hatt problemer noen ganger med at jeg fortsatt har 3G kontakt, men navigasjonen stopper (pilen flytter seg ikke på kartet når jeg kjører).

ctr46

Sitat fra: Olatho på fredag 17. oktober 2014, klokken 14:54
Sitat fra: ctr46 på fredag 17. oktober 2014, klokken 14:35
Jeg har Telenor og tenker å skaffe data tvilling og en billig mobil som kan dele Internett. Noen som har erfaring med deling av Internett på Samsung mobiler? Vurderer denne: http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SAMS7580BLTN/samsung-galaxy-trend-plus-smarttelefon-sort-telenor

Innspill mottas med takk:)

Jeg har hatt Samsung en del år, og delt internett ganske ofte.  Funker veldig greit.  I en sånn situasjon kan du jo også enkelt begrense hvem (hvilke MAC-adresser) du vil gi tilgang.
Ta med en 10 000 mAh "powerbank" av ett eller annet slag også, så har du vel strøm nok for en helg i alle fall.

Googla litt rundt, og av en eller annen grunn ser det ikke ut som noen av 4G-modem-produsentene har tenkt på dette markedet, så de fleste av de boksene har maks 10 timers batterilevetid.  I denne sammenhengen er jo ikke vekt så vesentlig, så en sånn greie med "litt" større batteri - si nok til 4-5 dager i alle fall - hadde jo vært deilig å få plassert et passende sted i bilen.

Forslag til hvor de har en sånn boks med litt futt i?

Takk for info:)
85D

tklev

http://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobiltbredband/zte_mf91d.jsp

Burde ikke denne fungere greit da? Ser jo ut som om den kan lades direkte fra en USB port? Er vel brukbart med strøm i bilen selv om den er "avslått"? :)

Olatho

Jeg tror både usb og "sigarettenner"-uttaket blir strømløst når bilen sover.

tklev

Sitat fra: Olatho på fredag 17. oktober 2014, klokken 16:38
Jeg tror både usb og "sigarettenner"-uttaket blir strømløst når bilen sover.

Er det ikke bare å sette den opp slik at den aldri sover? Jeg har brukt å lade iPad etc. der - og tror det har fungert hele tiden.. Men har ikke sjekket.. :)

sn0le

Har ikke hatt utfall av 3G på en ukes tid.
Fikk v1.67.43 her om dagen.
Men.....
Var på Gardermoen i dag og bilen stod parkert ute ved gate 43 eller 45 og jeg fikk ikke kontakt med bilen fra tlf.
Når jeg kom inn i bilen så stod det 3G og omtrent full dekning.
Så det virker som bilen hadde 3G og at noe annet hindret meg i å få kontakt.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

FrodeW

For de som lurer så er fortsatt ikke 3G fikset, min mistet connection idag, jeg kjører også siste versjon på bilen

Rasmus.B

Sitat fra: sn0le på fredag 17. oktober 2014, klokken 20:22
Har ikke hatt utfall av 3G på en ukes tid.
Fikk v1.67.43 her om dagen.
Men.....
Var på Gardermoen i dag og bilen stod parkert ute ved gate 43 eller 45 og jeg fikk ikke kontakt med bilen fra tlf.
Når jeg kom inn i bilen så stod det 3G og omtrent full dekning.
Så det virker som bilen hadde 3G og at noe annet hindret meg i å få kontakt.
Er dette bilen din eller?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Teslanewbie

Mistet kontakten jeg og. Begynner å blitt irriterende med å ikke få kontakt med bilen spesiell nå når temperaturene går mot null ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

tklev

Og der hadde jeg ikke kontakt med bilen igjen  :'(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA