Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange Tesla Model S førstegangsregistrert i Norge i løpet av 2014?

Startet av Torpedo Ted, onsdag 01. oktober 2014, klokken 20:21

« forrige - neste »

Olatho

Joda, men de fleste 4G-chipper har nok fallback til både 3G og edge. Og forhåpentligvis ikke kompatibilitetslproblem med basestasjonene.

petersv

Sitat fra: kringon på onsdag 08. oktober 2014, klokken 08:36
Merk at 4G har MYE dårligere dekningsgrad enn 3G i norge. Dette er fordi at basestasjonene må stå mye tettere ved 4g enn 3g.

Bortsett fra på fornebu, der er 4G overlegent 3G. Tom. i kjelleren er det dekning på 4G, men ikke 3G. ;) Og det går nok i den retningen.

Twowheels

men det skal vel være uvesentlig hvilke type dataoverføring som brukes ?

Mobilen min er på nett enten det er i Oslo sentrum eller i fjellheimen. Edge/3g/4g/gprs whatever.  Trenger bare noen få bytes for å starte oppvarming av bil.
_________

kringon

Sitat fra: petersv på onsdag 08. oktober 2014, klokken 08:53
Sitat fra: kringon på onsdag 08. oktober 2014, klokken 08:36
Merk at 4G har MYE dårligere dekningsgrad enn 3G i norge. Dette er fordi at basestasjonene må stå mye tettere ved 4g enn 3g.

Bortsett fra på fornebu, der er 4G overlegent 3G. Tom. i kjelleren er det dekning på 4G, men ikke 3G. ;) Og det går nok i den retningen.

Dette er jo pga Telenor har bygget sitt der + Telenor Arena.

Hele oslo-regionen har ganske god 4G dekning i sentrale strøk.

http://www.telenor.no/privat/dekning/dekning_data.jsp

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

jazzwheel

Jeg kjører Oslo-Sandvika hver dag og jeg må nå restarte skjermen hver dag for at jeg skal klare å koble meg til bilen fra appen. Det var ikke like ille med 5.11.

Twowheels

Hver gang jeg låser opp bilen med nøkkel får jeg kontakt med bilen igjen.

Mao for å forvarme bilen pr dags dato går jeg ut til bilen, låser opp, venter litt og kobler meg opp med Appen. Starter oppvarming.

Det virker som om 3g faller ned etter bilen er låst og lading avsluttet. Som om den "shutter ned" og tar med seg 3g samtidig.

Samme resultat om jeg har Energy saving på/av.

Noen som opplever det samme ?
_________

satheesh.net

Fikk v1.67.47 i går. Kan kanskje virke som de har en fiks for dette nå. Det har også kommet en E (Edge?) i 3G-feltet. Uansett er denne fiksen tydeligvis rettet mot internett tilgangen i bilen også. Om det blir bedre gjenstår å se. :-X

gss

Hvordan vet man hva som ligger i disse oppdateringene?

Jeg hadde en håndfull tilfeller av mistet 3G de første 2 ukene jeg hadde bilen (august). Etter det har det fungert feilfritt, men unntak av under et besøk i Oslo. Da trodde jeg kanskje det var geografisk betinget. Var i Oslo i helgen, ingen problem.
Men jeg har et par ganger sett at 3g merket blir borte under kjøring, for så å komme tilbake igjen etter ca ett minutt. Uten at signalstyrken har endret seg.
Litt rart vi opplever det så forskjellig rundt om.

tfjelde

Installerte 1.67.47 kl 01:00 i natt. 5 timer senere etter og ha kommet på jobb så var 3G ramlet ut.

Twowheels

Noen som har prøvd å legge en mobiltelefon i bilen 24/7 som WiFi Hotspot ? Og koble bilen til dette Wlan'et ?

Det er iallefall ikke 3G dekning som er problemet for mobilen min er på nett alle steder der jeg mister 3G i bilen.
_________

pej

Fikk nytt software idag og nå støtter bilen EDGE :) !! Idag har bilen veklset sømlsøt mellom Edge og 3G og ingen dropp! JIPPI!!  :)
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Muffinman

Fikk også denne i går. Kanskje storskjemen slutter å fryse nå da, mistenker at det skjer hver gang det ikke er dekning...

ew

Tviler på at akkurat denne oppdateringen hjelper så mye, men det er veldig bra at vi nå kan se når bilen bruker EDGE. Fikk oppdateringen idag, skal se hva som skjer neste gang jeg stikker innom Gardermoen... Der er det mange basestasjoner på forholdsvis lite areal og mange brukere av dem, så sjansen for å få feil er temmelig stor.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

ctr46

#73
Sitat fra: Twowheels på onsdag 15. oktober 2014, klokken 11:32
Hver gang jeg låser opp bilen med nøkkel får jeg kontakt med bilen igjen.

Mao for å forvarme bilen pr dags dato går jeg ut til bilen, låser opp, venter litt og kobler meg opp med Appen. Starter oppvarming.

Det virker som om 3g faller ned etter bilen er låst og lading avsluttet. Som om den "shutter ned" og tar med seg 3g samtidig.

Samme resultat om jeg har Energy saving på/av.

Noen som opplever det samme ?

Jeg har akkurat samme problem som deg. Skjedde sist for noen timer siden. Bilen hadde full dekning ved parkering i går kveld. Lading avsluttet for noen timer siden. Null kontakt.

Jeg har også testet med energy av/på og det hjelper ikke meg heller. Det begynner å bli frustrerende med så dårlig stabilitet og jeg ser at vinteren nå nærmer seg kjapt. Det kommer til å bli mye irritasjon og frustrasjon dersom de ikke får ordnet opp i dette snart.

Det har jo vært sånn siden jeg fikk bilen i mars!

Begynner faktisk å bli mektig lei! >:(

Edit: Jeg har også installert siste oppdatering og det hjalp tydeligvis ikke...
85D

teslaman

Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA