Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er vi en gjeng sytepaver?

Startet av strommen, onsdag 01. oktober 2014, klokken 14:00

« forrige - neste »

B_Tesla

Sitat fra: Haknys på tirsdag 16. september 2014, klokken 14:19
2. Å betale ned på en bil over 15-25 år (huslån) høres ut som en dårlig idè selv om renten er litt lavere. De blir en dyr bil når rentene har løpt over så mange år.

Siktet du til det jeg sa om 10 år, så er jo forutsettningen at den ikke nedbetales over 10 år, men at man gjør innskudd her og der - evt kontinuerlig. Poenget er da at man har fleksibilitet i økonomien. Du vil ikke kunne gå andre veien.

Det sagt vi ALLTID det å finansiere bil gjennom huslånet være billigst. Du klarer aldri huslånsrente på en bil. Men igjen snakker man da ikke om over 10-15 år. Finansierer man det over huslånet øker man månedlig innskudd på huslånet tilsvarende av en nedbetaling på 5-7 år. Da er bilen betalt over same tid som ellers, men du har betalt vesentlig mindre rente. Så innskudd blir

Vanlig renter og avdrag + bilens renter + bilens lånesum/(7*12).

Blir strengt tatt ikke helt rett, da det gjerne er et anuitetslån, men du ser poenget.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Arath

Sitat fra: strommen på tirsdag 16. september 2014, klokken 10:57
Fikk en mail der hvis man kjøper Tesla i løpet av September fikk man en nominell rente på 2.99%. Ganske mye lavere enn vanlig grønt billån. Noen som kjenner til DNB teslalån? Er det noe skjulte utgifter og hvor mye blir det egentlig på 400 000 f.eks.

Lurte på hvor du fikk tak i denne informasjonen. Ringte akkurat dnb og prøvde å få denne renten, men beste de klarte var grønt billån på 3,99% nominell.
Hvem skal jeg prate med for å få 2,99?

Guybrush

I mailen står det følgende:

Som et unikt tidsbegrenset tilbud tilbyr vår finansieringspartner DNB en nominell rente på 2.99%** for de som bestiller en Tesla Model S i September 2014. Dette gjør det gunstigere enn noen sinne å finansiere en Model S.

Ikke gå glipp av dette tilbudet! Betingelsene får du kun ved å kontakte Tesla Motors, eller ved å kontakte din nærmeste butikk:

Og med følgende undertekst

*Basert på 60kwh Model S til kroner 461 000,- på 2,99% nom rente, 35% egenkapital og 120 måneder. I tillegg kommer termingebyr på 95kr og etableringskostnad inkludert avgifter på 4.395,-. Kredittbeløp utgjør 524 598,- med effektiv rente 3.92%. Betingelsene kan være gjenstand for endring og er avhengig av kundens kredittverdighet. Nærmere detaljer er tilgjengelig i butikken.

Øggen

Altså som alltid hos Den Norske Bak, bare lureri. Gikk på en slik mail jeg også fra DNB, og det ble dyrere enn antatt.
Har flyttet alt privat vekk fra de og skal flytte alt for bedriften også. Hui som jeg sparer.

Guybrush

Sitat fra: Øggen på tirsdag 16. september 2014, klokken 17:07
Altså som alltid hos Den Norske Bak, bare lureri. Gikk på en slik mail jeg også fra DNB, og det ble dyrere enn antatt.
Har flyttet alt privat vekk fra de og skal flytte alt for bedriften også. Hui som jeg sparer.

Hva er lureri? Har du pratet med Tesla?

Øggen

Les ALT MED LITEN SKRIFT, eller finn det ut i etterkant som jeg.
Det det blir referert til er et drømmetilfelle. Alt avhenger av din økonomi hvilken rente du får.

Olee

Var innom Tesla i helgen og ble tilbydd det samme lånet fra DNB. Der la han inn alt på et skjema han hadde på pcen, og sendte det av gårde. Ble oppring på mandag av DNB, men har ikke fått noen papirer med detaljer ennå.
Har ikke sjekket med andre banker ennå, og det ser ut som det anbefales i forhold til det dere skriver. For meg hørtes jo 2,99% ut som "supertilbud"  :P

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA