Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dobbeltlader og superlader

Startet av NegativeElectrode, tirsdag 30. september 2014, klokken 08:55

« forrige - neste »

Sten

Noen som vet om model S kommer med AWD innen 2015?

kjølholdt

Nei, det gjør den ikke ingen grunn til å ødelegge for x med awd på model s. kommer nok men ikke før x har tatt seg av dette markedet en stund
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

ew

Vi ser nok TMX levert i 2015, og så kanskje en AWD-mulighet for TMS i 2016-17? Det er ikke noe jeg ville sittet og ventet på, i alle fall.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

petersv

Sett datoen på den artikkelen Sten?  :o

jalias

Å enda mer spennende er at AWD kommer som retro fit.

ew

@Sten: Dette var gamle greier, altså... Den første viser til en testmodell som tester AWD-systemet for Model X. Legg merke til den ekstra vekten på taket, som simulerer Model X sitt tyngdepunkt. Den andre er mer retningsgivende for hva som kommer, men ting tar alltid lengre tid enn det Far ønsker, mest fordi ting alltid blir litt vanskeligere enn han synes det skal være... Det er enda en sjanse for nye seter i 2014, men Model X kommer jo som kjent ikke i år. Og når det ikke skjer, skjer heller ikke AWD for Model S i år. 2016, tidligst, spør du meg.

Car-El

ETTERMONTERING!

Ser dokker det går å skrive det!

Ettermontering! Ettermontering! Ettermontering!

Se! Ingen problem! Bare skriv det.

ETTERMONTERING!

Kutt denne retrotingen å skrive retro fit, retrofitte eller noe annet retro-kjønnsorgan!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

ew

+1
Ventet bare på at du skulle våkne...  ;)

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

F_P

Frister å sette sammen disse to ordene, sammensatt av to, på en litt annen måte men regner med det blir for grovt for den gjengse nordmann  :o

Regner uansett med at ettermontering av FIREHJULSTREKK (se det gikk også  ;) ) blir en særdeles kostbar sak. Strengt tatt ettermonterer man nå tohjulstrekk, men til sammen blir det trekk på alle fire  8)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Sten på mandag 15. september 2014, klokken 08:22
Noen som vet om model S kommer med AWD innen 2015?
Lite trolig det kommer i 2014. Det er mer sannsynlig at det kommer tidlig neste år, men det er vanskelig å si. Det er også mulig at AWD Model S blir litt mer i ultra-Performance sjangeren, med 100 kWh batteri, 0-100 km/t på 3,6 sekunder og oppgradert pris.

Jeg lever fortsatt i håpet, men det blir trolig Model X på meg om ikke AWD Model S kommer på markedet før AWD Model S gjør det.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

HåkonE

Fra Tesla Motors Club:

Global Equities Research's Trip Chowdhry's comments today:

• Tesla is expected to launch a four-wheel-drive Tesla Model S within three months. That should be "a significant revenue catalyst," Chowdhry said, since it would expand the customer base to the northern U.S., as well as Europe, where it snows heavily each year.

• "Driver assist" features are expected to be introduced in Tesla Model S vehicles within the next three months.

Og så var det en på forumet som fikk følgende epost av Tesla etter å ha bestilt Model X. Legg merke til hva som blir sagt om Model S:

"Hi Reed,

I hope you're doing well! I want to congratulate you on the Model X reservation you placed a few weeks ago. I recommend keeping a sharp eye on our website for updates about the Model S and Model X in the coming months.

As always, feel free to contact me with your questions. Have a great day!

Cheers,

Elisa Chan"

Er jo logisk at de vil teste plattformen ut på Model S først, spesielt med tanke på problemene de har hatt på Model S. I tillegg vil det øke salget og omsetningen. Det har heller ikke vært store endringer på Model S det siste året, og å lansere større endringer er en kjent taktikk for å få opp salget.

Jeg ser ingen grunn til å vente på Model X for å slippe denne platformen hvis de har den klar. Det er LENGE siden folk knipset spionbilder av Model S på tur med AWD.

Jeg holder pusten 2-3 måneder til før jeg bestiller.

Espen Hugaas Andersen

Hovedgrunnen for å ikke komme med AWD Model S er at de klarer ikke å skalere opp produksjonen raskt nok. Spesielt når det gjelder batterier. Da hjelper det ikke å øke etterspørselen, det betyr bare lengre leveringstid.

Men jeg tror på at de kan komme med AWD Model S om det ikke påvirker leveringstakten, og de kan ta mer betalt. De vil sikkert kunne legge på $5k for en opsjon som koster de $2k, altså ville det være ren profitt på $3k. Da får de inn mer penger til Gigafactory og Model 3.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

D.O

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 17. september 2014, klokken 13:36
Hovedgrunnen for å ikke komme med AWD Model S er at de klarer ikke å skalere opp produksjonen raskt nok. Spesielt når det gjelder batterier. Da hjelper det ikke å øke etterspørselen, det betyr bare lengre leveringstid.

Men jeg tror på at de kan komme med AWD Model S om det ikke påvirker leveringstakten, og de kan ta mer betalt. De vil sikkert kunne legge på $5k for en opsjon som koster de $2k, altså ville det være ren profitt på $3k. Da får de inn mer penger til Gigafactory og Model 3.
Etterspørselen for X er jo så stor at Tesla anbefaler kunder å vurdere model S. En model S med 4hjuls trekk ville i allefall gjøre at enkelte velger Model S i stedet.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA