Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Companion - Windows Phone/RT/Pro 8 App

Startet av Torpedo Ted, mandag 29. september 2014, klokken 21:40

« forrige - neste »

Brede

Sitat fra: tstens på onsdag 23. mars 2016, klokken 08:00
Hei ,får 343km på 90%. P85 des 13 m 90k på meteret.Batt dog vært på bytte av rele så den har nå ca 75tkm.
har 7.1 ,men hadde det samme m eldre sw.

Jeg får også 343, batteri gått 40tkm. P85 des. 13.

Muffinman

Fremdeles drøye 320@90% her, levert sent oktober 2013.

Roma

Har 332tkm på 90%. S85 fra mars 14. Kilometerstand på 41 00km. Opp fra 324tkm målt i vinter.

Hvorfor det spriket vet jeg ikke. Kanskje software? Har notorisk begynt å lade til 90% istedet for 70-80%. Fortsetter med det for å se ytterligere endringer.

hmre

2016 Tesla S90D Vin 117xxx

satheesh.net

Den siste tiden har jeg faktisk fått mer! Nå har jeg nesten konstant 340km ved 90% SOC. (P85 - 2013).

zoom

Ny bil hentet i dag 85D 383 tkm ved 90% soc rangemode off.

Diravi

Ny 70 D, kjørt ca 30 mil, 326 km ved 90 %, 6 grader utetemperatur.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

fonberg

Sitat fra: Diravi på søndag 17. april 2016, klokken 23:18
Ny 70 D, kjørt ca 30 mil, 326 km ved 90 %, 6 grader utetemperatur.

Det er mer enn Muffin får på sin gamle P85.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Diravi

Sitat fra: fonberg på søndag 17. april 2016, klokken 23:56
Sitat fra: Diravi på søndag 17. april 2016, klokken 23:18
Ny 70 D, kjørt ca 30 mil, 326 km ved 90 %, 6 grader utetemperatur.

Det er mer enn Muffin får på sin gamle P85.

Tror Sigurdi fikk tilsvarende tall ut av sin 70D. Jeg har bare lest av i appen.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

larssto

Ladet nettopp min til 90% for første gang på lenge, her er mine tall:

340 tkm @90%. S85 fra okt 2013, 25k km
Model S, Stavanger

GeirHM

Sitat fra: GeirHM på onsdag 16. september 2015, klokken 16:50
Sitat fra: Digiman på søndag 13. september 2015, klokken 21:25
Ved lading til 90% får jeg 363km på en litt over 4 uker gammel 85D (kjørt 3000km) Snittforbruket ser ut til å legge seg stabilt på 185.

Min snart 6 mnd gamle 85D ga meg i dag 354 tkm på 90% SOC. Det tilsvarer 393 tkm ved 100 %. Dette er målt i range mode, som sikkert betyr at jeg kan legge til 4-5 tkm ved 100 %, dvs at jeg har omlag 398 tkm. Bilen har snart kjørt 25 000 km. Da jeg hentet den ut var den fulladet til 404 tkm. Jeg har siden en gang sett 408 tkm ved 100 %. Det er bare ved et par tre anledninger at jeg har ladet den til maks, sist en gang i juli før reise til København. 

Jeg vet ikke om dette er av interesse for noen. Om ikke annet så kan jeg bruke dette som referanse om et halvt års tid for å se hvordan batterihelsa utvikler seg.

Det har gått mer enn åtte måneder siden min forrige måling. Jeg har i dag 285 tkm ved 70 % SOC. Det tilsvarer 407 tkm ved 100 %. Bilen har gått 53 900 km. Bilen har altså bedre batterihelse enn noen gang. Tror det kan tilskrives endring i beregning av typical km i software. Men det betyr også at tkm ikke har endret seg så mye på en stund. Det er vel også i tråd med generell erfaring? Altså at batteriet taper seg en del i starten for så å være så og si uforandret en god stund. Bilen holdes hele tiden med en SOC på mellom 30 og 70 % og toppes opp til 80 eller 90 % før lengre turer.

Muffinman

85D fikk vel et par mil ekstra indikert rekkevidde ved en oppdatering i løpet av vinteren. Tkm er ingen presis måte å måle batterihelse på.

GeirHM

Forrige gang jeg sjekket bilens batterihelse på denne måten sammenlignet jeg med en 85D som var fire uker gammel. Jeg kom ut av den sammenligningen med et tap på 2,5 %. Sammenligner jeg med yolos nye bil (og med mål etter denne nye beregningsendringen i sw som kom i vinter) har jeg tapt ytterligere 2 % og har nå 95,5 % av opprinnelig batterikapasitet. Sammenlignet på denne måten har ikke tapt batterihelse flatet like mye ut som jeg trodde (og hadde håpet).

Så Muffinman om dette ikke er noe presist mål på batterihelsa, er jeg åpen for forslag om hvordan jeg får en sikrere vurdering av dette.

Muffinman

#403
Les ut via canbus, eller tøm batteriet til bilen slår seg av. Mål så påfylt strøm inkludert det som ligger under 0, det varierer nemlig noe fra bil til bil.  Det siste forutsetter at det er gjort når bilen er ~ny for å ha en referanse, slik at man kan sammenligne når det gjentas. Merk at det bør gjøres med samme bil; det er grunn til å anta at det er en viss forskjell på batteriene når de er nye også.

Canbus er enklere.

GeirHM


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA