Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hastighet på superlader

Startet av Alessandro Volta, søndag 28. september 2014, klokken 15:13

« forrige - neste »

jensjacob

Hej Steinar.

Mange tak for det, det er god viden. Måske du så også ved om det både er nær og fjernlyset der er LED ? Det virker som om det også er fjernlyset - er det rigtig forstået ? Jeg spørger fordi jeg ikke mindes at have set LED fjernlyset før. Som om LEDs bare ikke er kraftige nok til det endnu.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

SteinarSun

#31
Ser ut som både "high&Low" er LED
Husk at LED gir 5-10 ganger mer lys enn halogen og opp til dobbelt av xenon pr watt, så det er ikke noe problem å lage LED fjernlys (halogen er 55/60w og Xenon er vanligvis 35W, Tesla har enda lavere)
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

jensjacob

Ok, så en komponent der holder til ca. 1 mio. kørte km og dermed hele bilens levetid kan vel ikke betegnes som en sliddel. Dvs. hvis man er uheldig og den (forlygten) går i stykker inden garantiens udløb så må den være dækket af garantien.

Mvh. JJ
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

elektro

Hvor mange Watt går det med til kjørelys bak?

Ønsker å aktivere dette i dagslys, samt fjernlysassistent fra 30 km/t. med hjelp fra noen med VCDS kabel eller Møller, hvis de gidder.. Forsvinner forresten disse innstillingene hvis man får oppgradert programvare ved service?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Gordon Retriever

Sitat fra: jensjacob på mandag 08. juni 2015, klokken 19:02
Dvs. hvis man er uheldig og den (forlygten) går i stykker inden garantiens udløb så må den være dækket af garantien.

I Forbrukerrådets nybilgaranti-undersøkelse svarte nesten samtlige norske bilimportører at xenon- og ledpærer dekkes av bilens nybilgaranti. (Se vedlegg.)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA