Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva ville du valgt?

Startet av Småfly, lørdag 27. september 2014, klokken 13:37

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: Leon på fredag 12. september 2014, klokken 23:51
I følge statusoppdateringen på hurtigladekartet er den i orden, men siste lading var 02.09.2014, så det ser litt merkelig ut. Om ikke annet ville jeg anta at BNH brukte den for lading av egne demobiler... ???

Det er vel altså fordi BNH på Alna ikke fungerer... Var innom i dag for å tanke opp litt på veien, var ikke nødvendig men om det ikke var noe kø, skulle jeg ta noen kW. Laderen sto i "klar" modus, er vel derfor den er grønn. Men å starte den gikk ikke, reagerte ikke på noe. Vi dro vidre til Stabekk og fant annen lader på veien hjem, så vi kunne geocache litt.

Dette er altså en ny lader som erstattet en annen som hadde feil hele tiden. Nå håper jeg VIRKELIG vi ikke får noe flere ladere fra denne leverandøren. Det er vel en grunn til at de er billigere enn andre ladere.

Allram

Sitat fra: Leon på lørdag 13. september 2014, klokken 11:59
Sitat fra: Allram på lørdag 13. september 2014, klokken 00:16
Sitat fra: Leon på fredag 12. september 2014, klokken 22:47
.
Måtte vente en halvtime på en som nettopp hadde begynt å lade. Er andre gang på 65 hurtigladinger at jeg har måttet vente, så skal kanskje ikke klage! :)

Så det var du som ventet når jeg kom tilbake til bilen min da altså? :)
Har visittkort i begge "minirutene" i bilen, så hvis noen trenger masse strøm og jeg har mye er det bare for folk å plinge på ;)
.

Var nok meg det ja. Skulle nok ikke ha stoppet og fyllt opp Statoilkoppen på Vik...  ;) La ikke merke til visittkortet i vinduet, men så heller ikke så nøye etter. En drøy halvtimes lading er vel heller ikke så urimelig å få. Det blir verre til vinteren...

Fulgte litt med på laderen mens jeg ventet, og la merke til at du hadde langt bedre ladehastighet over 75% enn det jeg hadde litt senere. Gjetter på at du hadde hurtigladet tidligere på turen, og dermed hadde en høyere batteritemperatur. På lading fra 15-87% kan temperaturen fort stige med 10 grader!

Hadde kjørt direkte fra Drammen/Lier til Flå, men ladet i Lier med min hjemmebygde 16A, så mulig det hjalp litt på batteritemperaturen ;)
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

smaug01

Sitat fra: Panduck på lørdag 13. september 2014, klokken 12:22
Sitat fra: Leon på lørdag 13. september 2014, klokken 12:05
De fleste av GK's ladere som jeg har vært innom i det siste har fått en nedtelling fra ca 30-40 minutter. Virker som det har noe med hvor mye strøm du har igjen på batteriet ved start å gjøre. Vet ikke hva som skjer ved null, men antar laderen stopper.

Nå i sommer fungerer det greit. I går stoppet forrige lader med 95% og 3 minutter igjen. Jeg stoppet på 87% og 5-6 minutter igjen. Kan kanskje bli verre til vinteren hvis ikke tiden justeres...

Det er bra. GK laderen jeg har prøvd var ikke slik, ingen nedtelling, ingen max. Men så har jeg kun prøvd en GK lader.
Digget Fortum laderen ved McD i Kløfta. Det er den første laderen som jeg har vært borti hvor man enkelt kan velge SOC verdi laderen skal lade til. 80% er satt som default. Litt mye trykking på menyen før lading startet så først trodde jeg den ikke var i orden før jeg fant riktig menyvalg.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Panduck

Sitat fra: smaug01 på lørdag 20. september 2014, klokken 21:22
Digget Fortum laderen ved McD i Kløfta. Det er den første laderen som jeg har vært borti hvor man enkelt kan velge SOC verdi laderen skal lade til. 80% er satt som default. Litt mye trykking på menyen før lading startet så først trodde jeg den ikke var i orden før jeg fant riktig menyvalg.

Gitt at Kløfta hverken har hurtiglader eller McDonalds, antar jeg du mener laderen som ligger ved Gardermoen næringspark (ved E6 avkjørsel til Jessheim). Om det er den, så er den byttet ut med en "start & stopp" lader. Om du mener McDonalds ved Berger (nær Frogner), så har den fremdeles en sånn lader man kan stille inn mye rart på (uten at jeg har prøvd dette). Det er grei lader, men ikke vidre brukervennlig. Problemet med disse laderene er jo at de feiler alt for ofte, man kan ikke satse på at de virker. Dette er grunnen til at de har fått ny lader ved Gardermoen.

smaug01

Beklager, min feil, det er ved Berger ja. Jeg brukte bare hurtigladerkartet på navien og kjørte til den som passet best mtp avstand til parkeringen. Skjønte at det ikke var vanlig at den fungerte på fyren bak meg i køen. Kjekt å kunne velge til hvilken soc man ønsker å lade til men menyvalgene var noe knotete ja.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA