Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lane deparature og Speed Assist

Startet av Lars1, lørdag 27. september 2014, klokken 09:39

« forrige - neste »

Lars1

Da tror jeg at jeg kan oppsummere med at de aller fleste anbefaler at jeg tar denne laderen, selv om jeg ikke nødvendigvis har så utrolig mange ladepunkter som støtter den rundt her per i dag. Hvis jeg er heldig dukker det opp CHAdeMO-adapter og superladere før jeg får bilen, og jeg får ta det som en positiv overraskelse. Hvis ikke har jeg dobbeltlader å falle tilbake på. :)

satheesh.net

Just my two cents:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11886.msg170498.html#msg170498

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15320.msg237524.html#msg237524
;)

Det er dessuten viktig og påpeke at med dobbeltlader har man i hvertfall en redundans i tilfelle en av laderne takker for seg. Hva er vel mer viktig enn og kunne ta imot lading på en elbil? ::)

larsr

#32
Godt poeng Satheesh.
Akkurat det opplevde jeg kvelden før jeg skulle kjøre 70 mil, og lade på nettopp 22 kW. Jeg oppdaget det på morgenen kort tid før jeg skulle kjøre. Tok kontakt med ranger som var innom meg dagen før. Han gikk online på bilen min, og fant feil på en av fasene på den ene laderen. Han var 15 mil unna, på strekningen jeg skulle kjøre, og hadde en lader med seg. Snakk om flaks. Laderbyttet tok under 2 timer, og jeg var på vei videre. Må bare innse at en TMS med dobbellader er pr i dag den mest fleksible elbilen.

Muffinman

Er ikke disse laderene satt opp i en slags master/slave konfigurasjon, slik at man har redundans hvis slaven takker for seg men ikke hvis master streiker?

Om så har man akkurat like stor sjanse for å ikke få ladet i det hele tatt med som med singellader. Rett meg gjerne om jeg er ute og sykler.

satheesh.net

Sitat fra: Muffinman på mandag 15. september 2014, klokken 23:04
Er ikke disse laderene satt opp i en slags master/slave konfigurasjon, slik at man har redundans hvis slaven takker for seg men ikke hvis master streiker?

Om så har man akkurat like stor sjanse for å ikke få ladet i det hele tatt med som med singellader. Rett meg gjerne om jeg er ute og sykler.

Retter deg. ;)
Har fått bekreftet dette fra Tesla teknikere at det er redundans. Altså at hvis den ene feiler (uansett hvilken), så vil den andre ta over. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA